Bilder från igår

Igår var vi som ni vet på aperitivo i vackra porta genova. Där ligger uteserveringarna på rad en efter en, precis vid en flod. Väldigt mycket "utomlands-feeling" på den. Hur som helst beställde vi in cosmopolitans som liksom alla drinkar här var starka som in i.. Men jag som är svensk fick såklart ner den ändå. Det märker man (skrämmande nog) här. Satan vad vi är vana vid att dricka stora mängder (och starkt!) hemma i Sverige, även om drinkarna här är starkare så klarar svenskarna dem bättre - alltid. Det är en helt annan drink-kultur, eller vad jag ska kalla det, för oss. Mina italienska vänner kör alltid den: "Nu ska vi shotta, men ge två till Amanda så hon också börjar känna något någon gång." Och tro mig, detta skulle gälla nästan vilken svensk som helst som är ute relativt mycket. Vi är riktiga vikingar, bara att inse ;)

Nåja, lite bilder från kvällen kommer nedan. Vi fick ganska snabbt sällskap av Federico som kom förbi för att säga hej till mig. Vi gick sedan allihopa till en bar, men jag bestmde mig ganska snart för att inte följa med tjejerna vidare så jag begav mig hemåt runt elva.









PS! Jag har äntligen fixat min facebook nu, wiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0