Dagens träningstips!



Dagens träningstips
är ett av mina bästa. Det ger förbannat bra resultat och det är överhuvudtaget inget jobbigt att göra ur synvinkeln att du kan göra övningen praktiskt taget var som helst. Detta är en övning vi dansare fått göra sedan tidig ålder och den ger långa slanka muskler i armarna och förebygger så kallat "gäddhäng".

Övningen går till så att du ska sitta ner på golvet (gärna i skräddarställning) och ha armarna rakt utsträckta åt varsin sida. Du sätter på en låt där du själv väljer hur lång den är. Vitsen är att du ska hålla på tills låten tar slut. Själv brukar jag ta en 8minuters lång låt, men jag vet med mig att det är få som klarar det - utan att låta sån nu. Men jag baserar det på det faktum att jag hållit ledarskap i dans, och då var detta en av övningarna. Vi körde i fyra minuter då, och det var inte en enda som klarade längre än tre minuter. Och det ska ni veta är bra, om man inte är dansare och har hållit på med detta länge.

Vad du sedan ska göra med armarna som ska vara raka (väldigt viktigt då det annars inte ger någon effekt) är att veva dem bakåt och framåt om vartannat. Om du kör ett varv och sen byter eller 10 spelar inte så stor roll, utan det väljer man själv.

Sedan brukar jag variera mig med att låta fingrarna röra på sig, handlederna& händerna samt röra hela armarna rakt upp i luften och tillbaka till sidan och så fortsätter man så. Detta är väldigt svårt att förklara när jag inte har någon bild, men det viktiga är att något hela tiden är i rörelse och du får absolut inte ta ner armarna för att vila. Då har du misslyckats med övningen.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra blogg! Varifrån kommer klänningen du hade på dig på magenta? <3

2009-11-22 @ 17:54:51
Postat av: Anna

Alltså ska man "pendla" med armarna fram och tillbaka rakt utsträckta från kroppen eller?

2009-11-22 @ 18:16:54
Postat av: Mandy

Armarna ska vara rakt utsträckta från kroppen åt varsin sida. Så kan du tänka att du ska göra som cirklar i luften med fingerspetsarna. (Jag har dock händerna knutna i den här övningen)Alltså "vevar" du med armarna.

2009-11-22 @ 18:20:31
URL: http://mandyn.tk
Postat av: Sofie

Jättesnygga byxor =)

2009-11-22 @ 18:22:26
URL: http://sofiefi.blogg.se/
Postat av: Anna

Har kört dina rumpövningar och så denna killergrejen nu.. fan vad grymma de är, känns som tusan. Meeer tips! (:

2009-11-22 @ 20:50:58
Postat av: thowe

fan vad härligt med annorlunda tips! MER!

2009-11-22 @ 21:33:34
URL: http://thowes.blogg.se/
Postat av: Elin

Ska defentivt testa dina tips! Mer sånt, det uppskattas! :) Massa kramar

2009-11-22 @ 22:40:40
Postat av: Mathilda

Hoppas det kommer fler tips :D

2009-11-22 @ 22:49:41
URL: http://wildas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0