Bästa starten på dagen!



Heeeeej!

                                                                               Åh vilken bra start på dagen jag har haft idag !! Eller till en början visade sig den vara ganska jobbig då vi på tyska steg 5 - lektionen hade en form av muntligt oförberett prov i en timme och vi var endast 5 elever där. Hur som helst har tyska alltid varit ett av mina starkaste ämnen och planen var att jag skulle ta en del universitetspoäng i tyska för ett år sedan men tiden räckte dessvärre inte till. Sedan har kurvan dock gått neråt de senaste månaderna då mina färdigheter och omdömen från tyskläraren jag hade under höstterminen har gjort att jag prioriterat andra ämnen framför och sett tyskan som ett säkert kort. Detta är enormt farligt att göra då den nya läraren visserligen får mina omdömen från den tidigare läraren men hon behöver ju också se vad jag kan eftersom tyska är ett färdighetsämne. Hur som helst har jag faktiskt varit orolig för att jag inte lyckats bibehålla mitt MVG i kursen och att det nu är för kort tid kvar för att visa vad jag kan. Men efter dagens lektion där jag verkligen fokuserade och pratade på oförberett i samtalet fick jag efter lektionen höra att jag håller en väldigt hög nivå - inte bara skriftligt och i förberett tal vilket hon redan visste utan även i oförberett tal och att hon nu fått bekräftat hur duktig jag är. Hon uppmanade mig även till att åka till Tyskland i några månader och utveckla den tyska jag redan har så goda kunskaper i. I alla fall fick jag nu höra att jag har ett givet MVG i kursen och det var med lättnad jag tog emot det beskedet. Satan vad glad jag är!! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0