Jag hade världens bästa student, tack!

Tack alla älskade som närvarade på min student, fulländade den och gjorde den till den bästa dagen i mitt liv. Jag har aldrig varit lyckligare.

Jag har nog fortfarande inte riktigt förstått vad som har hänt och jag har svårt att än beskriva dagen utan att texten bara skulle behandla superlativer av dess stora slag. Därför väntar jag lite med min summering av dagen, och lånar således Emelies (http://finest.se/emelieb), min bror Sebastians flickväns, summering av dagen. Den är otroligt välskriven och för er som inte närvarade beskriver den väldigt mycket från ett perspektiv som upplevdes av de som var med.

 "Jag vet inte var jag ska börja. Det har verkligen varit en toppen dag på alla sätt och vis. Först och främst ett stort grattis till Amanda som tagit studenten! Att jag engagerat mig så mycket i detta och just denna dag har att göra med att hennes familj betyder något alldeles extra för mig. Jag återkommer till det strax. Men festandet började i alla fall i och med hennes utspring på VRG vid 14.30-tiden, där vi alla var samlade för att gratta henne. Sen följde vi (ett tio-tal) med på flaket och härjade loss i närmare två timmar. Det var hopp, dans, skrik, sprutande av skumpa och diverse drycker. Ja, ni vet. Blött blev det i alla fall. Därefter åkte vi hem för en välförtjänt (och välbehövd) dusch innan det var dags för mottagningen hemma hos familjen Bergman. Där bjöds det på italiensk buffé (såklart) och massor med vin och många goda skratt. Det var roligt att se Amanda öppna alla fina presenter, och särskilt den från oss som alltså var en Burberry-bikini. Det har varit massvis med tårar denna kväll. Både under talen, present-öppningen men allra helst under den mest oväntade överraskningen av alla: Amandas farmor (som gick bort när Amanda var 7 år) hade valt ut en ring som hon skulle få på sin student. Så när Thomas kom och överlämnade den till Amanda kunde knappt någon hålla tillbaka tårarna.
Jag själv har gråtit vid flera tillfällen ikväll. Första gången redan när Amanda sprang ut på trappan på VRG, och därefter vid hennes tal till sina föräldrar, och också i samband med att kortet från mig och Sebbe lästes upp kom tårarna. Det var en så fin text han hade skrivit till henne."

Här kommer bilder från Emelies, samt Signes (min bror Joakims flickvän) kamera. Mina bilder kommer lite senare :)










här börjar tårarna komma under talet jag håller till mina föräldrar.. därav den dåliga hållningen :P










Kommentarer
Postat av: Anna

Sååå många GRATTIS från mig!!!!!!

2009-05-30 @ 13:59:19
Postat av: Sandra Ajax

Grattis!!

2009-05-30 @ 15:04:27
URL: http://sandraajax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0