Riktigt bra första dag på nya jobbet!

Nu är jag hemma igen! Och åh vad glad jag är. Det var nämligen, som jag skrev i föregående inlägg, min första dag på nya jobbet idag - efter all utbildning etc. Och den gick mycket mycket bra! Visst så har jag nästan två års erfarenhet som butiksexpedit på butiken Salt, men det är alltid svårt att sälja i början när man är ny i butiken och inte ett dugg van vid sortimentet, storlekar, material och dylikt. Är butiken dessutom helt nyöppnad som i det här fallet, och marknadsföringen av butiken inte varit den bästa, så blir det svårare att sälja tills allt kommit igång.

Men, jag jobbade ensam i butiken fram till klockan ett och sålde otroligt bra, trots att det var morgon/förmiddag en vardag. Kul att komma ny och överraska med mina säljarskills :) Lyckades även få lite stamkunder redan som berömde mig för mina säljartekniker och förmåga att matcha olika plagg. En kund som exempelvis till en början bara skulle lägga undan en väst till sin man, kom därifrån med både västen och en tröja som jag tycker passade till. Att sälja gör jag onekligen helhjärtat, ha! Butikschefen var mer än nöjd, så detta ska firas.

Middag väntar här hemma och därefter blir det vin och film hos M.

Vi hörs om ett tag igen.


Kommentarer
Postat av: LIFE OF JULIE

Jag har sagt det tidigare idag, och jag säger det igen, Grymt jobbat idag, all credd till dig! =)

2009-10-08 @ 21:26:28
URL: http://lifeofjulie.tk
Postat av: Cissi

din blogg e grym :)

riktigt sommartös äru x)

2009-10-08 @ 22:34:14
URL: http://chl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0