Paniiiiik

Det finns en massa bra och en massa dåliga saker med att bo i Milano. - Precis som i alla städer. En mycket, mycket stor nackdel är som många vet all smog här. Läskigt mycket utsläpp, avgaser and so on. Något som får ta skrämmande mycket stryk av detta är vår hy. Jag är lyckligt lottad med en väldigt fin hy utan finnar och andra icke önskvärda prickar. Men nu när jag varit här i 2 månader har jag börjat se som små knottror i pannan. I dagsläget är det visserligen så smått att det endast är jag själv som ser det, men jag tror tyvärr att det bara blir värre.

Men så har jag inte pratat om detta med någon utan bara förbannat både luft och vatten här nere. Så häromdagen nämnde jag detta för Andrea varpå hon sa precis detsamma som jag skrivit ovan. Hon hade dessutom blivit förvarnad om detta sedan innan: att alla som befinner sig i Milano under en längre tid får mer eller mindre problem med hyn på grund av den skrämmande dåliga luften. Ma perchéééé?! :((

Om någon har några bra tips att skydda huden på från dålig luft så please lämna en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Satsa på krämer med antioxidanter, C- och E-vitamin och Q10, det skyddar mot luftföroreningar :)

2010-05-13 @ 16:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0