Svaren, del 5

 



Vad vill du jobba med i framtiden? Som jag förstår ska du plugga till ekonom.

Jag kan faktiskt inte svara på det i dagsläget då det är så mycket jag vill göra just nu. Men går jag på Handels kommer jag nog inte veta vad exakt jag vill syssla med förrän jag gått mitt sista år där och valt min personliga inriktning. Idag vet jag knappt inte ens alla områden man kan välja bland, så det är omöjligt för mig att svara på den frågan.

Vem har du ärvt ditt fantastiska pigment av? :)
Faktiskt båda mina föräldrar. Vi alla i min familj blir sådär mörkbruna i färgen och är bruna året om. Dock har pappa och min ena bror ett pigment som inte alls ser svenskt ut, utan de har jättemörkt hår och ett sydländskt utseende. Men jag älskar att jag är så ljushårig och har så ljusa ögon men ändå kan bli så sjukt mörk på sommaren. Det blir en cool kontrast.

Har du husdjur?
En liten sköldpadda som heter Skalman och är som min lille hund. :)

är du djurvän?
Absolut är jag det.

favodjur? (häst kanske)
Hästar, så det stämmer bra det.

ångrar du ditt x michael nu när det visade sig vem han egentligen var..?
Det finns något som så fint heter att man aldrig ska ångra det som en gång fått en att le. Jag och Michael hade ett bra tag ett förhållande helt utan bråk och dramatik. Då var jag jättelycklig. Men det finns aspekter som gör att jag aldrig kommer att gå in i ett distansförhållande på det där sättet igen. Jag lärde mig helt enkelt en läxa.

är du kär i alex?
Nej, det är jag inte. Jag har känt honom för kort tid för att det ens ska vara fysiskt möjligt att vara kär i honom. Men jag tycker väldigt mycket om honom.

hur många ggr har du varit kär? :)
Kär i den starka betydelse som det har för mig har jag bara varit en gång och det var i Jonathan. I Michael var jag väldigt förälskad, men jag älskade honom aldrig trots att jag tyvärr trodde att jag gjorde det.

favvoland? :P
Förutom Sverige, Italien utan tvekan.

kände du någon som befaan sig i thailand under tsunamin, eller tom nån som gick bort?
Kände gjorde jag inte. Men på den tiden dansade jag på en annan dansskola och där var det ett par elever som hade gått bort i tsunamin. Då fick jag äran att dansa två nummer som hedrade dessa tjejer.

saknar du tiden med bella?
Klart man saknar vänner som man bryter upp med. Vi umgicks trots allt väldigt intensivt. Men jag har så fantastiska vänner så Bella är ingen jag går runt och tänker på att jag vill ha i mitt liv igen.

vem vare som "bröt upp" på riktigt mellan er?
Det var faktiskt inte så dramatiskt som flera av er läsare verkar vilja påstå. Helt plötsligt hade vi inte hörts på en månad och då blev det bara konstigt om någon skulle höra av sig igen. Vi hade inte bråkat eller så, men vi båda började få mycket annat som tog tid på varsitt håll.

hur många språk kan du? flytande, eller någorlunda
Jag kan engelska (och svenska såklart) flytande. Sedan har jag goda kunskaper i tyska och italienska.

gör du ofta nagelförlängn/manikyr?
Jag har turen att ha fått starka naglar som växer snabbt. Det vill jag aldrig sabba med en massa förlängningar och allt vad det heter. Manikyren fixar jag i dagsläget alltid själv, men i samband med student och liknande tänker jag fixa naglarna på salong.

lösnaglar (används ofta?)
Nej, aldrig.

