Träningskväll framför utgång

Godmorgon!

Det blev minst sagt en skum kväll igår. Då Sofia hörde av sig och sa att min övertalning, som skedde tidigare på dagen igår då jag fortfarande var sugen på att gå ut, fungerat och hon tänkte gå ut, hade jag redan bestämt mig för att vara hemma.

Sverige fick ett mål bortdömt (egentligen två men det ena var synlig offside på Henke) och sedan förlorade med 1-0 mot Danmark var jag definitivt inte sugen på att gå ut och festa. Framför allt inte sedan när Portugal vann med 3-0 mot Ungern.. och därmed utplånar Sveriges VM-chanser..

Istället fick jag ett ryck. Jag blev otroligt sugen på en träningskväll, och så blev det. Kondition, styrka och vighet blev det. Det blev så mycket att jag vaknade med världens träningsvärk nu. Men eftersom jag ska ta upp dansen efter jul igen så måste jag hålla igång vad gäller kondition, styrka och just vighet. Det glädjer mig att jag inte hunnit tappa avsevärt mycket. Nu ska vigheten tränas 3-4 gånger i veckan. Den är svårast att hålla igång eftersom styrka och kondition är något som jag fortfarande tränar dagligen.

På det så drack jag litervis med vatten, åt en massa olika frukter och drack mycket mjölk. En väldigt nyttig kväll med andra ord. Idag blir det sallad till lunch!

Nu ska jag hur som helst göra mig iordning för jobb. Öppning idag igen. Slutar vid fyra, antar att jag åker hem en sväng då. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: mimosa

hur tränar du när du tränar hemma? kondition - springer du inne? :P



litervis med vatten låter lite väl mkt, man kan faktiskt dricka för mkt också. var har du förresten proteinerna (ngra glas mjölk är ju inte nog om man tränar styrka!!) sallad liksom?!



vad har du på dans på gång efter jul? :) vilken typ av dans håller du på med?



hur blir man vig på bästa sätt? är du överrörlig?

2009-10-11 @ 10:34:55
Postat av: Mandy

Springer gör jag givetvis utomhus. Typiska hemmaövningar är diverse danskoreografier, sit-ups, armövningar, lår- och rumpaövningar et cetera!..



Litervis var självklart lite överdrivet, men flera glas vatten drack jag och det är bara bra. Kroppen behöver få i sig ett par liter vatten om dagen för att fungera som den ska.



Jag har väl inte nämnt vad jag exempelvis åt till middag? Eller ska äta till middag idag? Det är mycket jag inte skriver ut.. utgå inte från att ni vet allt :)



Jag har dansat fem gånger i veckan i 11-12 år. Jag dansar balett, jazz och modernt främst!



Jag är inte överrörlig, men eftersom jag dansat i hela mitt liv är jag enormt vig. Träna träna träna vighet flera gånger i veckan, och utmana dig själv (!) så kommer du snabbt märka resultat. Jag tror dock inte på att stretcha kall. Vissa gör det, jag föredrar det dock inte.

2009-10-11 @ 10:46:00
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0