Quotations and language barriers

Nagot som jag tror att manga inte vet om mig ar att jag ar en riktig sucker for sa kallade quotations fran kanda filosofer och dylikt. Jag kan sitta i timmar och bara lasa dem one by one. Vissa paverkar mig sa starkt att jag blir sittande tankspridd en bra stund efterat, endast for en menings skull. Har ar nagra som jag hittade idag som etsade sig fast hos mig.

Anybody can sympathise with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathise with a friend's success. Oscar Wilde  

The advantage of a bad memory is that one enjoys several times the same good things for the first time. Friedrich Nietzsche

Slow down and enjoy life. It's not only the scenery you miss by going too fast - you also miss the sense of where you are going and why. Eddie Cantor

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. Mahatma Gandhi 

Remember that happiness is a way of travel - not a destination. Roy M. Goodman

Just nu har jag aven en liten text pa facebook som jag sjalv skrev for en stund sedan:
Language barriers really make explanations of meaningful things, sound like ridiculous bullshit. Amanda Bergman

Haha, skamt asido. Men jag tycker att det ar sa jobbigt att forsoka forklara djupgaende funderingar pa nagot annat sprak an svenska. Det spelar egentligen ingen roll hur bra jag ar pa engelska, eller den jag pratar med for den delen heller. Det blir helt enkelt inte samma sak. Precis som att I love you kanns mindre betydelsefullt och mindre starkt an Jag alskar dig. 

***
Har ni nagon favorit-quote eller motto ni forsoker folja genom livet sa far ni hemskt garna dela med er av dem i kommentarsfaltet.




Kommentarer
Postat av: frida

Åh jag älskar också citat som påverkar ens liv eller låttexter!



Det här citatet nämndes i filmen se7en och det påminde mig om hur lätt det är att ge upp istället för att kämpa. Tycker iaf att det är ett coolt citat :)



its easier to lose yourself in drugs than it is

to cope with life. Its easier to steal what you want than it is to

earn it. Its easier to beat a child than it is to raise it. Hell,

love costs: it takes effort and work.

2010-07-08 @ 02:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0