Svaren!

Så, hur ska du planera året fram tills nästa höst då du börjar på handels? har du redan spikat alla planer, eller vet du ingenting än? Vad vet du att du kommer göra? =)

Jag kommer att tillbringa hösten och vintern i Sverige. Vad exakt jag kommer att göra vet jag ännu inte. Drömmen samt planen är sedan att flytta till Milano i januari i ett halvår. Plugga italienska, jobba (förmodligen i Prada-butiken där jag blivit erbjuden jobb) samt bara leva livet!

vilken skola gick du från sexan - nian?

Tallbackaskolan!


Du verkar ha oerhört snälla och generösa föräldrar, händer det någon gång att de säger nej eller att du får tjata för att tex få ett par nya skor eller pengar till utgång?


I ärlighetens namn är det ytterst sällan de säger nej till mig. De är för snälla helt enkelt, och det finns det många nackdelar med ska ni veta. Men de är utan tvekan världens bästa och det vet de att jag tycker. Även om jag vet att jag är bortskämd så visar jag alltid min uppskattning och all respekt.

vad gick du ut med för poäng?

Inte räknat ut poängen med ett par VG och resten MVG!


lägg upp bilder och skriv vad du använder för hårprodukter, hudprodukter och smink ! :D puss på dej sötan.


Tro det eller ej, men jag är nog världens sämsta då det kommer till alla dessa produkter. Är det något jag fått tur i så gäller det hårkvalité samt min hy. Jag har aldrig haft problem med varken hyn eller slitet hår så det har liksom inte funnits något behov att köpa på mig en massa produkter, även om det kan vara det ultimata i slutändan. Jag är enormt dålig på allt som har med produkter att göra. Mina skönhetsknep på den fronten är att dricka en massa vatten, vara så mycket osminkad det går, föna håret så lite som möjligt samt inte tvätta det för ofta. Jag tror att det är bättre än alla produkter tillsammans.

Vad gick du ut med för betyg?

Läs ovan! =)

hur många pojkvnner har du haft?

Jag har haft två pojkvänner.. (Jonathan och Michael) men egentligen skulle jag lika gärna kunna skriva tre. Jag och Alex har en relation som rent känslomässigt redan lämnat dejtingstadiet men vi har inte tagit steget att bli tillsammans. Det var hur som helst länge sedan jag upplevde så starka känslor, och det är ömsesidigt mellan mig och Alexander.

ännar du pengar på bloggen isf hur mykt?

Inte ännu. Men jag har företag som kontaktat mig och vill synas på min blogg!

Hej snygging! några frågor har jag:

1) Gillar du att vara bossig och divig och liksom vara den som bestämmer?

Haha ja! Jag trivs som bäst då allt är på mina villkor, men vem gör inte det? Jag får ofta höra att jag har en förmåga att sätta folk på plats i dess positiva (?) bemärkelse. Jag är dock ingen diva för fem öre. I sådana fall är det bara lite på låtsas! (:

2) Har du någonsin fått dina skor eller stövlar kyssta när du har dem på dig? (en underbar känsla kan jag intyga...)

Haha, vilken rolig fråga! Det har jag faktiskt. Men det var länge sedan nu. Jag blev väldigt smickrad och generad minns jag.

3) Hur mycket shoppar du för per månad?

Ingen aning.. det är olika. Hur som helst går det mesta till höga klackar..

4) Ser du dig själv som en överklasstjej eller medelklasstjej?

Jag skulle absolut inte kalla mig för en överklasstjej. Men vi har det bra ställt och jag behöver sällan känna att det är saker jag inte kan göra på grund av ekonomiska orsaker.

5) Hur ser framtidsplanerna ut nu och vad blev egentligen ditt slutbetyg?

Jag planerar och tänker så det knakar. Det är så mycket jag vill göra. Jag är superspontan som person och kan dra iväg bara sådär när jag får en sådan impuls.

6) Hur snygg tycker du att du är på en skala mellan 1-10 där 10 är snyggast.

För det första tycker jag inte om sådana där skalor.. Men det beror på omständigheterna och skiftar från dag till dag. Men jag skulle aldrig vilja byta bort mitt utseende. Jag tror att vi alla någon gång känt oss som både en trea, sexa och nia. You get the point!

Vad ska du göra i sommar?

Jag kommer att åka till Palma med min familj i två veckor. I dagarna ska jag och Carro boka en resa (Italien eller Grekland, jag röstar såklart på Italien!) samt så ska jag åka med Ebba någonstans. Italien måste jag komma till.. hur, när och med vem är dock inte bestämt än.. Det är det härliga med att vara ledig. Det är bara att fly och komma tillbaka när man känner för det.

