UPDATE!

INTERNET KRÅNGLAR OCH en miljon saker har hänt. Därför har det inte blivit någon vidare bloggning. Ledsen för det!

Frågorna ska jag sätta mig med ikväll så det är påväg!

Först och främst: Idag fick jag veta att jag blivit bokad till mitt första jobb! Yey vad glad jag är! Det är en fashion show i Florens om 2 veckor som jag blivit confirmed till. Så otroligt skönt att få ett jobb efter bara en vecka. Hade det gått veckor utan att någon vill ha en hade jag seriöst dött..

För det andra: ...har jag blivit sjuk. Halsfluss och nästan 40 graders feber i 2 dagar. (Med kroppen full av värktabletter har jag ändå sprungit på castings - dock inte alla jag haft men ändå.. lyckat!) Idag stod jag inte ut längre utan ringde min killkompis i panik då jag varken kunde dricka eller äta på grund av halsen och svetten bara rann på mig, precis överallt! Han ringde i sin tur sin vän och jag tror inte jag vill veta vad han sa eller hur han uttryckte sig (jag återkommer till det strax!) Hur som helst, efter en grym casting på agenturen kom min snälla vän och hämtade upp mig precis utanför porten och körde mig till ett av milanos universitetssjukhus. Väl där träffade vi hans kvinnliga läkarvän som tar mig till akuten. Överallt ligger sjuksängar med personer som är mycket illa däran och in kommer jag med min modellbok och high heels i handen. Visserligen hade jag då en bra bit över 39 graders feber så klart jag inte var frisk.. men ändå!..

Men det blir värre hörrni!

När det blir min tur att få komma in leder en läkare in mig i ett rum med 6 läkare där inne!!!! Jag trodde att det var ett skämt, men obviously not. Med pappa i telefonen som ofta kan mer om mediciner än läkarna själva (han skriver populärmedicin och samarbetar med karolinska institutet så that's why) försökte jag säga vilket penicillin jag brukar äta i Sverige (så att jag inte skulle få något märkligt italienskt piller haha), och då hade de inte ens undersökt mig än. Läkarna frågade bara vad jag gjorde där för jag såg ju inte speciellt sjuk ut !!enligt dem!! Enligt mig själv såg jag ut som hej-kom-och-hjälp-mig. I alla fall kändes det så.

Men sedan när de väl började undersöka mig kollade bara den kvinnliga läkaren mig i halsen och inom en sekund sa hon oh my god. Det är min hals det mina vänner. Inte undra på att inte ens vätska kan komma ner där just nu. Det dröjde i sin tur inte länge innan jag fick mitt penicillin utskrivet.

En annan rolig grej som jag skrattar åt såhär i efterhand men när det väl hände ville jag inget hellre än att sjunka genom jorden, var en casting jag gjorde igår - med feber och halsfluss. Allt verkade normalt tills det var min tur att gå in. Jag ser bara en stor videokamera där inne och kom i samma stund på att det var en casting för en musikvideo. Allt går bra till en början. Jag hör att de säger molto carina, molto bella (mycket söt, mycket snygg) om mina bilder i min bok.

Sedan ber de mig berätta in i kameran vad jag heter, vilken agentur jag jobbar för, var jag bor et cetera. Nu började det gå utför. Med en rinnande näsa och tjock hals lät det inte alls som jag trodde att det skulle låta.

Men det blev värre!!

Helt plötsligt sätter de bara på musik. Och så säger de bara "now.. dance!" Och för mig som faktiskt är dansare i grunden skulle det kunna vara piece of cake. Men inte den här gången. Vilka rörelser jag än gjorde så kände jag bara hur fel det blev. Snoret rann, huvudet var nära på att explodera varje gång jag slängde med det och ögonen var säkert lika lidande som hos tiggarna i milanos tunnelbana. Det blev bara fel fel fel!

Nåja, slut med pinsamma historier jag lyckas sätta mig i. Nu ska jag titta på era frågor! Kul att ni äntligen visar att ni finns där, även om det allt för ofta ska krävas en frågestund för att ni ska börja kommunicera med mig.


Update 2: Jag glömde ju berätta. I söndags var vi vid Lake Como hela dagen och plåtade. Bortsett från att det gjorde mig sjuk (hemresan på ett tåg med alldeles för mycket aircondition) så blev bilderna grymma!!! Jag får dem troligtvis imorgon så då får ni se dem. Fotografen är helt amazing!!


Kommentarer
Postat av: Jo

Grattis till första jobbet men tråkigt att du är sjuk!

2010-06-02 @ 10:55:08
Postat av: Anonym

Man är inte snuvig om man har halsfluss...

2010-06-04 @ 00:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0