12 timmar sömn gör susen!

Godmorgon alla solstrålar!

Inatt har jag sovit helt underbart.
Jag somnade redan halv tio igårkväll och sov till halv tio idag = alltså 12 timmars sömn! Jag har inte känt mig så fräsch och pigg på hur länge som helst, trots att jag precis gick upp. Då jag öppnade ögonen såg jag tre nya sms från världens bästa pojkvän där han gjorde mig medveten om att jag åker till honom i övermorgon (!!)

I samma stund
som jag blev hur lycklig som helst blev jag även rätt stressad. Det är nämligen så mycket som jag måste hinna med innan. Men ikväll börjar min dansträning inte förrän tjugo i nio så jag kommer hinna fixa det mesta idag. Sedan vill jag ju shoppa så mycket där nere så min resväska behöver ju inte vara överfull. Underkläder är ju faktiskt det viktigaste. =)

Annars så var jag inne på Salt igår med mamma för att skriva på lite papper et cetera med butikschefen. I samma veva passade jag på att köpa två stycken byxor som jag fullkomligt älskar. Jag fick ju dem till ett grymt pris dessutom så det kunde inte bli bättre. Jag ska ta med mig i alla fall ett par till Milano så ni får se dem på där. Men de är mycket, mycket tunnare än ett par jeans och sitter som ett andra skinn. Enormt smickrande för rumpestumpen.. :)

På tisdagar då vi inte har prov har vi istället sovmorgon,
så därav börjar jag inte förrän halv ett idag. Innan skolan börjar nu ska jag avsluta min svenskaläxa. Sedan har jag två lektioner + handledarmöte inför hundrapoängsprojektet. Därefter ska jag sola, sedan träffa mamma för att köpa nytt smink till mig. Kan ni förstå att jag inte har ägt en egen foundation sedan i våras. Jag har inte ens saknat en! Min hy måste må grymt bra i alla fall, foundation kan inte vara det vänligaste för hyn skulle jag tro. Men nu är det höst och nu börjar jag känna att jag saknar en.

Vi hörs senare idag, hoppas att ni är på lika bra humör som jag är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är en robinsonad och i vilket ämne skriver man det? :)

2008-09-16 @ 11:02:33
Postat av: Mandy

Vad roligt att du frågar! =) Vi skriver det i Svenska B (vi läste svenska C i tvåan). En roninsonad är en berättelse som handlar om mental och/eller fysisk överlevnad, likt Robinson Crusoe och självklart är det där namnet även härstammar ifrån.

2008-09-16 @ 17:40:50
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: anna

Mandy, du är så jäkla bra! vet du det? hehe nu vet du iaf. alltså jag känner dej inte, har aldrig sätt dig eller liknande.. ändå lyckas du nå ut till din läsare(iaf mig) så starkt att det känns som att jag känt dig i år hehe. Skulle vara kul att stötta på dig på stan! då skulle jag gå fram och säga hej, ge dej en massa beröm och en kram:) älskar sättet du skriver och utrycker dej på, mycket läslig svenska om man säger så! fortsätt så här, ser fram emot alla milano bilder etc, ha de så skönt där nere:) kram en tjej som verkligen ser upp till dej!

2008-09-16 @ 17:49:17
Postat av: Mandy

Åh Anna, gud vad gullig du är! Det är precis det du förklarar, om att du tycker att det känns som att du har känt mig i flera år, som är den effekten jag vill ha på mina läsare. Många av mina vänner ifrågasätter hur jag kan vara så ärlig i bloggen och alltid skriva så sanningsenligt som jag gör (exempelvis då jag mår dåligt eller tar åt mig av elaka kommentarer så skriver jag ofta om det här). Ibland kommer det människor som utnyttjar det och sparkar på en då man redan ligger, men så kommer det läsare som du med kommentarer likt denna - och då vet jag att jag har gjort rätt val genom att vara så ärlig som jag faktiskt är. En stor kram från mig till dig =)

2008-09-16 @ 17:57:33
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0