När åker du till italien?

För att leva? I början av nästa år.


Har du fortfarande ngn kontakt med ditt ex jonathan?


Yes, det har jag. Dock går det i perioder. För inte så länge sedan hördes vi varje dag. Men i och med att han har flickvän känner jag att jag vill visa min respekt gentemot den nya flickvännen och deras förhållande och inte höra av mig mer än nödvändigt, så att säga.

Ska du fortsätta med dansen till hösten?

Självklart ska jag det! Dock inte på Lasse Kühlers eftersom audition låg på min studentdag, utan jag ska söka mig vidare tänkte jag. Stockholm har en massa bra dansskolor. Och i vår får jag testa på hur det är att gå på dansskola i Milano!

Hur lärde du å ebba känna varandra?

Det var flera år sedan då vi båda var 14 (?) och sk. reklamtjejer på klubbfester för Lyxpiraya som då gjorde reklam för alla 16+ fester som hölls då.

Ska du flytta till frankrike under ditt sabbatsår?

Frankrike är i dagsläget inte med i planerna. Men så spontan som jag är vet man aldrig vad som händer.

Hur går det mellan dig och alexander?

Det får framtiden utvisa. Men vi träffas nu igen på en seriös och bra nivå och allt känns i dagsläget väldigt bra.

Äter du mycket?

Ohja! Jag älskar god mat.

Är det många som kommenterar din rumpa? :P

Haha.. OM det är. Jag tycker att det är lika komiskt varje gång.. Att en liten rumpa kan dra så mycket uppmärksamhet.

Vad har du för mobiltelefon?:)

Eh jadu.. ingen aning om vad den heter? En smal liten sony ericsson.. Får leta fram någon bild.

Vet du ngra bra benövningar?
Och någon bra styreketräning för magen, förutom sit ups å "plankan"?

Träningsinlägg är på g!..


Varifrån kommer dom rosa piké tröjorna ni hade på er på white room?


Polo sport.
 

varöför vägrar du bli fotad på din vänstra sida?

Det gör jag inte. Att jag oftast blir fotad från höger är nog bara av ren vana. I stort sett alla människor har en viss pose/vinkel de trivs bäst i. Dock är det ofta bara man själv som tänker på det.


Vänster sida ;)

vad väger du?

Strax under 50 kg.

hur många har du haft sex mde?

Går att räkna på en hand.. :)


hur sminkar du dej?


Foundation, brunpuder, läppstift och mascara. Ibland rouge.

Har du löshår?

Nix, har aldrig haft.

vad är ditt bästa smink & hårtips?

Hårtips: tvätta inte håret för ofta och var sparsam med färgning och fönen. Sminktips: Naturligt är finast.

Hur ser din framtid ut? Vart ska du resa i sommar och när ska du börja plugga?

Läs ovan. Jag börjar plugga om ett år.


Vad springer du milen på? Under 60 min? Vad springer du 5 km på? Vore roligt att veta eftersom du älskar att träna! =)


Oh! Nu var det länge sedan jag tog tid och tävlade med "mig själv". Milen har jag sprungit på en bit under 60 min flertalet gånger. 5 km har legat på 20+.

Hej Amanda! Jag undrar med hur många VG:n du gick ut gymnasiet med? Eller var alla MVG?:) Bra blogg, snygg tjej med mål!

Ett par VG, resten MVG.


Brukar du använde/föredrar du "vanliga" trosor, string, hotpants? :)

String. Helst t-string där det bara är som "trådar" som håller ihop trosorna där bak.

Du skriver jättebra och mkt om fina kläder och skor, men varför har du aldrig nåt underklädesinlägg!? :(

Det känns på något sätt för intimt.. Men det kanske kommer!

Vilken...
-frisyr

"Backslick" men inte slickat bakåt utan bara att det är lite halvruffsigt bakåt. Lockarna i nacken är givna!

-klädstil

Jag tycker om stil med en personlig prägel på det. Inte för uppklätt dock för det är få killar som ser avslappnade ut i det. Jeansen ska för övrigt sitta rätt tight och en fin rumpa skall vara synlig. Stickade koftor under vinterhalvåret.. I like!

-allmän stil
...gillar du mest på en kille?

Det är nog den typiska "Stureplanskillen" med stil fast mer avslappnad och skön liksom.

Vad var det för något du skulle spara pengar till och som hade med utseendet att göra, har du gjort det nu?

Gå och bleka tänderna samt spruta läpparna. Det förstnämnda ska jag ta tag i och göra snart, inte det sistnämnda..

var du en av de "populära" på gymnasiet? eller grundskolan?

