Italienska advokater, trasig kamera med mera!

Ciao ragazzi!

Sitter kvar i skolan och pluggar (Detta ar vad jag kallar en bra mix av seriositet och inte lika seriosa Amanda, namligen: en riktig kamparanda dagtid for seriosa ting, och pa kvallen lever jag garna loppan ute, hihi. Btw onsdag idag ju och saledes Armani som galler!)

Jag har en hel del laxor till imorgon. Forutom en massa grammatik sitter jag nu och ska skriva ett recept pa italienska samt tillvagagangssatt for allt. For mig som aldrig lagar mat var den har laxan ett skamt. Jag bara sa hogt: "Men om man aldrig lagar mat da?!" Haha.. typ sa. Men nu sitter jag har med ett kottbullerecept ni skulle doda for. Kanns mycket bra. ;)

iih jag ar for ovrigt sa glad for imorgon kommer basta mamisen hit! Men det var inte det jag skulle skriva nu utan jag tankte beratta lite om gardagen. Jag och Andrea blev bjudna pa ett valdigt fashion stalle har i Milano for coctails men de hade aven supergod mat som vi provade. (Choklad-desserten var.. jag finner inga ord!) Dessa tva killar som vi umgas mycket med for tillfallet ar otroligt trevliga och framfor allt har de lite vett i skallen. Inte den vanligaste egenskapen hos Milanos killar kan jag bestamt lova..

Den ena ar skadespelare och har varit med i ett par italienska storfilmer. Vi tittade pa ett par klipp igar, mycket imponerande. En nazifilm, bland annat, om andra varldskriget. Den andra killen ar inte bara varldens festprisse som kanner allt och alla har, utan hor och hapna ar han kriminal-advokat inom maffian i Italien. Sa han jobbar i Milano, rom och pa sicilien.

Jag reagerar overhuvudtaget inte om en kille sager att han arbetar som modell eller nagot annat ytligt, men en san grej som advokat inom maffian tycker jag ar det coolaste som finns. Dar kan man snacka om nagot som ar beundransvart.. (las: livsfarligt, bokstavligt talat). Ikvall ska vi hur som helst ga ut med dem igen. Jag ska aven fa bli "sponsrad" med ett gymkort i 4 manader har nere pa Milanos basta gym tack vare honom. Life is good! :)

En trakig grej ar att jag rakade ha sonder min kamera hemma igar. Jag borjade typ grata. Det borde finnas granser for hur klumpig man far vara. Lyckligtvis (!) kommer mamma ner med en annan kamera jag kan anvanda i fortsattningen sa ni blir inte utan bilder sa lange, tack och lov. En annan trakig grej ar att jag anvant upp mina 100 h internet som ar det vanliga att man har here nere per manad. Den 8e har jag internet i min dator igen. Men ska formodligen fylla pa internetstickan med fler timmar innan dess.

Nej, nu maste jag plugga vidare. Ta hand om er sa lange!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0