Ni får stå ut med mig ett tag till.

Tack vare kommentarer från er som orsakat både en och två tårar hos mig och det faktum att jag kommer uppleva mitt livs hittills största äventyr om en dryg månad i samband med min flytt till Milano, har jag efter många om och men bestämt mig för att fortsätta blogga tills jag kommer hem från Milano - under samma förutsättningar som jag gjort sedan jag startade den här bloggen.

Jag är helt chockad över att jag har så många läsare som verkligen verkar bry sig om mig och tycker om min blogg. Tyvärr är det ju de mer hatiska läsarna som tar plats, vilket jag hoppas att vi kan ändra på. Till er som suckar för att ni inte vann över mig den här gången heller har jag bara en sak att säga: ni har inte här att göra.

Från och med nu kommer jag inte godkänna en enda kommentar som är negativ på ett sätt så att den inte längre är konstruktiv, så jag tycker att ni ska bespara er den energin och lägga på något vettigare istället. Jag kommer även både spärra och spåra varje ip-adress som kommer med personliga påhopp. Ni bör själva veta när er elakhet gått över gränsen. Glöm inte att jag med hjälp av era ip-adresser kan få fram både adress och fullständigt namn på några minuter.

Jag kommer fortsätta blogga precis som jag gjort tidigare. Dvs en massa uppdateringar och lika mycket bilder på mig själv som tidigare. - Och eftersom den här bloggen skrivs av mig så är det en ren självklarhet att den också handlar om mig. Jag vill behaga de läsare som ser mig som inspiration och de har sedan jag startade blogga, fått mig medveten om att det är bilder de vill ha. Är du en av dem som stör dig på det kan jag förvarna dig redan nu om att jag, liksom i stort sett vilken bloggerska som helst, kommer fortsätta lägga upp bilder på mig själv. Och det är inte för att jag är självisk eller mer ytlig än gemene man, utan för att jag med erfarenhet vet att en blogg med bilder är betydligt roligare att gå in på, än en blogg utan bilder. Stör du dig på egobilder bör du hitta en fotoblogg istället. Där kan du garanterat få se på allt från trasiga cyklar till kaktusar hur mycket du vill. Men sådant är varken mitt eller majoriteten av mina läsares intresse.

Till alla er som stöttat mig genom mail och kommentarer: Jag kan inte med ord beskriva vilket stöd ni har gett mig. Jag har aldrig någonsin varit så nära på att avsluta något som jag älskar att göra, som jag var den här gången. Men ni fick mig att inse att jag är en fighter och en fighter låter inte några elaka och tragiska människor vinna. När jag slutar blogga gör jag det för att jag själv vill, inte för att en handfull hemska människor gör allt för att trycka ner mig. Nu njuter vi tillsammans av bloggens sista månad i Sverige och sedan fortsätter vi tillsammans mot städernas stad: Milano.


Kommentarer
Postat av: matilda

Vad glad detta gör mig! Trots att jag nog inte förstår hur det känns måste det var hemskt att hela tiden få negativa elaka kommentarer om det man gör. Försök att låta dem gå in i ena örat och ut genom andra - spara bara på de positiva, fina, snälla, uppmuntrande kommentarerna som du trots allt får av merparten av dina läsare. Lättare sagt än gjort men försök. Jag tror du lär dig mycket på det. Ta till dig det vi skriver och säger att du gör bra, och ta gärna till dig av det vi vill se mer av. Exempelvis: träningstips för mig. Jag finner din blogg intressant och ser fram emot att följa dina dagar i milano.Ta hand om dig tjejen! Du är bra.

2010-01-21 @ 08:57:57
Postat av: Anna

Åh vad glad jag blir!!! Ser verkligen fram emot att få följa dig i Milano! =) =) =) och innan också förstås!

2010-01-21 @ 11:06:38
Postat av: Mimmi

Jag blev så himla glad när jag gick in och såg att du ska fortsätta! Är jättenyfiken på din flytt till milano och vill verkligen följa den.



Från första gången jag fick tipset om din blogg blev jag fast och bloggvärlden hade verkligen förlorat en av sina starkaste stjärnor om du slutat.



Ta ingen skit du är grym

2010-01-21 @ 11:45:51
Postat av: Matte

En bloggande +30 kille som kikar in här ibland och kan förstå att du blir less på elaka kommentarer men tyvärr är detta ju nackdelen med Internet där anonyma fega idioter kan häva ur sig vad fan som helst där de sitter bakom sina tangentbord.



