Träning är livet!

Först och främst vill jag tacka bästa Julie för att hon har fixat den nya designen. Så småningom ska jag skriva en text om bloggen över visningsbilden, men i dagsläget vet jag inte riktigt vad jag ska skriva då jag ännu inte vet vad mitt sabbatsår kommer att innefatta. Och bloggen kommer ju att ta den riktning som mitt sabbatsår gör, så texten får med andra ord vänta lite.





Jag var ute och tränade för ett tag sen. Tog en rejäl powerwalk i backar och på grus i ett väldigt raskt tempo. Sedan körde jag mina vanliga övningar här hemma. (Jag vet att ni vill ha ett träningsinlägg, men det får komma efter Palma..) Jag vet också att ni är många som undrar hur jag orkar träna så mycket som jag gör, och jag vet även att ni är många som tror att jag tränar på grund av press. Faktum är att jag inte vet någon som tränar mer än mig, MEN jag tränar aldrig för att jag måste; för att jag känner att jag får ångest om jag inte gör det. Bara för att jag inte tränar på några dagar händer ingenting synligt med min kropp och det är viktigt att komma ihåg då man tränar mycket. Jag tränar för att det är det bästa och roligaste jag vet. Träning innebär inte ångest för mig, utan det är träningen som botar ångesten de dagar den existerar. Och det är därför jag orkar och har lusten att träna minst ett pass om dagen - 365 dagar om året. Det är inte ett måste, utan ett brinnande intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0