önskar du ibland att du hade en syster?
isf, lille eller store? :) 
Nej, det gör jag faktiskt inte. Att vara uppvuxen med tre killar (och mamma såklart) har nog gjort att jag fått lite skinn på näsan och aldrig låter någon sätta sig på mig. Jag har lärt mig att använda armbågarna för att ta mig fram och det behövs tyvärr i det samhälle som vi lever i idag. Killar som jag dejtar eller bara umgås med har ofta sagt att det märks att jag är uppvuxen med äldre killar omkring mig. Jag har blivit ganska härdad på den fronten och tar inte åt mig av sådant som är lätt att ta åt sig av om man bara vuxit upp med tjejer omkring sig. Killar tänker trots allt inte som vi tjejer gör. Sedan att de är så pass mycket äldre än jag är jag väldigt tacksam för. Det har gjort att jag sedan tidig ålder kunnat ha mogna diskussioner med äldre människor, och förmågan att verbalt uttrycka mig på ett sätt som är anpassat efter åhörarna. För att svara på din andra fråga hade jag i så fall velat ha en storasyster.

har du gått ut på en ons? krogen
Faktiskt aldrig, men ikväll blir det premiär! ;)

ser dina nära dig ibland av lite som en pluggis`?
Haha, utan tvekan! Jag är pluggisen nummer ett. Men jag har nog lyckats få en skön kontrast eftersom att jag pluggar hårdast, men samtidigt festar och tränar hårdast också. Det är fan inte dåligt alltså! (;

anser du dig allmänbildad? pluggis? ambitiös? sj klartt :D
Att jag har bra betyg och är duktig i skolan behöver nödvändigtvis inte innebära att jag är allmänbildad. Men jag själv anser att jag är allmänbildad, pluggis givetvis samt väldigt ambitiös - för att använda de ord du har med i frågan.

ditt första ord? :) /dina
Jag vet inte om det var mamma eller pappa, men något av dem var det i alla fall.

hur mnga ggr var du på SBN som 16åring cirka? :P
Som sextonåring gick jag inte på klubbfester, utan det gjorde ag då jag var 14. SBN var jag på ett par gånger skulle jag tro.

vad får du oftast komplimanger för? din kropp? :)
Utseendemässigt är det mina ögon och min rumpa (svanken också..). Samt att jag är så vältränad. Gällande min personlighet är det att jag är så positiv jämt och aldrig, aldrig ger upp. Folk brukar säga att de blir väldigt inspirerade av mig och det är jättekul att höra. Sedan får jag ofta höra att jag är väldigt kärleksfull. 

EXAKT HUR MÅNGA SKOR (pumps elr högklackat, finskor liksom, i din samling :P ) HAR DU?
dom dyraste skorna kostade?
Jag har faktiskt inte räknat. Men jag har en hel bokhylla full av nyinköpta skor där exakt 10 par skor är helt oanvända. De dyraste kostade ett par tusen kronor, men så mycket lägger jag i regel inte ner på endast ett par skor.

vilken låt tycker du mest om utav Jake Oh- up in the blue och darius & finlay - do it all night
:)?
Vilken svår fråga! Do it all night är en så sjukt härlig partylåt. Men jag måste nog säga Up in the blue, då det lite är "min" låt.

Litar du på alla dina vänner?
Jag har väldigt svårt att lita hundraprocentigt på folk som inte är min familj. Men jag har vänner där jag faktiskt gör det. Dock är det ett väldigt litet antal.

Gillar du Håkan Hellström?
Sådär..

Vilket band har du flest skivor med?
Westlife, utan tvekan! Som yngre tonåring var jag heeelt galen i dessa killar. Jag köade i timtal utanför Globen och gick på varenda konsert där jag stod längst fram och var nära på att svimma vid varje konsert. Den dagen jag fick en puss på kinden av Kian var lyckan maximal.

Och när får vi en videoblogg? (a)
Jag vet inte om jag vågar... (a)


Går du på fika med dina läsare? ;D

Det har jag aldrig gjort, men det kanske vore något?

Vem är din bästa/närmsta/äldsta vän?
Mina närmsta vänner är Ebba, Filippa, Anna, Therese, Caroline, Nathalie, Saga, Patrik och Hanna. Min äldsta vän som jag alltid kommer att lita på till 100% är Elinore. Tyvärr umgås vi väldigt sällan. 

Hur är relationen mellan dig och dina bröder?
I dagsläget är den väldigt bra.