Är man då en otroligt snygg tjej som verkar ha det mesta man kan begära så blir det tydligen för mycket. Lycka till med allt i Milano!

2010-01-21 @ 13:44:25
Postat av: Mathilda

Bra tjejen!

Bry dig inte om vad alla skriver, det må ta emot men jag tror att alla vi vet att det bara är på grund av avundsjuka! Även jag är avundsjuk på dig, men jag tar det som insperation istället för att trycka ner dig. För du inspererar mig verkligen! Hoppas att de elaka kommentarerna slutar.

2010-01-21 @ 15:02:11
URL: http://wildas.com
Postat av: Anonym

http://wildas.com/2010/january/blogghatare.html#comment

2010-01-21 @ 15:10:16
Postat av: Charlie

Du borde inte bry dig av de elaka kommentarerna, på riktigt. Jag kollar in här då och då, gillar dina träningstips :) Jag har själv bloggat i många år, 5 blir det nu, och har fått en heldel elaka kommentarer genom åren, ibland e det avundsjuka och ibland inte, oavsett borde man inte ta åt sig. What doesn't kill you makes you stronger, stå på dig ist!

2010-01-21 @ 15:29:10
URL: http://charliewandel.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Vad glad jag blir att du tar åt dig vännen! Hoppas att det blir bättre i bloggen nu! Kram

2010-01-21 @ 17:10:04
URL: http://wildas.com
Postat av: Elizabeth

BRA, LÅT INTE IDIOTERNA VINNA ÖVER DIG!

2010-01-21 @ 17:29:27
Postat av: Hanna

Åh gud vad bra! helt rätt inställning! älskar din blogg!

2010-01-21 @ 18:39:32
Postat av: Anonym

jääj!!

2010-01-21 @ 18:53:36
Postat av: Anna

Hur länge ska du stanna i Milano? Ska du jobba som modell något? Det vore jättekul att följa det i bloggen. Hoppas du stannar ett bra tag och ger det en ordentlig chans. det brukar ta ett bra tag innan man kommer igång med en modellkarriär! ;o)

2010-01-21 @ 19:06:52
Postat av: sara

Jag blir jätte glad :D!!! Visste att du inte skulle ge upp. Dom som fortsätter att skriva elaka kommentarer vill bara få ner dig, men dom bittraj*vlarna lyckas inte hehe. Hör ni det va!

Puss på dig!



Kan du inte ha frågestund snart? :)

2010-01-21 @ 20:28:00
Postat av: Mickan

YAY! Duktig och modig du är! Låt inte idioter förstöra något som du tycker är roligt och som andra människor uppskattar! Keep up the good work, you are awesome!

2010-01-21 @ 21:12:54
URL: http://mickanflickans.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, fan vad roligt!

2010-01-21 @ 22:28:09
Postat av: M.

Jag tycker du ska släppa igenom negativa kommentarer också, det är ju de som ger energi åt debatten. Det var ju det som fick Alex Schulman att bli stor. Sen ska du såklart inte bli ledsen över dem, det är ju bara larviga fegisar. Knepet är att inse det. Att bli hårdhudad, kanske.



Jaja, framför allt: bra att du fortsätter, din blogg och dina fina bilder är ett trevligt inslag i vardagen. Det finns nästan inga andra i Sverige som både är vrålsnygga och behärskar modersmålet.



Dessutom vet jag att du är trevlig i verkligheten.

2010-01-21 @ 22:39:00
Postat av: Anonym

Du är söt och snygg, folk är bara avundsjuka :)

2010-01-22 @ 09:26:26
URL: http://nadjalinnakangas.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Hur kommer det sig att du ska flytta dit? :D

2010-01-22 @ 12:10:58
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Josefin

riktigt balla bilder på headern :)

2010-01-22 @ 13:41:17
URL: http://shoppheaven.blogg.se/
Postat av: Anna

Diggar din header :D

2010-01-22 @ 18:17:17
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: anna

Blev riktigt glad när jag nu läste att du skulle ha kvar bloggen och fortsätta skriva. Det måste vara väldigt jobbigt att behöva läsa såna elaka kommentarer dag ut och dag in. MEN, du är bra som du är och verkar vara en väldigt fin vän och människa, såna borde det finnas fler av. Ta ingen skit! Det är dom som är skiten som kommenterar. Du är värd så mycket mer!



Massa kramar å ska bli roligt att följa din milanoresa!

2010-01-23 @ 14:54:38
URL: http://aannaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0