Svaren!!

Hur du någon idé om när du ska åka tillbaka till Sthlm?

I dagsläget, nej. Dock stannar jag i alla fall någon månad till. Men att vara här i augusti har jag inte någon större lust till Då är staden död dödare dödast.

Ska du börja plugga i Sverige i höst?

Jag har sökt in till juristlinjen i Uppsala (och Stockholm) och kommer jag in tror jag inte att jag kommer tacka nej. Jag är sjukt sugen på att börja plugga, men nu när allt dragit igång med modellandet här nere är jag sugen på att utveckla det och testa på andra städer..

Har du några fler utlandsplaner?

Som jag skrev ovan har jag blivit väldigt sugen på att testa på att modella i någon annan storstad efter Milano. Paris eller London. Annars vill jag ta ett utbytesår utomlands under min juristutbildning. Det ser jag fram emot!

- hur många har du haft sex med? (vill du inte svara exakt skriv typ 5-10, 0-3 eller så om du vill det istället)

Gahh jag kan inte förstå varför detta är intressant för er att veta!? Jag har svarat ett ungefärligt svar på detta förut, så ni som är nyfikna får kolla upp det från tidigare frågestunder och så får vi väl hoppas att det ligger där omkring även nu. ;)

- Har du haft sex med en tjej?

Nej.

- Hur lång är du och vad väger du?

Jag är 1.74 tror jag och väger 50 kg.

- Hur ofta och länge tränar du per dag?

Här nere blir det inte i närheten av lika mycket som hemma. Jag hinner inte! Men mina hemmaövningar gör jag varje dag i minst 30 min. Sedan så går jag visserligen 100 gånger mer än jag någonsin gjort hemma. Tack vare alla castings!

- Hur ser ett mattintag ut för dig på en dag typ? om du säger allt du ätit.

Som jag skrivit förut är mina matvanor ingenting att eftersträva. Jag äter precis det jag känner för, så länge jag tränar dagligen. Skulle jag skriva det jag äter här skulle ni få ett praktexempel på en bra matsedel att inte följa.

- Vad är det bästa med milano, förutom dem du lärt känna där?

En Stockholm VS Milano-lista är på ingång!

- Har du kommit in på juridiken?

Det får man reda på i juli.

- VIll du helst plugga i uppsala eller lund, och varför?

Givetvis Uppsala. Jag har aldrig riktigt förälskat mig i Lund så som många gjort. Däremot har Uppsala stulit mitt hjärta och efter lång tid utomlands vill jag ha nära till Stockholm när jag börjar plugga. Då är Uppsala perfekt!

- Vad hände med Alexander Pärleros?

Jadu, jag minns inte riktigt höll jag på och säga. Vad exakt som hände är något mellan mig och Alexander. Men det väsentliga är att vi är goda vänner idag och han är en av de jag pratat mest med sedan jag flyttade till Milano.

 
- Vad händer nu med "V"?

Som ni alla garanterat förstår är det svårt att hålla igång något när den ena flyttar utomlands, speciellt när man bara dejtat någon månad innan. V vill inte begänsa mig när jag är här nere och jag känner själv att jag vill och behöver vara helt fri för att få ut maximalt av min flytt hit. Vad som händer när jag kommer hem igen får vi se.

- Vilken var din favoritklubb i stockholm?

White room!

Vad fick du för betyg?

Alla MVG utom några VG.

1. När kommer du flytta till Sthlm igen?

I dagsläget vet jag inte. Alla beundrar mig för att jag tar dagen som den kommer. Det är något jag aldrig gjort tidigare utan jag är planeraren själv. Men nu för första gången i mitt liv har jag inte den blekaste om hur nästkommande månader, eller ens veckor kommer att se ut för mig. Jag gör det som min magkänsla säger åt mig att göra. Men i Milano stannar jag åtminstone någon månad till.

2. Är det slut med V?

Vi har fortfarande lite kontakt men vi dejtar i dagsläget inte. Våga inte haffa honom!! ;)

3. Vilken är din favoritklubb på Stureplan?

White room var som mitt andra hem.. haha! Fotograferna brukade säga att jag var inredning på stureplansklubbarna. Tror att det var rätt bra att jag lämnade det där i mars..

4. Beskriv din klädstil.

Hmm.. väldigt feminint och alltid anpassat till min kropp. Jag köper endast det som framhäver min kropp på bästa sätt och som jag trivs i. Jag gillar att visa ben och rygg, men har gärna något linne ellr dylikt som går upp högst upp på halsen. Den lilla skinnjackan bor jag i så länge vädret tillåter.

