Chicks before dicks!

Något som jag har otroligt svårt för, men som tyvärr är skrämmande vanligt, är tjejer som mer eller mindre ger upp sina tjejkompisar då de träffar en kille. En sak som alltid slår mig i dessa tragiska fall är: Finns det killar som vill ha en flickvän utan vänner? Utan ett eget liv. Hur som helst är jag och mina tjejkompisar väldigt bra på att hålla daglig kontakt med varandra, trots pojkvänner/dejter/ som kommer och går. För det är just vad de gör. Kommer och går. Tjejkompisar har du förhoppningsvis för livet.

Jag och Caroline är kanske lite för bra på att prioritera varandra framför killarna i vårt liv. Vi satt nämligen igårkväll och skrattade nonstop åt åtskilliga tillfällen där vi har haft varsin kille vid vår sida, men ändå tar upp mobilen för att ringa varandra. Och ska man gå och lägga sig med killen man dejtar, måste man ju ringa och säga godnatt till bästa tjejkompisen också. Och med bästa tjejkompisen går det inte att prata under.. låt säga tio minuter i alla fall.. så sen får man räkna med att killen bredvid vänder på sig med en suck. Han vill ju mysa, förhoppningsvis utan tjejkompisen i telefonen som sällskap ;) Sedan så finns det ju fall som jag fått ta del av, där man möts av ett Heeej gumman, nej klart du inte stör. Är hemma hos en killkompis bara.. varpå killen hoppar till med en ytterst chockad min. Haha, I love it. Inga namn nämnda, inga glömda. Runt lillfingret ska de vara!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0