DAGENS FRÅGA!

Jag såg att du svarat på andra kommentarer så jag hoppas att du kanske senare också får tid att svara på min fråga. Jag brukade gå på dans, jag dansade i flera år, men nu går jag på kickboxning vilket jag älskar och har gjort ett bra tag. Det som gör mig lite oroligare är att kickboxningen inte ger mig bästa hållningen, speciellt med tanke på hur bra hållning jag hade. Så jag tänkte fråga dig, som erfaren dansare (och som rider också har jag förstått, det har jag nämligen också gjort och det får man också grymt bra hållning av), om du har något tips, som "övning" eller så?

Svar: Mitt största tips till dig är att du fortsätter med dansövningarna, som ni ofta gjorde på dina dansklasser, hemma. Det finns nog ingenting som ger så bra hållning som dans och ridning. Ridning är svårare att börja på bara sådär.. men dansen kan du defintivit fortsätta med hemma i vardagsrummet ett par gånger i veckan. Har du gått på dans i många år kommer du garanterat ihåg ett par uppvärmningar och några koreografier. Annars kan du koreografera ihop något själv!

Vad gäller hållningen i det vardagliga livet kan man förändra mycket även där. Tänk på att alltid sträcka på dig och träna ryggen genom rygglyft några gånger i veckan så blir den starkare och därmed blir det lättare att hålla en fin hållning. Att gå mycket i höga klackar medför också en naturligt bättre hållning.


Kommentarer
Postat av: E

Tack för ett mycket bra svar! :D

2010-01-28 @ 23:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0