5. Lova att lägga upp dina modellbilder ;-)

Såklart! Några kommer upp idag eller imorgon redan!

har du vänner du tycker är speciella? isåfall, vilka :D

Självklart. Alla mina vänner är speciella. Men Caroline och Ebba kommer alltid vara mina två byggklossar i livet jag inte klarar mig utan. Även om vi inte hörs lika ofta nu som hemma vet jag att jag kan berätta precis allt här i livet för dem och jag litar på dem till 110 %. De vet saker om mig som jag inte skulle kunna berätta för någon annan, mina föräldrar exkluderade givetvis.

Hej Amanda!
Jag funderar på hur mycket din kurs gick på? ingick bostad? Hur mycket gör du av med varje månad?
Funderar själv plugga språk efter gymnasiet, fast i Frankrike!
Tack för en bra blogg!

Hej, tusen tack! Hmm nu ska vi se. Jag bokade min kurs via ESL språkresor. På språkskolan där jag läser så kan man få bostad via dem (självklart för en extra kostnad) dock får du bara bo i lägenheten som de ordnat så länge du pluggar på skolan. (De har dock lyckligtvis gjort ett undantag med mig nu när jag fick modellkontraktet, så att jag får bo här juni ut trots att jag inte pluggar italienska längre). Min kurs med 4 lektioner om dagen kostar 8000kr i månaden och bostad kostar 5500 i månaden så totalt får du räkna med att betala 13-14000 per månad. Sedan tillkommer självklart matkostnader, internet, busskort, mobil (italienskt nummer) och ibland även elen.

Vad jag gör av med är väldigt olika. Men maten (lunch+middag) betalar jag nästan aldrig för själv. Lunch äter vi modeller på en restaurang där modeller äter gratis och middagar äter vi ute med våra pr-vänner. Inte heller alkohol eller inträde betalar vi någonstans. Allt sådant står våra pr-vänner för.

Vad har du för mobiltelefon?, funderar på att köpa mig en ny =)

Jag har NOKIA E71 som ser ut som en mindre blackberry. Den är bäst!! Nästan alla jag känner har den och alla är så himla nöjda. Kan varmt rekommendera den. Jag har den vita.

Och hur är det nere i Italien, längtar du inte hem?

Klart man längtar hem ibland. Speciellt i början. Men jag har verkligen the time of my life här och njuter varje sekund av att uppfylla mina drömmar. Att jag tagit mig mod och gjort något av allt snack och alla tankar jag haft om detta de senaste åren. Nu är det verklighet! Bortsett från min student har jag aldrig varit lyckligare. Och såhär lycklig har jag varit sedan dagen jag kom hit. Dvs nästan 3 månader snart. Självklart kommer det up and downs även här, men jag har aldrig känt mig så stark som jag gör här. Du måste klara allt själv och helt och hållet förlita dig på dina egna kunskaper och känsla inför alla olika vägskäl du står inför.

Och hur många dagar i veckan tränar du och exakt vad tränar du och vad äter du?

Jag tränar på något sätt varje dag. Jag gör mina övningar hemma och tränar kondition. Alltså inget gym i dagsläget utan jag klarar mig fint på alla grymma övningar jag gör hemma dagligen. Det jag äter är som skrivet ovan ingenting att eftersträva. Självklart äter jag mycket frukt och grönsaker, knappt inget godis, chips eller sådant alls. Men lite skräpmat då och då slinker ner. Dock försöker jag vara medveten om när jag ätit det att det ska gå ett tag innan jag äter det igen. För min hälsas skull.

Sen skulle jag verklgen uppskatta om du kunde skriva vart du köper dina kläder =)

Absolut! Jag ska börja skriva ut det när jag visar upp mina outfitbilder. Här nere, förutom de italienska butikerna, blir det mycket Zara och en del HM.

Vart är dina andra solglasögon ifrån? dom med silver detaljer ovanför ögat typ?

Åhhh de som gått sönder!! Fan vad ledsen jag är för det. De är köpta i en butik utanför Venedig men jag vet att väldigt liknande finns att köpa hemma, för jag har sett folk gått med dem. Så leta leta leta! De är sjukt snygga.

har du ngra förslag på bra italienska låtar :) eller bra låtar överhuvudtaget?

Skriv mer specifikt om du vill ha ballader eller mer up tempo låtar. Ballader så lyssnar jag sönder Eros Ramazzotti. Han är konstigt nog inte lika populär här i Italien men jag kan varenda låt utantill. Hans låtar är fantastiska.

Hur klarar du dig ekonomiskt där nere med tanke på att du inte jobbar, men ändå shoppar hela tiden samt har en hyra att betala? Hjälper dina föräldrar till och i så fall med hur mycket?

