Detta kan jag leva på!

Äntligen kan jag genuint mena det: Åh vad det är underbart att bo i ett land med så fantastiska råvaror! Skillnaden när jag handlar här nu, mot när jag precis kom hit, är att jag aldrig längre handlar "färdig" mat som tillagas i micro. Nej, nu är det tomater, mozzarella, parma, olivolja, krämig balsamico och dylikt som alltid följer med i min korg.

Nedan kan ni se en bild från dagens lunch som nästan satt bättre än all övrig lunch jag ätit här tillsammans. Jag räknade snabbt ut att jag ätit lunch ute varje dag sedan jag kom hit för snart två månader sedan. Visst är det väldigt bekvämt. Men av så få och billiga grejer, kan man själv göra något så gott. Detta kommer defintivit bli min lunch hädanefter!


Mozzarella, tomater, parma, krämig balsamico och bröd att doppa i olivolja.

Kommentarer
Postat av: Sarah

ser riktigt smaskigt ut =)

2010-04-27 @ 17:11:56
URL: http://myyplace.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Ser gott ut, men testa att slanga pa lite farsk oregano och olivolja istallet for aceto balsamico over mozzarellan och tomaterna sa ar capresen fullandad. :)

2010-04-29 @ 15:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0