Vilodag från och med nu.

Äntligen hemma! Skoldagen har förvisso gått relativt snabbt, utan några större konstigheter. Att varje dag komma hem till min pojkväns fina ord skrivna på msn medan jag varit i skolan (han har fortfarande sommarlov...), förutom alla sms vi skickar till varandra, får mig att glömma bort läxorna som ligger på hög, eller magen som kurrar efter mer mat.

Jag måste passa på att säga att mitt nya ämne filosofi redan är en av mina favoritkurser. Jag är glad att vi får läsa kursen på svenska i år, då det är en rätt abstrakt kurs som jag vet blir mycket svårare för de flesta på engelska då man inte har ett lika stort ordförråd att använda för olika uttryck.

Jag var även väldigt ambitiös och flitig på min håltimme då jag satt och pluggade alla svåra C-tal i matematik C. Som ni redan vet är matematik ett av favoritämnena och det beror väl också på att det trots allt går väldigt bra i det. Jag ser faktiskt fram emot att läsa matte D och kanske även matte E efter gymnasiet. Ska jag gå Handels måste jag nämligen läsa matte D också.

Planerna var att rida idag, men då det inte fanns någon plats för mig att rida igen på (det vi gör då vi har missat en ridlektion tidigare) så ska jag ta en vilodag istället, eftersom att jag då ändå inte har några större planer. Jag har sovit alldeles för lite nu i flera nätter, så för att undvika sjukdom (?) eller liknande bör jag vila och sova mer framöver. Därför passade det ganska bra att det inte blev någon ridning idag. Då kan jag passa på att vila, sova samt plugga idag utan någon stress. Det händer inte så ofta i mitt liv som ni vet. Men det är dagar som dessa som gör att man fysiskt sett orkar med sitt fullspäckade schema. För mentalt orkar jag i stort sett alltid, där har jag nämligen världens bästa föräldrar, mina underbara vänner, min älskade dans och ridning (träning i största allmänhet) och nu även framför allt min fina pojkvän som gör att jag känner mig som en riktigt superwoman som klarar allt. Sedan är jag inte heller jätteemot skolan som många är. Som skrivet ovan är det sällan man är riktigt emot något då det är något som faktiskt går väldigt bra för en.

Nog prat om skolan. Nu ska jag göra iordning lite mellanmål. Jag tror att det blir vitlöksbröd eller baguetter. Helst skulle jag vilja äta riktig mat men då kommer middagen bli alldeles för sen sedan. Nu när jag har börjat träna så mycket igen så äter jag minst fem riktiga mål om dagen. Hinner jag inte med ett mål blir hela min dag förstörd, för blir bristen på energi alldeles för stor.

Nu, dags för mellanmål. Efter, sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0