Perfekt helg

Hej mina älsklingar!

Det blir inte så mycket bloggande nu när V är här. Men jag tänkte passa på att skriva några rader medan den sömntutan ligger här bredvid och har lite svårt att vakna. Han kom i torsdags kväll vid 22 och då begav vi oss till det mysiga området Brera där det finns en massa mysiga uteserveringar. Vi beställde in lasagne och en flaska röt på ett mysigt ställe där jag varit förutt.

Igår gick vi upp tidigt och åkte direkt mot city. Vi åt supergott, shoppdet lite och sen var det bara gå, gå och gå som gällde. Samt så har vi suttit på uteserveringar i solen. Nu är det varmare än det har varit någon gång här sen jag kom. En bra bit över 20 grader och lika varmt på eftermiddagen/tidig kväll. Helt fantastiskt.

Igår åt vi en helt galet god middag på en uteservering i Brera. Vi beställde in parma med melon, mozzarella med tomater och balsamico, otroligt god vedugnspizza, risotto med skaldjur, en flaska vitt på det samt två shotar fernet efteråt. :)

Därefter drog vi till det fantastiska Nombra de vin som är otroligt populärt här. Alltid världens kö utanför. Jag har varit där tidigare med Andrea och våra italienska vänner. Hur som helst är det som att du sitter i en stor vinkällare med flera tusen viner. Så vi drog dit för att umgås med Andrea, hennes syster, Edoardo, Alessandro, Francesco och flera andra. Riktigt trevligt.

Därefter drog vi alla, cirka tio pers,  till en klubb jag inte minns namnet på. Har aldrig varit där tidigare. Själva klubben kändes väldigt mycket 80tal med droger och hela den baletten. Men vi körde bord och höll oss till varandra hehe och sällskapet gjorde att vi hade sjukt kul. Bilder togs samt filmer spelades in som jag lägger upp här inom kort.

Jag och V fick sen skjuts ända hem av min snälla vän Edoardo. Idag ska vi njuta av det ännu varmare vädret. Imorgon ska vi ha picnic på en filt i parco sempione med alla goda italienska specialiteter. Mums!

Nu ska jag pussa lite på prinsen här bredvid och försöka få upp honom ur sängen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0