Det blir en solsemester i vinter trots allt!






Hej alla turturduvor. Gah vad jag är stressad! Jag har dock bestämt att jag inte tänker skriva om min ångest och VRGs elevers ifrågasättande av hur vi kunde välja denna ångestfyllda skola frivilligt. Men visst älskar vi VRG, i alla fall då vi tar studenten och "får betalt" för det i framtiden.

Nåja, för att minska ångesten planerar jag och Michael vår jullovsresa. Vi har nu nästan slopat Paris helt och känner båda två att vi behöver värme för att kunna ta det lugnt. I Paris skulle jag vilja shoppa för fullt och vi skulle ha så många platser vi vill se. Paris ska vi ta över en långhelg istället, tror det blir bättre.

Egypten har vi varit inne på hela tiden, och dit ska vi åka! Frågan är bara om man ska ta en sådan lång resa så här pass tidigt. Förvisso kanske det krävs sådana avstånd för att få uppleva lite sommar igen? Eller hur lång tid tar det att åka till Egypten? Det lär ju vara någon där ute som vet. Var är det varmt i vinter om man bortser från Asien och Afrika? Ge mig alla tips ni har är ni snälla. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

egypten ligger i afrika ;)

2008-10-20 @ 17:17:21
Postat av: Mandy

Anonym: Som du ser skriver jag att Egypten känns för en lite för lång resa (eftersom att jag givetvis är medveten om att det ligger i Afrika) och därför frågar jag om något resetips som inte ligger i Afrika eller Asien. Så svårt var det :)

2008-10-20 @ 17:20:42
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: jennifer

jag var i egypten förra vintern, jättemysigt land och varmt & skönt. tog "bara" 8 timmar att flyga =)

tror nog det är det närmaste landet som har varmt på vintern!

Gran canaria finns ju alltid, men det är väl ungefär samma flygtid..

2008-10-20 @ 17:26:06
Postat av: Anna

Jag har för mig att det tog ungefär lika lång tid till Egypten som till kanarieöarna.

2008-10-20 @ 17:45:25
Postat av: LVMH

Det tog fem timmar att resa till Egypten :)

Bortsett ifrån Egypten så har jag tyvärr inget tips (A)

2008-10-20 @ 19:04:18
URL: http://lvmh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att åka till Egypten tar knappast 8 timmar. 4, max 5 timmar. Så satsa på det tycker jag! Är ett underbart land, åk på lite utflykter också. Det gjorde min resa i alla fall :)

2008-10-20 @ 19:16:54
Postat av: Anonym

skulle rekomendera brasilien! gud vilket underbart land alltså

2008-10-20 @ 19:18:55
Postat av: Anonym

brasilien är ju lite långt...men grekland?

2008-10-20 @ 19:47:39
Postat av: Anna

Grekland är iiiiinte najs på vintern. Tror faktist inte Europa över huvud taget är så kul på vintern, inte för sol och bad iallafall. Jag skulle satsa på Egypten eller marocko.

2008-10-20 @ 20:33:05
Postat av: Anonym

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=67789



vill du ha presentkort ifrån hm& gina tricot? superenkelt och framförallt BRA!

2008-10-20 @ 20:50:09
Postat av: carro

ehh 8 timmar? dum eller. Åker till egypten minst 2 ggr per år och det tar 4-4,5 timme från arlanda :) Har varit lite överallt men främst sharm el sheikh och hurugada :)

2008-10-20 @ 20:57:19
Postat av: Vera

Vad har du gjort ikväll då :)???

2008-10-20 @ 22:04:29
URL: http://bergstrooms.blogg.se/
Postat av: Dina

Jag var i egypten och dansade. rekommenderar iaf inte kairo !

2008-10-20 @ 22:24:56
URL: http://shojaei.blogg.se/
Postat av: minnie

Jag rekommenderar er inte att åka till Egypten. Männen tafsar, kommer med vidriga förslag och är allmänt hemska. Det finns ingen som helst respekt för kvinnor i det landet, tyvärr... Det är dock vädigt varmt och skönt där och det finns mycket historiska saker att se.

2008-10-20 @ 23:03:33
Postat av: Anonym

Kanarieöarna! Var där över vintern, det ligger ju utanför afrika så där är det som en superfin svensk sommar om inte lite bättre. underbart är det där i alla fall

2008-10-21 @ 08:53:26
Postat av: Hank

Hej!

Mitt namn är Henrik och har fått din blogg- adress från ditt inlägg på Kenzas.se. Vi är 2 studenter på Jönköpings högskola som gör en undersökning om Kenzas läsare. Kön, ålder, intressen osv.

Vi undrar om du skulle kunna tänka dig att vara med i denna undersökning. Om så är fallet, skicka din e- mail- adress till [email protected]. Du kommer därefter få en enkät från oss med frågor som vi vill att du fyller i och skickar tillbaka. Vi vill understryka att detta är en undersökning på initiativ av mig och min kurskamrat och att Kenza själv INTE har någonting med denna undersökning att göra! Vi vill också nämna att vi inte kommer att lämna ut din e- mail adress till någon annan utan alla dina uppgifter kommer att behandlas med största sekretess!

Tack på förhand!

2008-10-21 @ 12:39:03
Postat av: P

Jag kan rekommendera carribien (västindien), dominikanska rebubliken är helt underbart!

2008-10-22 @ 13:19:15
URL: http://meleth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, åk till Sharm i Egypten. Lätt världens bästa ställe ;)

2008-10-23 @ 02:32:31
URL: http://kingeternal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0