Klockan är halv fyra och jag vaknade nyss.

Godmorgon..

Yes sir, jag vaknade nyss!
Saga skulle jag träffat för en lunch klockan tolv men riktigt så blev det inte. Istället vaknade jag nu med en massa missade samtal och en igensvullen hals. Det är så det blir när man har alldeles för många vänner som röker, och envisas med att gå ut och röka i alldeles för tunna kläder trots att det är minusgrader ute. Var jag kommer in i bilden? Självklart tvingas jag alltid följa med ut som sällskap.

Jag hade i alla fall en riktigt trevlig kväll igår. Jag mötte först Anna för att äta på taco bar vid åtta. Därefter gick vi till Ett litet hak för ett glas vin, tack vare ett ganska svagt vin gick det faktiskt ner - trots nyårsafton där jag drack för en månad framåt. Jag skämtade om att Carro säkerligen skulle sitta där på sitt favoritställe med ett glas vin i högsta hugg, och tror ni att jag hade rätt? Där satt Carro med Sofia och vi gjorde självfallet damerna sällskap. Senare kom även Linn och vi blev ett riktigt tjejgäng. Lite härlig Girl Power- känsla sådär, jag som umgåtts med endast killar en hel del den senaste tiden (vilket är väldigt trevligt det också). Men som igår vill jag att det ska förbli i mitt liv för ett rätt bra tag framöver. Lite mer känslokalla tankar och mål och alltid prioritera tjejerna och därmed välmående framför annat som kommer och går. Vilket utmärkt nyårslöfte!

Ikväll tror jag att ett födelsedagsbarn ska firas. Men för att jag ska orka det samt försöka bli av med min onda hals fick jag alltså ställa in träffen med Saga, som jag visserligen redan försovit mig till. Jag fick ju Sex and the city-boxen i födelsedagspresent så nu ska jag titta på en massa avsnitt och äta gott. Jag har ännu inte så ont att jag nog inte kan äta, lyckligtvis. Men det kittlas och svider som om en riktig halsfluss är på väg. Men icke ska jag låta det hända, inte sista veckan på mitt jullov.

Lite killkompisar ringde igår och ville ha med mig ut när jag satt med tjejerna. Jag hade säkerligen hängt på om det inte vore för att myskläderna var på. Okej, då menar jag inte mjukisdress eller liknande. Bild ska jag lägga upp nu till nästa inlägg så får ni se själva. Men jag hade medvetet satt på mig en riktigt mysig kjol (icke-utgångsvänlig) som jag köpt i Milano och relativt låga klackar (för låga för att gå ut med i alla fall) för att jag planerat att inte gå ut och istället lägga mig relativt tidigt. Ut gick jag inte, men tidigt gick jag fan inte och lade mig heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0