Svar på era frågor del 1

Först vill jag bara börja med något negativt. Jag har fått kommentarer från en och samma person om att det är tragiskt med mina två sista inlägg för att jag enligt denne skriver mina kommentarer själv på grund av att man inte ser så många som kommenterat med sin blogg. Alltså först tycker jag så otroligt synd om människan ifråga eftersom att man genom att ställa en sådan fråga mer eller mindre bevisar att man själv är van vid att kommentarer skrivs av en själv till en själv. Det är alltså ingenting ovanligt. Kanske är det något som personen ifråga själv är duktig på att göra? För mig är detta helt ofattbart och jag visste knappt att det fanns folk som satt och skrev kommentarer till sig själv. Vad gäller mina frågor förstår jag inte vad det skulle ge mig att fråga mig själv när jag förlorade oskulden eller var jag bor? Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag är inte ute efter att bli Sveriges största bloggerska. Hur många kommentarer jag får till mina inlägg skiter jag egentligen i så länge statistiken hålls uppe vilket är det enda sanna tecknet på att någonting tar er tillbaka hit varje dag. I vissa frågestunder har jag inte fått mer än 8-9 frågor, i den här frågestunden fick jag betydligt fler. Tro det eller ej du anonyma kommenterare men jag får mail varje dag från bloggläsare som ber om råd i sitt liv. Är det då så svårt att inse att det faktiskt finns folk som vill ställa frågor till mig, och hellre är anonym då man lika gärna kan vara det då jag har en frågestund här i bloggen? Jag har knappt tid att svara på alla frågor, eller publicera nya inlägg för att jag är dränkt i plugg och träningar. Hur fasiken skulle jag då ha tiden att sitta och skriva mina egna kommentarer?

Vad gäller frågan om hur gamla ni läsare är så måste du förstå, om du har någon som helst intelligens, att av nästan 1000 läsare varje dag så är det fullt realtistisk att 50 personer tar sig tid att skriva två siffror i en kommentar för att jag bett om det. Och om majoriteten av dessa inte skriver sin bloggadress, antingen för att de inte äger någon, eller för att det inte är så mycket att göra reklam för då man endast skriver hur gammal man är, är det inte ett bevis för att jag har suttit och skrivit mina egna kommentarer. Är det några fler läsare som tror detta? Eller vänta, den frågan kan jag ju inte ställa, då springer väl jag raka vägen och svarar själv på frågan.

Nu till svaren på mina egna frågor som jag har skrivit till mig själv, från mig själv. Jag försökte välja så varierade frågor jag bara kunde. Hoppas att någon faller er i smaken, annars ska jag skriva lite nya. :P Förlåt.. jag var bara tvungen..

Tänker inte ställa någon fråga, tänker bara TJATA på dig om videoblogg!
Bara ni förklarar för mig hur man gör så ska jag ge det ett försök. Krävs en videokamera får ni vänta för det har jag ännu inte.


Kan inte du visa bilder på dina födelsedagspresenter?

Lägger jag inte upp det ikväll så kommer det imorgon!

Skulle du resa någonstans på jullovet?
Det visade sig vara svårare än vi trodde efter att vi bestämt oss för att köra på en sista minuten. Vi har båda två varit runt på olika resebyråer och pratat med människor som jobbar i branschen och alla säger att vi måste boka från samma destination för att kunna boka en sista-minutenresa tillsammans. Vi ville mest resa utomlands i vinter för att vi båda två skulle få komma bort. Ifall jag åker till honom är det ju bara jag som får komma bort hemifrån. Nu lutar det dock åt ca 8 dagar i Milano hos Michael och om vi hittar någon sista minuten därifrån så kör vi på det. Annars kommer vi åka på något spa i Milano, bo på hotell där, shoppa upp alla pengar och/eller åka till den italienska rivieran fem mil från Nice, Monaco (den franska rivieran) där Michaels morbror har köpt ett hotell dit vi får åka och bo när vi vill. Hur tror ni att vår sommar kommer se ut? Halleluja säger jag bara!

