Finaste Signes beskrivning av min student

Amanda's student

Igår tog underbara Amanda studenten, och jag har nog aldrig gråtit så mycket på en studentmottagning nånsin! Men jag ska börja i rätt ände och berätta allt från början. Dagen började med att vi vid 14:30 stod vid Viktor Rydbergs gymnasium vid Odenplan och väntade på att Amandas klass skulle springa ut. Det var massa sång, glädje och leenden och strålande solsken. Precis som det skall vara på en student.

Och på en student skall det självklart vara studentflak, vilket det även var här! Tror det var ca 20 pers från Amandas klass som var på flaket, men Amanda hade hela bakre delen för sig själv tillsammans med sina nära och kära. Haha! Shit, va vi röjde! Det var verkligen skitkul. Det roliga är att de två som var äldst, bl.a. Jocke som var ansvarig, och hans bror Sebbe var de två som röjde mest. Jocke körde sin typiska stil med dans, och studsade runt över hela flaket kändes det som. Det sprutades skumpa, öl och cider över alla! Jag trodde väl jag skulle bli lite smutsig på flaket, men inte helt nerdränkt med öl och skumpa som vi blev. Så efter att vi åkt på flaket i ca 2 timmar åkte vi hem och jag fick äntligen skölja ur all öl ur håret.

Sen begav vi oss direkt till Amandas mottagning där det var knökfullt med folk. Fick äntligen träffa hela deras släkt, jättetrevliga människor! Hade så otroligt trevligt och det var så skön stämning hela middagen. Sen var det dags för tal från både Jocke och deras pappa, och det var svårt att hålla tårarna borta. Men när Amanda gav sitt tal till sina föräldrar tror jag inte ett öga var torrt. Det var verkligen jättefint!

Även under presentöppningen fick man tårar i ögonen ett antal ggr, bl.a. pga de fina texterna hennes bröder skrivit till henne. Hon fick jättemånga fina presenter, och av oss fick hon "tillverka din egen parfym". Ett presentkort som innebär att hon får komponera ihop sin egen parfym, som dessutom sen sparas så att hon när som helst kan tillverka den på nytt. Det finaste hon fick var nog ringen från hennes farmor. Hennes farmor har varit död i ganska många år nu, men hade för länge sen bestämt sig för att Amanda skulle få en av hennes ringar. Och den fick hon alltså igår. Får rysningar när jag tänker på det.

Hade verkligen jättetrevligt hela dagen igår, och är otroligt lyckligt lottad att jag fått familjen Bergman på köpet när jag träffade Joakim. Kommer så bra överens med alla i den familjen, även kusiner och mostrar och hela tjocka släkten. Jag har nog aldrig träffat en familj som visar mer kärlek till varandra än vad denna familjen gör. Och det är verkligen underbart att få vara en del av det.


Vill avsluta med att återigen säga ett stort GRATTIS till Amanda. You rock!! =)





Syskonen Bergman


Bror Sebastians flickvän Emelie, Amanda & Jag.


Jag & Amanda


Härliga Joakim. =)

Kommentarer
Postat av: A

Skulle du kunna fotografera ditt samlade betygsdokument och visa upp här i bloggen? :)

du e ju så stolt. och det förstår vi :D



Skulle va kul o veta samtliga kurser du gått osv.. ;D



Kramkram!

2009-05-31 @ 12:56:48
Postat av: Anonym

kan du inte skriva ner talen? vore trelivgt att läsa vad som sas

2009-05-31 @ 17:32:04
Postat av: Anonym

vart klipper du dig?

hur såg din burberry bikini ut som du fick? :)

2009-05-31 @ 17:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0