Vilket land/stad skulle ni helst vilja flytta till?

Jag träffade ju min fina, vackra kusin Hannah och hennes fina Jesper igår. Vi satt i flera timmar på Vetekatten och bara pratade. De två har varit runt i Australien i ett år och de berättade om alla äventyr de varit med om. När jag satt och lyssnade på deras never ending stories där den ena överträffade den andra, blev jag så glad över att jag bestämt mig för att lämna Sverige ett tag också.

Jag kom på mig själv med att sitta med ett stort leende på läpparna under hela fikan, och det var länge sedan jag hade sådan värme i kroppen, endast av att lyssna på någon. De har upplevt så mycket som man bara kan drömma om. Men vem som helst kan göra det, vilket är så underbart. Jag blir alldeles lycklig när jag tänker på deras resa och den resan jag har framför mig.

Jag uppmuntrar verkligen alla att våga ta steget och lämna det trygga, den näst intill banala tillvaron. Jag tror att det ger en så mycket på alla möjliga vis. Man ska passa på medan man kan. Det man får intala sig själv är att Sverige kommer att finnas kvar och likaså ens riktiga vänner. Men det finns så mycket där ute som man går miste om genom att vara bunden till ett land hela livet. Så mycket som man inte hinner uppleva under en tvåveckors resa.

Vart skulle ni helst vilja flytta för ett halvår/år?


Kommentarer
Postat av: PLAYBOY

Usa, Miami!

2009-11-15 @ 17:26:08
URL: http://gigoloboy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Australien var jag på väg att flytta till för ett år sen ungefär. har inte övervägt något annat direkt förutom det, och usa. Så usa eller australien :)

2009-11-15 @ 17:29:01
Postat av: Anonym

BERLIN!

2009-11-15 @ 17:55:37
Postat av: Anna

Till London, utan tvekan.

2009-11-15 @ 18:57:01
Postat av: Anna

Bor i Australien! =) Men ska snart hem till Sthlm igen....

2009-11-16 @ 06:40:46
Postat av: Ted

Rom (Heaven on earth. Kulturen, klimtatet, det historiska värdet, maten, människorna..)



Australien, Guldkusten (Surfers Paradise. Dessutom världens mest sociala och trevliga människor)



Kalifornien (Att leva som i OC, det är oslagbart)



Västindien (Jamaica, Aruba, Bahamas. Gotta love it)

2009-11-17 @ 16:31:38
Postat av: Richard

Tel Aviv, Israel

2009-11-18 @ 01:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0