Vilse i skogen

Hej på er!

Skolan idag gick jättebra tills det var dags för idrott ute vid Frescati. Som vanligt i början av varje termin skulle vi springa en halvmil ute i skogarna där ute på landet bland kossor och får. Jag sprang såklart med Tessie och vi var riktigt ambitiösa tills vi insåg att vi sprungit totalt fel. Vi båda har ett lokalsinne som inte ens kan kallas för lokalsinne, och efter att av någon idiotisk anledning ha sprungit ifrån de andra eleverna som också sprungit vilse så var det bara hon och jag - mitt i en skog med lösa kossor som gick och betade där.

Efter att vi insett att vi inte längre sprungit 5 km utan garanterat närmade oss en mil så drabbades vi av panik. Med hjälp av Tessies mobil kunde vi i alla fall få reda på att mer än hälften av klassen sprungit vilse. Jag kan verkligen inte förstå vad som gick snett idag. Vi skulle springa samma slinga som vi har sprungit i två års tid, men av någon konstig anledning sprang nästan alla fel. Skillnaden var bara att jag och Tessie sprang åt helt fel håll så vi kom i mål senast av alla..

För att tänka positivt så fick vi i alla fall dubbel träning idag. Vilken jäkla träningsvärk jag kommer att få imorgon dock. Men vem tackar nej till en riktigt fast rumpa och fasta lår såhär in på hösten? :)


Jag återkommer om ett tag med kvällen och helgens alla planer.


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0