Frihet

Medan jag väntar på pappa som är och köper lunch till mig kan jag inte undgå att tänka på sommarens planer. Marabella, Italien, Ibiza och Franska Rivieran finns med i planeringen. Om allt blir som jag vill kommer jag mer eller mindre vara utomlands hela sommaren för att sedan se hur mitt sabbatsår kommer te sig. Antingen fortsätter utomlandsvistelsen, fast betydligt längre bort, eller så påbörjar jag något här hemma innan det blir dags för att söka in till Handels. Det skulle vara rätt skönt att ha lägenhet och allt sådant klart tills dess. Nåväl, hur mycket jag än planerar kommer det aldrig bli som man tänkt sig. Det är så härligt men också så frustrerande. Jag vill att så mycket ska bli perfekt, och att jag ska ha kontrollen om vad som skall ske och inte ske. Men det vet jag redan nu att det är så gott som omöjligt, då vägen efter gymnasiet kommer att vara allt annat än spikrak. Det kommer dyka upp en rad småvägar och erbjudanden som man aldrig hade kunnat förutspå skulle dyka upp. Hur skrämmande det än må låta kan jag inte undgå att känna det här pirret i maget om att vad som helst kan hända, man är ju för första gången i livet helt fri.


Franska rivieran 07

Kommentarer
Postat av: aiDa

du har så otroligt fina ben

2009-03-30 @ 18:54:04
URL: http://idicbajric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0