...

Man kan inte alltid vara stark. Ungefär 1 dag varje år kommer en dag då alla motgångar kommer samtidigt. I alla fall är det så det känns. Trots hemskheterna som avlöper varandra i ett tempo som är omänskligt i hela dess form, kan du inte undgå att få ett flin på läpparna på grund av hur absurd och vidrigt orättvis världen är, samt ifrågasätta vad du har gjort för fel för att få så mycket skit.

Läsaren "Sara" har valt den absolut värsta dagen att skriva sin samhällsuppsats om konservatism i min blogg. Men hon vill inte bara uttrycka sig om huruvida jag skulle komma från en konservativ familj eller inte, utan hon vill i samma veva få egen sympati  för de regler hon tvingas leva utefter, men även försöka få alla medvetna om vilken "trashig" tjej jag ser ut att vara, för att bara nämna en av de hemska sakerna hon har skrivit om mig. Är det något jag aldrig skulle kunna göra så är det att sparka på någon som redan ligger. Men att jag själv ska behöva genomlida det verkar jag inte kunna göra så mycket åt. Jag hade kunnat ta Saras hånord igår, eller imorgon, men idag kan jag inte göra det. Istället lägger jag mig ner och gråter. Gråter tills tårarna tar slut.

För mig har det viktigaste i livet alltid varit, och kommer alltid vara att mina familjemedlemmar ska vara lyckliga. Jag har alltid trott att det även gäller dem, innan det visade sig att jag hade så fel man bara kan ha och fick skiten kastad i ansiktet på mig. De enda gångerna jag accepterar att jag har misslyckats är då jag vet att jag egentligen kan prestera bättre. Men då jag gör mitt allra bästa för att de ska bli nöjda, och ändå får höra att jag misslyckas känner jag mig så orättvist behandlad. Då jag vet att jag inte har gjort något fel, men ändå får ta all skuld för problem som kanske är de värsta en människa kan tvingas gå igenom under en hel livstid. Jag talar inte om skolan eller liknande prestationer nu för er som höjer på ögonbrynen. Det enda jag vill är att Du ska vara glad för min skull då jag är lycklig, inte önska livet ur mig för att jag inte valde den väg som du skulle ha valt.

...Och grattis Sara! Det du nämner på ett flertal ställen i dina kommentarer är saker jag får skit för exakt varje dag från en människa som förr stod mig närmare än någon annan. Du prickade verkligen mitt i prick. Du kommenterar att det är en öm punkt - du kunde inte ha hittat en mer öm punkt.

Det jag undrar just nu är bara.. hur mycket skit ska en 17åring tvingas bära på sina axlar innan någon säger ifrån?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker att hon Sara överdriver väldigt mycket, läste kommentarerna hon hade skrivit. Annars måste jag bara säga att jag älskar din blogg, jag älskar dina kläder och ditt hår. För att inte tala om din snygga bränna! Du verkar vara en toppen tjej! ha det toppen och jag hoppas att inte någon mer skriver så konstigt och omogna saker till dig! För det är du absolut inte värd :) Kramar

2008-09-07 @ 00:04:35
Postat av: Anonym

mandy, jag måste bara kommentera här.. jag har läst din blogg hur länge som helst nu.. minns att jag hittade den på playahead och det var även någongång då du var tillsammans med en kille sådär länge.. När jag läste kommentarerna från den där sara blev jag så jävla upprörd. Jag tyckte att du svarade på ett klockrent sätt och förhoppningsvis känner hon sig riktigt jävla bortgjord nu. När jag läser detta inlägg blir jag tårögd. Du har seriöst varit min största inspirationskälla HUR LÄNGE SOM HELST. Du vet inte hur många gånger jag gått in på din blogg när det varit tufft i skolan. Tack vare din blogg så lyckas jag att uppnå MVG på de flesta av mina prov. Tro det eller ej men tack vare dig så fick jag ett mvg- i matematik B. För att du skrev att det aldrig är försent.. att man ska tro på sig själv. I nian, när jag trodde att jag var SÄMST i matte och sket i att lägga ned någon tid på ämnet låg jag på ett svagt g.. Så länge som jag läst din blogg så är jag nästan säker på att du i de sista meningarna syftar på din pappa (du behöver helst inte acceptera denna kommentar, vill ändå bara att Du ska läsa den) och jag måste erkänna att jag har en liknande relation till min pappa. När jag, tårögd av lycka, berättade för honom att jag fått ett mvg- i matte b som är mitt absolut svåraste ämne kontrade han med "och varför ett mvg M-I-N-U-S?????". På en sekund fick han mig att känna mig dålig, liten och svag igen. Nej... nu babblar jag bara. Orkar inte korrekturläsa det jag har skrivit så du får överleva trots stavfelen. Vill bara att du ska veta att du är GRYM mandy och att sådana tjejer som du inte växer på träd. Önskar att jag någongång får träffa dig och ta en fika.. Du är verkligen en person som man vill ha som vän. Kan festa, ha kul och älska shopping samtitidgt som du är seriös i skolan och vet vad du vill. Tycker vi är så otroligt lika till sättet.. ingen av mina kompisar är som jag. De är antingen "plugg-typen" eller "I don't care-typen", antingen eller liksom. Jaja.. förlåt, nu babblar jag på igen. You go girl.. låt aldrig någon knäcka dig. / C

