Svar på några av era frågor

Gud vad du skriver bra!(: Dock har jag lite funderingar som jag undrat över länge nu, och kanske kan jag få svar på dem utav dig?=) hoppas! Okej.. 1. Jag är normal i storleken, alltså inte pinnsmal, men ändå absolut inte tjock! Jag har Medium i storlek. Efter nyår började jag ett nytt liv (nyårslöfte(; ) från att äta vitt bröd, bullar till mellis osv, så äter jag nu mkt frukt, gröt ägg, osv ist! + att jag börjat träna för första gången i mitt liv VARANNAN DAG! men nu undrar jag- om jag fortsätter såhär, finns det någon chans att jag "kommer i bikinin" till beatchen 2010?! Eller är det alldeles omöjligt att från Januari-Juni få synliga resultat tack vare mat-ombyte HELT & från ingen träning alls till att ge gärnet varannan dag? Vore så sjukt tacksam om du tog reda på det!(: <3 2. MIN drömkropp är: snygg hållning, vältränad rygg (men INTE breda axlar), såndära skit snygg mage med en avlång magmuskel i mitten du vet- typ som en avlång bulle om du fattar?:p Svår att förklara- men INGA magRUTOR, utan bara en enda avlång snygg vältränad mage, jaja, sen en LITEN & snärt rumpa, smala ben (INGA MUSKLADE!!!). Ja, typ så ser MIN drömkropp ut.. Men HUR ska jag äta & TRÄNA för att få DENNA kropp?! Och KAN man få den från normal (ej mkt fett men ändå absolut inte pinnsmal- utan medium som sagt) till SÅDAN till sommaren 2010?! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA Amanda, svara på detta i ett INLÄGG!!! Du FATTAR INTE hur mycket det skulle betyda för mig!!!<3<3<3 Puss på BÄSTA bloggerskan EVER!!!

Svar: Absolut kan du få en väldigt fin figur på ca 5-6 månader om du håller dig till regelbunden träning och bra kost. En snygg hållning får du främst via dansklasser om du har möjlighet att ta sådana. Gällande den magmuskeln du pratar om har jag inte så mycket råd att ge dig, då det är en mage som inte är något som man brukar vilja ha. Snarare jobbar man ofta för att inte få en sådan magmuskel. Men gör du sit-ups och inte drar in magen eller håller upp bäckenet en aning så lägger det sig som en avlång "limpa" på magen och är det vad du vill ha får du helt enkelt träna magen utan att dra in den, för då bildas den avlånga muskeln i mitten på magen.

Rumpan får du genom att gå mycket uppför trappor, knäböj med vikter och promenera/jogga mycket i backar. Du verkar för övrigt vilja ha en slimmad kropp snarare än muskulös och då är det främst konditionsträning du ska ägna dig åt. Konditionsträningen förbränner fett. Du kan inte punktförbränna fett genom styrketräning.

Gällande hur du ska äta är jag fel person att fråga då jag inte är någon som "äter rätt" och följer någon speciell diet. Jag äter det jag är sugen på, men i måttliga mängder.

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA, skriv i ett inlägg PRECIS hur det kändes att pierca naveln!!! Jag ska nämligen göra det, och vill vill vill veta!!! Snälla snälla svara i ditt nästa inlägg, puss puss

Ps, hur länge har man ont efteråt, hur går det till när dem gör det, är den lätt att ta ut eller gör de ont?, fastnar man i kläder, har du alltid i den eller när tar du ut din?<3

Svar: Efter många sprutor i knäleder som jag fått under många års tid är jag väldigt smärttålig för just sådan typ av smärta, så jag tycker inte alls det gjorde speciellt ont. Många som piercar naveln överdriver så sjukligt om hur ont det gör. Allt går väldigt snabbt och tar du ett djupt andetag innan behöver du varken svimma eller må dåligt. Det blöder litegrann men absolut inga stora mängder som vissa hävdar. Självklart kan det vara individuellt men jag har aldrig hört om någon som blött mycket under piercandet av naveln.

