Nu börjar mitt äventyr!

Och så har pappa åkt hem igen. I 2 dygn har han köpt allt jag pekat på vilket således för mig till det riktiga allvaret nu. Inte minst lär mitt matintag se annorlunda ut hädanefter då vi ätit trerätters både till lunch och middag. Aldrig äter jag så bra som i Italien. Men jag har aldrig i hela mitt liv varit så lycklig som jag är sedan jag kom hit så det gör absolut ingenting att jag måste börja ta eget ansvar nu.

Skolan har startat med dunder och brak med läxor och muntliga förhör varje lektion. Men jag trivs verkligen super både med läraren, eleverna och skolan i sig. Jag ska ta bilder imorgon tänkte jag så att ni får se hur allt ser ut. Väldigt fancy.

Jag läser italienska måndag - fredag med start kl 9 och vi slutar runt ett. Nästa månad läser man från lunch fram till fem och så varvar det så varje månad. Unikt med denna kurs är att lärarna inte kan ett ord engelska. All undervisning sker således på italienska och vad man än ska säga måste det ske på italienska. Jag har varit här i två dygn och känner redan att jag börjar tänka på italienska, ganska sjukt. Eleverna i min klass är mestadels för övrigt från Asien, Holland, Israel och Sverige.

Jag ska se om det går bra att ladda upp lite foton så har ni det att vänta om en stund. Har ni några frågor om Milano, min skola eller något som helt enkelt bara rör mitt äventyr här får ni mer än gärna ställa dem till det här inlägget så svarar jag i så fall i ett eget inlägg lite senare. Puss så länge!

Ps! Fan vad kul att se att ni är ännu fler som följer min blogg nu. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Anna

Har själv varit i Italien och läst italienska, det är nog väldigt vanligt att lärarna bara kör på engelska. SÅ gjorde de på båda min skolor, det är verkligen effektivt :)



Ska bli kul att följa dina äventyr i Milano!

2010-03-09 @ 16:41:08
Postat av: Sandra

Har du läst italienska något innan du åkte? Annars känns det som att det borde vara ganska svårt att bara börja i en italiensk skola helt plötsligt ;-) Hoppas du har det skit bra iallafall och jag hoppas på många underbara uppdateringar!

Kram på dig

2010-03-09 @ 19:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0