2008-09-07 @ 00:22:47
Postat av: Lollo

Men snälla nån, är inte allt lite överdrivet nu? Varför bryr du dig ens mandy? Du känner inte ens människan, låt henne tycka vad hon vill. Du måste ju inte förstora det som du gör. Varför ens svara på det? Visar bara tydligt att du tar åt dig, vilket är exakt det "sara" vill.



Jag måste dock hålla med "sara" om att det låter, på det sättet du skriver i din blogg, att du är precis som alla andra ungdomar. Din famlij verkar inte vara hårdare än andras. För egentligen, vad vet du om det? Du har bara dina vänner att jämföra med, och hela ditt umgänge är inte direkt känt för att vara "fina". Och ja, jag vet vilka du umgås med.

Men skitsamma, bara löjligt att förstora upp det. Ni bägge två har rätt och fel.



Bara för att tillägga, jag vill inte klanka på dig, jag har inget emot dig. Men, jag har hört från en extremt god vän till dig att du älskar hårda tag i sängen och att du är en wildie in bed.

..Konstigt att din så goda vän skulle läcka ur sig något sånt till mig av ingen aneledning. Jag känner dig inte ens, bara träffat dig ett fåtal ggr. Men jag tackar din bästis för det...? Då vet jag!

Du är inte så "pryd" som man kan tro endå.. 2 bad.



Intressant om du accepterar denna kommentar. I dont blame you if you dont:)

Jag måste också tillägga.. Att din pojke är väldigt snygg och ni två är väldigt fina ihop! Och ja, det är många som skulle göra mkt för att ha det som du har. även jag.... Men nej nu har jag gett ut olika signaler, snäll nu men innan sagt mindre snälla saker om dig. Jag tycker du verkar vara en go tjej, men inte min typ alls. Och det finns punkter jag stör mig på hos dig. Men jajaajaaaa, vet inte vart jag vil komma med det här.. hahaha nej nu slutar jag skriva.

Puss på dig!

2008-09-07 @ 01:37:16
Postat av: yas

mandy, mandy, mandy..finns det någon grymare än dej tjejen? Jag har sriöst bara läst din blogg i ca 2månader. du är helt gudomlig. I bortsätt från din utsida-din otroligt snygga och perfekta kropp med dom isblå ögonen,bloda fina håret, de fina formerna och din helt otroliga hy 'r inte att gemföra med hur du verkar vara på insidan! AAAAAAAAAh jag skulle offra mycket för att ha dig som vän. som ovanstående tjej skrivit-att du länge varit hennes insperations källa,hjälpt henne i skolan etc. hmm ja grattis nu är du MIN störsata! du borde seriöst få större plats i blogg världen så alla får ta del av denna otroligt gulliga,roliga,livsnjutande men samtidigt oerhört smarta och seriösa tjej du verkar var.. eller ÄR helt enkelt!

Ta hand om dig, du är guld värd!

2008-09-07 @ 09:13:55
Postat av: Anonym

det hon skrev vad inte snällt, men hur skulle hon veta att du redan låg ner?

2008-09-07 @ 11:18:06
Postat av: Mandy

Lollo: Att jag skulle vara pryd är min värsta mardröm, och jag vet inte varifrån du har fått att det är något jag skulle sträva efter. Vad jag tycker om i sängen kan du dock inte mena på fullaste allvar bestämmer hurdan jag är som person. Jag har aldrig jämfört mig med andra ungdomar i Sverige, utan endast med mina vänner och det är väl det enda rättvisa jag kan göra, ellerhur? Det här ska jag egentligen inte behöva berätta, men ett par saker jag syftar på när jag säger att jag är hårt hållen är saker som att jag aldrig får åka kommunalt själv till eller ifrån fester, egentligen inte ens under kvällstid vart jag än ska. Jag har inte fått åka utomlands med kompisar, jag får nte åka bil med människor mina föräldrar inte känner. Absolut, detta är säkert regler som många av er också har, men för mig känns det hårt hållet för att många av mina kompisar inte har sådana regler. Jag tänker förövrigt inte sitta och svara på fler av dessa kommentarer nu som rör mitt sexliv, min familjesituation eller vad som uppenbarligen rör ert intresse.



Ni andra: yas, anonym och Malin.. jag vet inte vad jag ska skriva.. För mig verkar ni vara världens mest underbara människor, det är inte alla som kan svälja sin stolthet och skriva så snälla saker till en annan människa. Tack för allt det fina ni skriver, det värmer något oerhört.

2008-09-07 @ 13:48:21
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0