Jag älskar att rida!

 Vad jag älskar att rida! Jag kom precis hem från min ridlektion och känner mig alldeles sprallig som alltid efter jag har ridit. Det var en lite halvgalen lektion idag med busiga hästar och det var väl lite av ett mirakel att ingen åkte av. En häst sparkar hårt i väggen för att den inte vill arbeta och en hundradels sekund senare sticker alla hästar okontrollerat åt alla håll. Men eftersom detta inte är så ovanligt gick det bra att få tillbaka kontrollen relativt snabbt igen. Lite värre är det dock när inte så vana ryttare sitter på dessa hästar. Då slutar det ofta med minst en avsittning vilket alltid är tråkigt. Då sätter sedan ridinstruktörerna alltid oss äldre ryttare på dessa hästar så att de får arbeta ordentligt. Själv satt jag på en krutburk idag, men trots det gick det väldigt bra. Grym träning blev det som vanligt. Men det är inget jag tänker på under tiden jag rider just för att det är sådan rolig träning. Det är när man hoppat av som magmusklerna värker och lår och rumpa likaså.

Tack och lov ska jag rida imorgon igen. Jag har ett danspass till klockan fyra och därefter är det raka vägen till stallet för ett ridpass. Precis så jag vill att mitt liv ska se ut! :)


Kommentarer
Postat av: P

Låter som en riktigt bra rid-dag så att säga! =)

2009-03-04 @ 22:34:48
Postat av: a

vilken häst red du? :)

2009-03-05 @ 18:24:51
Postat av: millie

vem red du da ? :) det är emelie från stallat :P

2009-03-18 @ 19:01:41
URL: http://missprezident.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0