Keep dreaming

Klockan tickade precis till 19.00. Jag gör inte mer än att ligga i sängen. Blicken flackar mellan dataskärmen och taket. Jag bytte just ut den hårda skrivbordsstolen till sängen. Sängen med det rutiga överkastet som kommit att symbolisera mycket mer än det kanhända borde. Ur högtalarna strömmar Backstreet boys Quit playing games with my heart. Känner mig som 14 igen. 

Då jag stod på pojkbandens konserter, så långt fram att kroppen fick mönster av det hårda gallret som för varje tryck bakifrån stötte längre och längre in i den unga barnahuden. Smärta. Men jag kunde inte bry mig mindre. Jag kände den inte. Min dröm om att se mina idoler live hade gått i uppfyllelse.

Genom livets gång kommer vi alltid att ha drömmar. Stora som små. Vissa kommer alltid kännas väldigt avlägsna, medan vissa nästan går att ta på. Det viktiga, det vi inte får glömma, är innebörden av att alltid fortsätta drömma. Fortsätta längta. För det är våra drömmar, vår längtan, som får oss att gå upp på morgonen. Som får oss att prestera, att hela tiden försöka överträffa oss själva. Vad det än gäller, så är det vår morot till att ta oss framåt. Till att praktiskt taget fortsätta leva.

En vän här nere frågade mig en gång om jag skulle föredra att ha obegränsat med pengar, men inte veta vad jag skulle göra med dem. Eller inga pengar alls, men veta precis vad jag skulle göra med pengarna om jag haft dem. Vad tror ni jag svarade? Svaret för mig är självklart. Det sistnämnda.

Att alltid ha något att sträva efter, en längtan efter något som får det att kittla i magen, gör livet så mycket mer meningsfullt. Det spelar egentligen ingen roll när, eller ens om, du når dina drömmars mål. Så länge du håller hoppet uppe genom resans gång, och ser till att ta tillvara på de medgångar du möter längs vägen - och likväl de lärdomar du får, har dina drömmar givit dig den kanske bästa framgången och lyckan av dem alla. Att du aldrig slutade kämpa.


Kommentarer
Postat av: vixxen

du är så klok lilla loppan! =) hoppas du kommer back to swedeen snart ett tag! <3

2010-06-07 @ 22:14:11
URL: http://vixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0