Skitsnack

Något som kom som ett slag i ansiktet såfort jag landat på hemmaplan är allt detta skitsnack bakom ryggen som inte alls på samma sätt kommer i ens väg då man befinner sig utomlands. Något jag märkte ganska snabbt då jag kom hem var att så många verkade veta precis allt om vad jag gjort. Märklig känsla. Men givetvis får man räkna med det om man som jag är rätt duktig både på status- och blogguppdateringar. Men detta skänker även allt ifrån avundsjuka och framkallade känslor av provokation hos vissa som delges denna information.

Något som alltid kommer som ett slag i ansiktet är tjejers motarbetande gentemot varandra. Att tjejer alltid ska se andra tjejer som rivaler och konkurrenter, även om man är så kallade "kompisar". Under detta halvår på egen hand i ett ändå nytt land, har jag kommit underfund med att jag inte längre bryr mig på samma sätt om vad folk säger om mig. Jag påstår inte att jag skakar av mig det utan vidare eftertanke men jag har lärt mig att inte ta åt mig av skitsnack utan grund.

För mig ser situationen mestadels ut som så att det är tjejer som slickar min röv när de träffar mig, för att sedan såfort tillfälle ges baktala mig då jag inte är inom två meter. Denna situation gör det ganska enkelt för mig att skaka av mig skitsnacket som ofta är ganska oskyldigt, men dock väldigt onödigt. Varför jobba för att bli bundis med mig, för att sedan baktala mig? I don't get it. Och varför lär sig folk aldrig att skitsnacket bara fortsätter. Man kan inte lita på någon och således är det ingen bra idé att spy galla över en person till någon som sannerligen kommer att yppa det till någon annan. Och så är spelet igång! 

Så kallade kompisar som anonymt även kommenterar denna blogg, (brukar generellt handla om elaka ytligt anspelade kommentarer), förekommer även det. Likväl händer det alltid att det en dag kommer fram vem som ligger bakom de elaka kommentarerna. Och jag är inte dum, så givetvis förstår ju även jag att de som helst vill skapa dramat genom att "sätta dit den skyldige" även har ett finger med i spelet den med.

Detta inlägg börjar likna ett inlägg som hör hemma på fjortisbloggarna, så jag väljer att sluta här. Men detta är så förbaskat långt borta för mig. Jag är ingen konflikträdd person, har aldrig varit. Men jag ger mig aldrig på människor som inte gjort något mot mig. Och hörrni, att någon provocerar mig genom att hon bloggar är ingen godtagbar anledning att försöka smutskasta någon. Det enda du gör är att smutskasta och skämma ut dig själv. Man ska inte snacka en massa skit om en person, om man inte först kan säga det face to face till personen man tillsynes ogillar så mycket. Det tyder bara på ren feghet och osäkerhet.



Kommentarer
Postat av: Anna

Inte bokstavligt talat va? :-) Menar tjejerna som träffar dig och sedan baktalar dig...

2010-09-04 @ 02:46:38
Postat av: Mandy

Haha oj, sant. Tog bort det nu ;-)

2010-09-04 @ 11:58:00
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0