Långklänningen - Hiss/Diss?

Det kan omöjligt ha undgått någon att långklänningen gått och blivit såväl ett hett bloggämne som ett hett (?) plagg att införskaffa. Personligen har jag alltid väldigt svårt för trender och i början tycker jag det mesta ser ut som skit. Ofta handlar trenderna om att dölja snarare än att framhäva. Varför vet jag inte. Långklänningen kan i många fall i och för sig framhäva kurvor på ett väldigt vackert och classy sätt.

Som så många gånger förr börjar dock även denna trend så smått falla mig i smaken. Än är det dock långt kvar tills jag kommer sätta klorna i en. Som vanligt lär jag väl göra det då varenda stockholmare hunnit tröttna på den likt man spyr såfort barapapappaaa spelas på klubbarna. (Gör den för övrigt det i Stockholm fortfarande? Det gör den här. W H Y ?!?)

Nu vill jag fråga er. Och gör mig tjänsten att lägga de få sekunder det tar att svara, för jag är förbaskat nyfiken här borta i Milano där den tighta långklänningen minsann inte är något hett plagg på gatorna. Inte som hemma i Stockholm, av bloggar att döma, i alla fall.

Långklänningen - hiss eller diss enligt er? (Killar får givetvis mer än gärna göra sin röst hörd också!)


Kommentarer
Postat av: Maria

Hiss! Jag äger 3 st.

2010-06-22 @ 07:54:59
Postat av: Erika h

HISS helt klart, fantstiskt plagg

2010-06-22 @ 08:04:19
Postat av: Challe

Den dyker upp lite här och var. Den är inte överallt, ännu, men det lär väl bero på hur varm sommaren blir...

2010-06-22 @ 09:18:23
Postat av: Fridah

HISS!!



VAR är den tredje klänningen ifrån,? förbaskat snygg:)

2010-06-22 @ 10:14:12
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Anonym

det har sina fördelar med långklänningar, jag har hatat dem fram till en månad sen då jag prova min första. Blev i-tvingad en. I vilket fall, det bästa med dom är att det är på något konstigt sätt extremt smickrande. Sen är det lite hippiestil över det hela som gör att den ser cool ut. Men man tycker olika, jag bara gillar dem! :P

2010-06-22 @ 10:14:31
Postat av: nina

Som plagg får den egentligen hiss, de som kan bära upp den gör det ju sjukt snyggt! Däremot är det många (inklusive jag själv) som typ drunknar i den, så som trend som alla "ska ha" blir det en stooor diss ;)

2010-06-22 @ 11:22:37
Postat av: Anonym

HIIIIIIIIIIIIISSS

2010-06-22 @ 12:00:43
Postat av: antonia

absolut en hiss! Tycker att de är riktigt fina och eleganta.

Förresten, jättefin blogg och du skriver riktigt bra! :)

2010-06-22 @ 12:48:43
URL: http://nattstad.se/thegreeksisters
Postat av: Sarah

vet ej,jag som är rätt kort tycker inte att ja passar i det, men har man längden så kan det vara fint :)

2010-06-22 @ 12:49:13
URL: http://myyplace.blogg.se/
Postat av: Anna

HISS på några få, men DISS på de flesta inklusive mig själv.. =) Men på de som passar i det är det ju skitsnygggt!

2010-06-22 @ 18:25:38
Postat av: ida

Visst skulle jag kunna eventuellt gå runt i en långklänning, men i så fall en slapp dag då man bara ska luncha på stan eller liknande. Jag är en sån som gillar kombinationen mer på överkroppen, mindre på underdelen. Det finaste på sommmaren enligt mig är gå runt i bruna ben, gärna klackar till det, skulle nog inte vilja dölja något så vackert:)

2010-06-22 @ 20:46:35
Postat av: Anonym

HISS!!!

2010-06-28 @ 21:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0