Respons

Jag har läst igenom era kommentarer om hur ni skulle beskriva min blogg flera gånger. Först och främst vill jag tacka alla er som tog er tiden att göra det och sedan vill jag framför allt tacka för de fantastiska ord jag fick från de flesta av er. Ni förstår nog inte hur mycket det värmer.

För er som undrar bad jag er om detta då jag med största sannolikhet kommer ha en liten informationsruta (som de flesta bloggar har) om min blogg på min nya design - och för mig känns det då mest rättvist samt även mest intressant för nya läsare, om den rutan helt och hållet är baserad på en eller flera läsares ordagranta citat om min blogg. Allt för att undvika att jag själv framhäver bloggen på ett sätt som kanhända inte stämmer överens med verkligheten.

Sedan vill jag även ta upp det här med bekräftelsesökande som visserligen endast 1 person av alla som kommenterade valde att beskriva min blogg med (dumt av mig att fokusera på det negativa, men detta vill jag verkligen bara förklara). Jag tror nämligen inte helt att personen som skrev denna kommentaren riktigt hade alla hästar i stallet då denne kommenterade.

Jag tror att jag talar för alla bloggare och bloggerskor då jag säger att vi alla är mer eller mindre bekräftelsesökande då vi väljer att lägga ut allt från våra tankar och åsikter till dagens outfits och egenplåtade bilder så att vem som helst kan se det. Jag menar, annars hade vi inte lagt ut det till allmän beskådan. Det vi vill ha är respons. Och det vi i de allra flesta fall vill ha är givetvis positiv respons. Vilket med andra ord innebär att vi söker bekräftelse på det vi delar med oss av. Annars kunde vi ju lika gärna föra dagbok och behålla allt för oss själva. Alltså är det en ren självklarhet att alla bloggar har en del av detta bekräftelsesökande, inte bara min. Och klarar man inte av det ska man nog helt enkelt hålla sig borta från bloggvärlden.

Men detta var lite out of topic. Jag ville mest bara tacka er som inte bara gjorde min dag, utan även fick mig att inse hur uppskattat det jag gör faktiskt är. Ni får inte vara rädda för att jag ska ta mig vatten över huvudet och få hybris för att ni ger mig, eller någon annan för den delen, komplimanger. Vi människor är i regel alldeles för självkritiska för det.

Men precis som en läsare skrev - och som jag blev så j*vla glad över när jag läste , för då vet jag att mitt budskap gått fram. Det är att jag av hela mitt hjärta vill se er lyckas. Om det så är gällande träning&hälsa, studier eller att följa era drömmar, så vill jag verkligen att ni ska lyckas med vad ni åtar er. När ni kommenterar att ni uppskattar den inspiration denna blogg ger känner jag verkligen att jag lyckats. För likväl som ni ger mig komplimanger, finns det inget bättre för mig än att kunna få bekräftat - och således kunna ge er komplimanger, över hur fantastiska ni är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0