Mina föräldrar hjälper mig med allt. De är helt fantastiska och världens mest generösa människor. Fast jag måste bara poängtera en sak, att jag shoppar hela tiden skulle jag verkligen inte vilja påstå. Jag har blivit väldigt medveten om hur mycket jag kan göra av med sedan jag kom hit. Men visst blir det någon furlaväska ibland och en del skor, hihi.

- Vad för trosor föredrar du? Vad brukar du använda?

Det beror på tillfälle. Men jag ser alltid till att ha fina underkläder på mig. Jag skulle aldrig känna mig fin om jag gick med snygga kläder men fula underkläder. Jag lägger ner mycket tid på mina underkläder och matchar alltid bh med trosor. Gällande trosor föredrar jag string, men hotpants är väldigt snyggt det också. Blir dock inte lika snyggt under kläder.

- Vad tänder du på?

Omedvetet bra självförtroende och genuin charm och karisma. Killar som dessutom har något område där de är väldigt begåvade och duktiga (till exempel någon sport eller det jobb de håller på med) är väldigt hett.

- Vilken är den snyggaste frisyren på en kille?

Helt klart långt lite halvlockigt "backslick". Förlåt men jag blir galen (!!) när killar klipper sig. Visst man måste klippa sig ibland, men flr guds skull: behåll längden. När ni klipper er blir ni genast 5 år yngre (= inte bra). Håret ska inte vara slickat bakåt utan lite nonchalant bakåt som om de varit på stranden en hel dag.

- Vill du göra silikon?

Nej, 19 år gammal och knappt färdigvuxen behöver jag inte lägga mig under kniven och förändra ett så ungt och vackert utseende som vi unga kvinnor precis fått. Men kom tillbaka mig och fråga samma fråga om 30 år så kanske svaret är annorlunda.

kan du inte lägga upp någon outfitbild med skinnbyxorna och en magtröja? vore jättefint :-)
(outfitbild från alla "vinklar" :D)
kram

Det kan jag väl ordna.

Är det slut med "V"?

Läs ovan.

Jag har för mig att du någongång har nämnt att dina föräldrar är ganska stränga när det gäller killar och så. Hur menade du då? :)

Det finns många olika typer av killar de aldrig skulle accpetera att jag träffade. De ska alltid veta vem jag träffar, vill veta allt om honom och mer eller mindre godkänna honom. Gillar det inte någon jag träffar (vilket, tro mig, har hänt) får jag höra det så mycket att jag till slut inte orkar träffa personen mer. Förlåt mamma men det är sant, haha.

tycker du att du är snygg? saknar du v?

Ja det tycker jag. Jag skulle inte vilja byta mitt utseende med någon annan eller ändra någonting. Det här är Amanda och det är så jag vill se ut.

Klart jag saknar honom. Det är världens finaste kille och det är synd att vi inte träffades under bättre omständigheter (inte när jag precis skulle flytta hit).

vad har du för relation till jesper owe? ;)

Haha, ingen i dagsläget. Och det är väl det relevanta, hehe..

hejsan, inte för att dömma dig, men är inte du lite för fin i kanten, tänka på vad du ska dricka (onyttigt) osv. jag äter och dricker huuur mycket jag vill och kombinerar det med träning och är ändå hur snygg som hellst i kroppen, de du! :)

Fast hur kan du kalla det att vara fin i kanten att tänka på sin hälsa? Jag skulle tveklöst kunna dricka en massa alkohol och äta onyttigt jämt utan att gå upp ett gram. Men jag vill att min kropp ska må bra på insidan likväl som på utsidan. Även om det inte syns något på dig nu att du är rätt ohälsosam, av din kommentar att döma, så kommer den dagen komma då du får det kastat i ansiktet. Antingen genom oönskat fett på osmickrande ställen eller genom väldigt dålig hälsa generellt.

Jag är hellre snygg och hälsosam än snygg och skadlig mot min kropp. Dagen kommer att komma då det slår emot dig och jag hoppas att du inte ser det som något jobbigt att skära ner på alkoholen, för det är den som är det mest skadliga.

Är det mycket uppmärksamhet kring din rumpa? Kan du ge något exempel? :) Kan du inte lägga in en bild på din rumpa bakifrån?

Alltså det här är så roligt. Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kan vara så mycket uppmärksamhet kring en kroppsdel. Jag kan säga såhär, det går inte en dag förrän jag får minst en kommentar om den. Och det är på långa vägar inte bara från killar. Mina tjejkompisar kommenterar den jämt och min söta lilla Miranda här nere sa häromdagen att hon inte kunde sluta titta på den. Haha!