Det ordet existerar nog inte riktigt längre på samma sätt som det gjorde för några år sedan om jag ska vara ärlig. Jag har alltid haft mycket kompisar och lätt för att umgås med alla. Sedan har jag alltid varit, samt är också nu en person som många tycker om att prata om och ta del av. Om det handlar om avundsjuka, nyfikenhet eller bara att folk tycker om /ogillar mig.. det vet jag inte. Jag tar det hur som helst som en komplimang eftersom det uppenbarligen måste vara något med mig som folk finner intressant.. ah eller skrattretande. Sedan har jag ju lite mig själv att skylla också eftersom jag utelämnar en del på en offentlig blogg och det framkallar både intresse och nyfikenhet.

är din familj rik, alltså tjänar din mamma och pappa bra med pengar?

Vi har så att vi klarar oss.

.. Och så att jag kan köpa en massa skor och gå på de aktiviterer (dans, ridning et cetera) som jag vill.

vad är ditt drömyrke?

Utan att tänka för mycket på yrkets konsekvenser skulle det nog vara läkare, då det är ett yrke jag verkligen helhjärtat skulle brinna för. Men det är för mycket negativa konsekvenser med det yrketsvalet för min del.

hur gick allt med alexander?


Läs ovan..

hur går det med dig och alexander:)?


Läs ovan

vad använder du för smink och hudprodukter?


Läs ovan!

Vad var det för operation/ingrepp du skrev om i vintras?

Ingen operation. Läs ovan!


Du skriver inte så mycket om sex, men jag undrar hur du ser på det, är man "hora" om man ligger första dejten, skulle du kunna göra det, varför, varför inte? Hur många har du haft sex med? Om du inte vill svara är det för att det är många?

Jag är väldigt konservativ då det kommer till sex, i alla fall gällande det som syns utåt sett. Vad som sedan händer mellan de fyra väggarna har dock inga gränser, hehe.. Nej men jag har inte haft sex med många personer och skulle aldrig ligga på varken första, andra eller tredje dejten. Sedan klandrar jag inte någon som gör det så länge man gör det för att man själv vill. Som skrivet ovan kan jag räkna de personer jag haft sex med på en hand, så nej det är inte många. De som jag har haft sex med har jag haft en långvarig relation med och de betyder således mycket för mig.

En sista, vad får ni göra som värdinnor på white room? :)

Vi minglade med gästerna och delade ut sk. tobaksfria alternativ. Min vän Mille frågade om jag och en tjejkompis kunde ställa upp, så det var därför.

hur känner du kim chatall och vad har ni för relation?

Vi festade en del tillsammans då vi var yngre och han var tillsammans med en av mina tjejkompisar.




Några frågor är kvar, de kommer i ett inlägg efter midsommarhelgen. Tills dess kan även eventuella följdfrågor till dessa inlägg besvaras. Trevlig midsommar gott folk!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj 50 kg bara! :O Hur lång är du?

2009-06-19 @ 09:41:37
Postat av: Stora bocken Bruse

amanda, bajsar även du som e så snygg och fisförnämt vacker? (:

2009-06-19 @ 11:18:14
Postat av: Stina-lee

Har du någonsin velat ha bruna ögon? ;)

2009-06-19 @ 11:20:04
Postat av: Johanna!

Har du hitills hört/kommit på alex ned att släppa halsen? haha! :D sånt kommer även de, lycka till med eventuella framtida avtändningar..

2009-06-19 @ 11:22:21
Postat av: Pussgurkan

Det står ju hur lång hon är för fan..använd ögonen. BLÅÖGDA JÄVEL..



Förresten menade nog "johanna" släppt sig, inte släppa halsen ? :S HAHA

2009-06-20 @ 13:56:24
Postat av: Anonym

Mmm jo visst att du blivit erbjuden jobb i Prada-butiken i Milano. Hur gick det med det fantastiska modellerbjudandet du fått på samma ställe?

2009-06-21 @ 01:57:24
Postat av: Mandy

Anonym: nu märks det att du inte har alla hästar i stallet. Prada-butikens butikshef är mitt ex moster som jag har kontakt med fortfarande. Allt handlar om kontakter min vän. Modellerbjudandet? Om du följt min blogg, vilket jag märker att du har, borde du ha läst att jag inte hade någon möjlighet att (för ett år sedan då de kom fram till mig på stan i milano) att flytta dit under ett par månader för att jobba. Jag hade kontakt med agenturen till och från i ett par månader, men likt förväntat sprack det rätt tidigt i och med att jag hade fullt upp med mina studier här.

2009-06-21 @ 10:53:06
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0