Då det blev negativt att vara solbränd.

Jag tänkte kommentera en sak som jag nämnt ett par gånger tidigare. Något som jag inte hade den blekaste om innan jag kom till Milano, men framför allt innan jag började modella, var att man ska vara blek. Inte bara blek utan vit. Sommartid, vintertid - det spelar ingen roll.

Varför? undrar kanske någon av er. Detta på grund av att det alltid är enklare att göra en blek person brun, men väldigt svårt att göra en solbränd person ljus. Att sminka en solbränd person är med andra ord väldigt svårt. Något som de make-up artister jag jobbat med här nere gjort mig väl medveten om..

För mig som har ett pigment som håller mig brun precis året om - och som på sommarmånaderna får mig att se ut som en blond mörkhyad, är detta ren pina. För det första är en brunbränd kropp det finaste som finns enligt mig. Att ligga på balkongen och steka var en daglig sysselsättning efter skolan innan jag gick med i Future. Att nu då tvingas gå omkring och skyla min kropp och använda solskyddsfaktor nr 30 (!!!) är skittråkigt rent ut sagt. (Förvisso väldigt hälsosamt).

Aldrig har jag varit så blek i juni månad (nu bor jag ändå i Italien där det är omkring 30 grader dagligen dessutom) och det enda kunderna klagar på är att jag är för brun.



Mitt ansikte är vitsminkat och likaså lite på armarna. Jämför våra ben!!! Det till höger är det kunderna söker, det till vänster hör hemma på charterresan. *buhu*

Kommentarer
Postat av: Jenlen

Otroligt fina ni är!

2010-06-20 @ 20:02:07
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Emma.

You are living the life darling.

2010-06-23 @ 16:00:56
URL: http://petite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0