Jag är lycklig

Med en tämligen lugn andning lutar jag mig tillfreds tillbaka i soffan. Läpparna är formade till ett dolt, men emellertid märkbart och ytterst oförfalskat leende. I magen rör sig fjärilar som om deras begränsade utrymme inte är dem emot. Jag känner dem, men det är inte stötar i samband med att de flyger in i magens insida som känns, utan deras svävande känsla av frihet. Känslor av nervositet och ångest är som bortblåsta. Då och då lägger sig en lätt rodnad över mitt rofyllda anlete. Idag är livet bra.

Ingenting särdeles har skett som orsakat detta välbefinnande. Denna tillfredsställelse. Att peka på orsaken till detta välmående blir inte bara ogrundat, utan tillika felaktigt. Kanhända är det just denna känsla som är ett tecken på genuin lycka. Under natten har inget märkbart förändrats. Men skillnaden idag är att jag stannat upp, reflekterat, värdesatt allt jag har och insett hur mycket jag har att vara lycklig för. Att vara tillfreds med livet borde alla människor få vara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

=)

2009-10-23 @ 14:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0