Varför kommer du välja ekonom framför jurist? Känns det inte bättre att jobba med något som handlar om att hjälpa människor framför att enbart tjäna pengar?
Jag håller inte alls med dig i den frågan. Ett samhälle skulle inte fungera om det inte fanns människor som skötte den ekonomiska biten. Det är trots allt vad som bygger upp ett samhälle. Ska man resonera som du gör ska jag inte hålla på med juridik då heller, utan då är läkare det enda som gäller. Jag kommer att välja det yrke som inte kommer förändra min personlighet utefter vilket yrke jag väljer. Jag vill inte att mitt yrke skall spegla vem jag är.

Vill du inte plugga i en annan stad än Stockholm för att få uppleva något nytt samt studentlivet som knappt existerar i Sthlm..?
Självklart vill jag göra det. Uppsala står fortfarande med på listan eftersom jag vet att jag verkligen skulle leva livet där. Men om jag ska bo utomlands i ett halvår/ ett år tror jag att jag kommer sakna Stockholm när jag flyttar hem igen, och inte alls vilja flytta till en ny stad direkt. Hade jag inte flyttat utomlands under sabbatsåret skulle jag självklart vilja byta miljö inom Sverige, men det känns inte lika aktuellt om jag ska bo utomlands en tid innan.


Kommentarer
Postat av: evelina

oj va vig :D

2009-04-08 @ 14:29:50
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: stephanie

va söt du är !:)

2009-04-08 @ 14:40:29
URL: http://ohstefanie.blogg.se/
Postat av: blondii

Oj, vad vig du är ;o :D

2009-04-08 @ 14:43:13
URL: http://blondicious.blogg.se/
Postat av: stefanie

Vig du är!

Jätte söt blogg

/www.stefhunny.blogg.se

2009-04-08 @ 14:45:03
URL: http://stefhunny.blogg.se/
Postat av: Anna

Finns det nån mail adress man kan nå dig på ? :) MVH Anna.

2009-04-08 @ 14:52:22
Postat av: Mandy

[email protected]

2009-04-08 @ 14:56:45
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: lisa

vad gör du för konstigt med ansiktet?

2009-04-08 @ 16:16:43
Postat av: Oskar

Vi är typ exakt lika viga!

2009-04-08 @ 16:45:18
URL: http://oskar.blogg.se/
Postat av: wilma

Trött på att hitta sist till alla gratissidor då poänggränserna är löjligt höga och det är omöjligt att värva folk eftersom alla redan är medlemmar? Då är http://www.freestreet.se/?r=1545 sidan för dig!! Den går till på samma sätt som alla andra sidor, men eftersom den är ny och inte har så många medlemmar går det jättelätt att samla ihop poäng! På en vecka har jag redan fått ihop presentkort på 800!(300kr (770poäng) plus en extra bonus på 500kronor som ALLA med mer än 950 poäng innan sista april får!!Det har jag ALDRIG lyckats med på någon annan sida. Passa på och bli medlem du också innan alla andra hitar dit och det blir svårare! Dessutom hinner du ju vara med i utmaningen att få 500kronor extra i bonus!

2009-04-08 @ 17:50:41
Postat av: Andreas

Trevligt! :)



Hoppas du får en riktigt bra Onsdag nu och en fortsatt grym kväll. Ha det bäst. :)



PS. Vill du lägga till mig på blogg koll så gör jag mer en gärna detsamma med dig, säg bara till :)

2009-04-08 @ 18:14:33
URL: http://andreasarzen.blogg.se/
Postat av: Leia

Roligt med frågor och svar! :D

2009-04-08 @ 20:51:51
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du varit mkt i uppsala? vad tycker du om det?



jag tycker du ska flytta hit!

2009-04-09 @ 02:20:55
Postat av: Erla

HAHA när jag läste frågan om vilka skivor o du svarade Westlife så kom jag verkligen o tänka på den tiden, Jävlar vilka minnen man har, och hur galen man inte var i dem.

Och lilla Skalman, antar att han inte är lika stor som en femkrona längre ;)

Kram på dig!

2009-04-09 @ 14:09:59
URL: http://er

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0