Pinsamt

Jag ligger hemma och har bestämt mig för att göra det hela dagen. Ikväll blir det självklart andra bullar! Hur som helst har jag idag haft tid för att surfa runt på lite svenska bloggar och dylikt vilket jag varken vill eller hinner lägga tid på här nere annars.

För första gången såg jag Bella och Tyras show som jag först och främst måste säga var väldigt bra. Bella som jag nu inte träffat eller pratat med på ett par år var vackrare än någonsin och hon skötte tveklöst programmet imponerande bra. Men gästen, vars namn jag överhuvudtaget inte har någon lust att nämna. Vad händer med världen?

Att tänka så kortsiktigt, naivt och trångsynt skrämmer mig verkligen. Är det såhär dagens svenska tjejer ska eftersträva att bli? Big Brother 2005 på utsidan (jävligt sant sagt av Bella) där mest fake vinner och med en intelligens som fullkomligt lyser med sin frånvaro?

De få gånger jag nedvärderat mig själv till att ens delta i diskussioner om denna blogghysteri har jag kunnat hålla med om att det förmodligen gömmer sig en jävligt smart tjej bakom denna roll. Men nu har jag helt och hållet ändrat uppfattning. För att kunna sätta sig och leva ut sin "roll" sådär i verkligheten som hon faktiskt gjorde i det här programmet behöver man vara psykiskt rubbad. Okej att sitta och leka cool framför datorn, det har vi alla gjort. Men att ta med den rollen, den fasaden ut i det verkliga livet kräver ett tankesätt där något inte står helt rätt till. Jag förstår bara inte hur man kan vara så besatt och desperat efter pengar och "kändisskap" att man är villig att göra sig själv till åtlöje för hela svenska folket.

Kommentarer
Postat av: trogen läsare

jättebra skrivet mandy! håller med dig helt o hållet!

2010-05-14 @ 17:13:49
Postat av: Elin

Verkligen bra skrivet!! det är pinsamt hur många korkade ytliga bloggtjejer det finns som inte skriver om något annat än vad de shoppar. Ännu pinsammare är att folk faktiskt läser dessa bloggar. Du hör inte till dem och känn dig stolt över det!

2010-05-14 @ 19:31:39
Postat av: poplars

håller verkligen med dig, superbra skrivet!

2010-05-14 @ 22:14:35
URL: http://poplars.devote.se
Postat av: Anna

Jag tror och hoppas att efter hennes medverkande i Tyra & Bella show kommer ytterst få eftersträva att bli som hon. Det var något av det värsta jag sett!

2010-05-15 @ 14:23:22
Postat av: matilda | besök gärna min smyckesaffär www.bambee.se

håller med! Kissie var ju bara pinsam,



Besök gärna min smyckesaffär www.bambee.se där finns bla handsmycken,axelsmycken,halsband mm!

www.bambee.se

2010-05-15 @ 17:10:22
URL: http://typtilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0