Mys-onsdag framför Lill-lördag

Under promenaden med Isabella igår diskuterade vi det här med utgångar. Trots att jag i vissa perioder kan vara i alla fall en hyffsat frekvent onsdagsutgångare, så är jag ganska bestämd vad gäller min syn på onsdagsutgångar. Personligen har jag alltid som roligast då jag går ut på helger. Jag ser nämligen, varesig jag vill eller inte, människor som går ut på onsdagar som nolifers. Väldigt hårddraget nu. Jag vet att många som är ute är de som jobbar i branschen, är lediga dagen efter/alternativt har sovmorgon, eller kanske haft en jobbig start på veckan och behöver lite andrum med vänner och bekanta.

Dock är detta inget som jag har överseende med då jag är snabb på att kategorisera dessa onsdagsutgångare som både arbetslösa och desperata festprissar. Något som kanske ytterst sällan stämmer överens med verkligheten. Men rädslan av att andra människor ska se på mig på samma sätt gör att onsdagsutgångarna tämligen sällan blir någon höjdare för mig. Jag taggar hellre till ordentligt inför helgen, som de normala människorna. No offense alla mina nära och kära som mer än gärna går ut på onsdagar. Er ambitionsnivå känner jag till.

Men jag kan inte undgå att fundera kring detta fenomen då jag väl är ute en onsdag. Blicken går till bordet med skumpa, shots och drinkar i en salig blandning. Med flackande ögon och svettdroppar vid hårfästet festar folket som om det inte finns någon morgondag. Torsdag morgon. Går dessa människor inte till jobbet då? Piper inte väckarklockan vid 7-8 snåret som för deras medmänniskor? Eller är Stureplan helt enkelt viktigare än jobbet och det faktum att man måste prestera?


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det där är absolut ditt pinsammaste inlägg. Hur barnslig och inskränkt kan man och får man vara?

2009-10-07 @ 19:53:44
Postat av: Anonym

håller med dig till 100. riktigt bra inlägg

2009-10-07 @ 20:11:34
Postat av: Mandy

Den här "charlotte" från Täby är cool! Hon har nämligen nya namn varje dag och kommenterar i stort sett alla mina inlägg med diverse påhopp. Har folk inte förstått att ip-adressen är synlig vid varje kommentar?

2009-10-07 @ 20:16:30
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: lena

hej! har nyss börjat läsa din blogg och gillar den starkt. Jag tänkte bara fråga vilket gymnasie du gick på och vilka betyg du gick ut med. Vad ska du läsa vidare till sen ? Kram

2009-10-07 @ 23:49:17
Postat av: Mandy

Jag gick på Viktor Rydberg gymnasium på odenplan. Jag gick ut med ett par VG och resten MVG. Jag ska nu ta ett sabbatsår och därefter ska jag in på juristlinjen i uppsala. Utbildningen är fem år, men det är det helt klart värt.

2009-10-07 @ 23:56:43
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Mims

onsdags utgångar är onödiga tycker jag.

2009-10-08 @ 00:03:47
URL: http://lovelife.se
Postat av: Anonym

Hahhahaha alltså fyfan vad uppenbart. Och pinsamt!

2009-10-08 @ 03:08:51
Postat av: Anonym

varför klankar du ned på folk? om de vill gå ut får de väl det. du spär ju bara på fördomar, tycker att du brukar skriva så trevligt, men det här kändes lite "hej jag vill ha uppmärksamhet".

2009-10-08 @ 07:37:40
Postat av: Alexandra

jag tror att de handlar mycket om hur ens arbetsvecka är upplagd och vad folk prioriterar i livet.

2009-10-09 @ 13:16:32
URL: http://celebrate.devote.se
Postat av: sara

Snälla du, det är mycket lugnare på krogen på onsdagar något iallfall jag föredrar, du har en konstig inställning!

2009-10-09 @ 22:39:09
Postat av: Anonym

HAHAHA... du har varit arbetslös... hur länge? hmmm juste to long och nu jobbar du där i täby. hahaha fy fan jag dör av skratt, kul jobb. väldigt imponerad.. not!

2009-10-12 @ 15:55:02
Postat av: Mandy

anonym: jag har varit anställd på salt ända fram till dess att jag fick mitt jobb i täby. Tro inte att du vet allt om mig bara för att du är en daglig läsare på min blogg! :)

2009-10-12 @ 16:23:06
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, bara för att du fortfarande står kvar som anställd behöver det verkligen inte menas med att du får tider att jobba. jag asner det som arbetlös. jobbar du inte är du arbetslös. Och jag vet att du varit arbetslös. jag menar bara på att du verkar vilja spela så himla oskyldig hela tiden. inte okej att gå ut onsdagar. bara arbetslösa som gör det.. osv osv. men snälla börja med själv att inte gå ut onsdagar om det anses så himla "fel". jag håller med dig. men och andra sidan går inte jag ut på onsdagar. har inget ont om dig, du är gullig annars. men lägg ner!!!

2009-10-13 @ 09:19:33
Postat av: Mandy

Anonym: Så du anser alltså att man är arbetslös om man själv valt att inte tacka ja till fler arbetstider, på grund av att man blivit tafsad på av personer som står bakom företaget? Sluta diskutera huruvida jag varit arbetslös eller inte, när du inte har en jävla aning om hur situationen ser ut runt omkring. Jag fick söka mig vidare för min egen värdighets skull. Är jag då arbetslös under tiden, fine, men vem som helst skulle dragit långt innan jag gjorde det.

2009-10-13 @ 10:59:56
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0