Jag gjorde min piercing för 5 år sedan så jag minns faktiskt inte. Men det är lite ömt några timmar efter, sen känns det inte så mycket. Något du dock ska tänka på är att näst intill överdriva rengöringen av hålet. Då du slarvar med rengöringen kan du få väldigt ont för att det bildas inflammation eller dylikt. Men jag har aldrig haft några problem med min piercing just för att jag var så nogrann med att göra rent hålet precis så som de rådde mig att göra. Sedan tror jag att det är viktigt att göra piercingen på ett fräscht ställe. Jag gjorde det på en skönhetssalong/spa-salong på Birger Jarlsgatan som jag defintivit rekommenderar.

Angående att ta ut piercingen och sedan sätta dit den igen så känner man ingenting. Det är som då man sätter på och tar av sig örhängen. Dock ska du vara noga med att behålla din första piercing du får när du piercar dig under så lång tid som möjligt så du inte får någon inflammation i samband med att du byter för tidigt. Kläder kan man fastna i i början då man inte är van, men är du försiktig så är det ingen fara. Jag har alltid min i, förutom när jag går visningar och de ber mig ta ut den. Annars har jag den alltid i, även vid träning, ridning och liknande.

Hej!(: Vad kul med träningsinlägg!=) Har dock en liten fråga som kanske du kan ha svar på?(; Vore till stor hjälp isåfall!(: Jag är nämligen ute efter benen- där låren INTE går ihop upptill, utan det lixom finns en stor glipa mellan låren upptill. Jag tränar på gym, och där finns en maskin som tränar just insida lår! MEN då är fråga.. SKA jag TRÄNA på DEN?! Tror du att den förbränner fettet där så jag får min "glipa" mellan låren, eller tror du att den bygger en stor jävla muskel där då i stället som pötar ut ännu mera?! För det vill jag ju inte! Eller hur ska jag annars göra för att få detdär svinsnygga mellanrummet och ben slanka som sugrör?! Jag vill ju lixom inte ha musklade ben/lår/vader- utan ENDAST SMALA!!! Snälla Amanda, hjälp mig!!! ÄLSKAR DIN BLOGG!!! Nu angav jag ju inte min blogg som skrivet ovan:p Så du kanske kan skriva på din blogg, då får ju även andra som säkert också undrar över samma sak svar(:
Postat av: bella

Svar: Jag gymmar inte själv så jag vet inte vad det är för maskin du syftar på. Men vill du inte ha muskulösa ben ska du ägna dig åt konditionsträning och äta rätt för att få benen slimmade. Maskiner på gym gör ofta att man får muskler på de ställen man tränar, och muskler på benen är inte vad du ska jobba för i första hand om du vill ha dem slanka. Som sagt kan du inte punktförbränna speciella ställen med hjälp av styrketräning, utan fettet tränas bort genom konditionsträning.

just som om säger att fettet sätter sig på mer smickrande ställen, som bröst och rumpa. men vad för övningar ska man göra då? hur ska man göra för att få fettet på just de ställena och inte höfterna exempelvis? lite knepig fråga men hoppas du förstår :)

Svar: Jättesvår fråga. Jag har aldrig haft höfter riktigt, så jag vet inte vad jag ska svara på din fråga. Men jag tycker personligen man sällan ser dansare med stora höfter så jag skulle råda dig till att börja ta dansklasser och träna mycket kondition. För att fettet ska hamna på brösten tror jag egentligen är omöjligt att försöka påverka, men jag har fått för mig att man ska minska tränandet med just bröstmusklerna och arm-musklerna för att undvika att liksom träna bort fettet i brösten. Men detta är endast min personliga strategi.


Kommentarer
Postat av: denise

tänker du på ngt spec när du går i trappor? att ta varje steg eller försöker du ta fler trappsteg i taget? :)

2010-01-25 @ 12:43:25
Postat av: MANDY

Jag brukar varva lite. Men det känns som att det tar mer om man tar fler trappsteg i taget.

2010-01-25 @ 13:07:23
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Zandra S

Läste svaret på hon som frågat om navelpiercing.. Hur lång tid tar det efter att man tagit hål, tills man får bada ute osv? För det kan väl bli infekterat väldigt lätt? Jag har själv nämligen tänkt att pierca mig, men vill ju gärna kunna visa upp den på stranden, så man vet ca hur lång tid innan bikinisäsongen man ska ta den(;

2010-01-25 @ 16:04:38
URL: http://alltiettforettunderbartliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0