När jag gick på stan här nere med mamma så sa hon "Men Amanda ALLA glor på din rumpa. Till och med tjejerna!!" Welcome to my life mamma. Nej men seriöst, jag vet inte vad som tagit åt folk i allmänhet men alla är helt rumpgalna, i alla fall i min närvaro. Jag skrattar alltid lika mycket när killar kommer fram och säger att jag har den snyggaste rumpa de någonsin sett. Vad ska jag säga då? Åh tack, vad glad jag blir för att du gillar min rumpa. Kom igen!! Haha.. Jag hoppas att jag har mer än så att komma med..


Hur mycket har du gått ned i vikt sen du flyttade till italien? och varför?

Jag har inte gått ner ett gram sedan jag kom hit. Min vikt håller jag koll på dagligen nämligen. Den enda möjliga anledning till att du tror det är för att jag tappat muskler i armarna här nere. Detta på grund av att jag inte tränar dem längre (mest på grund av att jag inte rider längre och således tränar dem på det sättet). Men just nu tycker jag att det vackraste är slanka armar på smala tjejer, och lite mer muskulösa armar på mer normalbygda tjejer. Jag har inget behov av att träna upp mina armar nu när det är mer smickrande med smala armar på plåtningar. Men gått ner i vikt har jag absolut inte gjort, eller tänkt göra.

Hur länge stannar du kvar i Milano? Kommer du hem till Sverige i sommar?

Läs ovan!

Har du börjat dansa igen?

Nej det finns ingen tid till det här nere nu. Just nu är springandet på castings min största dagliga träning, haha. Dock inte fy skam. Fyfan vad vi springer omrking..

Dejtar du ngn kille i Milano nu? Carlos?

Det känns som att man alltid har någon man träffar litegrann, men vem det är eller vad han heter har jag ingen lust att kommentera.

Vad tycker dina föräldrar om alla bilder på dig själv som du lägger upp i bloggen? Typ när du putar med rumpan/läpparna och så vidare?

Okej nu ska jag ta det här för sista gången. Jag putar inte med rumpan för fem öre. Det är såhär jag ser ut! Hade ni varit med på en av mina balettlektioner i Stockholm skulle ni aldrig ställa den här frågan. Min balettlärare blev galen på min kropp som har en inbygd svank som knappt går att jobba bort. I baletten ska man vara väldigt rak, men det var omöjligt för mig att bli det. Hade jag gått runt och svankat medvetet hela tiden (vilket du påstår som skrivit denna kommentar) hade jag till slut fått enorma ryggproblem. Men jag har aldrig haft några problem med min rygg så problemet är inte att jag gör något medvetet, utan jag ser ut så. Sedan har jag en rumpa som står ut mer än vad gemene mans rumpa gör. Det är väl förmodligen därför den uppmärksammas så mycket.

Vad har du sökt för utbildning till hösten? Kommer du åka hem och plugga även om du skulle få något riktigt supererbjudande som modell i italien? Eller blir det modell på heltid i höst istället då?

Jag har sökt in till juristutbildningen på Uppsala universitet samt Stcokholm (som jag dock inte vill plugga på). Jag ser det såhär. Jag är ung. 19 år gammal och har mycket jag vill göra innan jag "slår mig till ro" och har mina närmsta 5 år mer eller mindre utstakade. När jag börjar plugga vill jag ge 110% och inte ta något år off hit och dit, utan då vill jag ge allt. Kanske känner jag att tiden är inne i juli då jag ser att jag kommit in (ifall jag gör det, men det tror jag). Eller så säger magkänslan nej nej nej jag vill uppleva mer, jag vill modella mer så jag väntar ett halvår och stannar utomlands. Jag får helt enkelt se vad jag känner om en dryg månad.

Läser du mycket?

Just nu läser jag inte alls så mycket som jag skulle vilja. Men jag brukar försöka hinna med att läsa lite innan jag går och lägger mig på vardagarna.

Vad gillar du för slags böcker? (alltså genre)

Jag gillar många olika slags böcker men just nu tilltalar självbiografier mig väldigt mycket.

Har du någon favoritbok?

Robinson Crusoe har jag läst två gånger och den tycker jag enormt mycket om. Men jag har rätt många favoritböcker som jag tipsat tidigare om i bloggen, ska leta upp dem och lägga upp min recension av dem.

Vad gör din vän nere i Italien, hon den mörka? :) Vad heter hon? Miranda? E hon också där o modellar?


Miranda lärde jag känna på min skola här nere. Hon är från Skövde och är här för att plugga italienska.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tips på bra partylåtar i Milano!

2010-06-03 @ 15:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0