Beskriv din personlighet med 4 or?
Positiv, målmedveten, pålitlig och envis.

snälla snälla snälla videoblogga? :)

Berätta först hur man gör! :D

vilken salt butik jobbar du på?

I solna centrum, den Salt är superfräsch! Kom dit och hälsa på vettja!

Kan du inte visa lite bilder på ditt rum? Speciellt alla skor du har! Det kanske du får ägna ett helt inlägg åt :P :) kram

Jag har lovat det länge, men det är påväg. Det tar tid att få fram alla då de har hunnit bli en hel del nu.. Fast ett femtiotal har jag i mina hyllor nu, så jag skulle kunna börja med att fotografera dem.

Ungefär hur mycket pluggar du på en dag?
I genomsnitt pluggar jag hela dagen + kvällen varje vardag men då tränar jag också nästan varje dag allt från en timme till tre timmar. Har jag en ledig dag utan träning brukar jag ta en fika med en vän eller bara slappa hemma och segplugga, dvs plugga samtidigt som jag gör andra saker. Då jag har träning blir pluggandet mer effektivt.

Har du alltid pluggat mycket, typ på mellanstadiet, eller började du med det på högstadiet?
Ja, jag har alltid pluggat mycket och satsat på skolan till 100%. Men i grundskolan var ju nivån mycket lägre eftersom att nivån var så varierad och lärarna var tvungna att anpassa sig efter de som hade svårt i skolan så där pluggade jag inte alls i jämförelse med vad jag gör nu. På gymnasiet är tempot mycket högre och man har inte tid att komma efter, då får man nog börja fundera på om man verkligen valt rätt skola.

Har du någonsin fått ett G eller ett IG på ett prov/uppsats/muntlig presentaion?
Hur hemskt, det beror visserligen på hur man ser det, det än må låta så har jag aldrig fått varken ig eller g på någon form av examination som är betygsatt. Det är helt enkelt inte ett alternativ.


Hur mycket har du vägt som mest och minst, och vad väger du just nu?
Jag väger nu strax under 50 kg och det har jag gjort så länge jag tränat så mycket som jag gör. Jag gick upp mer i vikt i samband med att träningarna ökade, för ett antal år sedan, och därmed fick jag en massa nya muskler och började äta som en häst!

Skulle du kunna skönhetsoperera dig?
Det enda jag skulle kunna göra i dagsläget är fyllning av läppar. Jag ser dock inte det som en skönhetsoperation, och i dagsläget är det inte heller aktuellt för er som undrar. Sedan vet man inte vad som händer efter man har fött ett antal barn, om man då vill rätta till ett och annat. Men det är lååångt fram, alltså ingenting aktuellt.

Vad i ditt utseende är du mest samt minst nöjd med?
På somrarna önskar jag ibland att jag hade mörkare ögonbryn och ögonfransar så att man slipper färga dem hela tiden. Sedan skulle jag gärna vara längre, runt 1.75 skulle vara perfekt. Visserligen skulle det kanske inte vara lika roligt att springa runt i mina 12 centimeters klackar då.. Vad jag är mest nöjd med är mina ögon, min hy, vältränade svanken och magen, ben och självklart rumpan :) Notera att det positiva med min kropp är mycket mer än det negativa. Det har jag gjort medvetet och det borde ni alla komma ihåg: Fokusera på det positiva på dig och låt ingen klanka ner på dig för att du gör det.


1) Hur mycket shoppar du för per månad?
Det är helt beroende på hur mycket jag har i skolan den månaden. Ibland hinner jag inte ens utanför dörren förrän jag får ångest att jag borde plugga istället. Så det är omöjligt att svara på den frågan. Men ska jag bara svara på hur mycket skor jag köper varje månad.. och det är bara skor, så kan ni ju tänka er själva.

2) Vilka är dina favoritmärken/designers på skor, väskor, kläder?
Det där ska du fråga en modebloggerska. För ett par år sedan kunde jag bara titta åt märkeskläder, - väskor och -skor, allt annat var i mina ögon inte värt att se på. Idag - klokare och mer erfaren, köper jag det som är snyggt. Mina två par favoritskor är ett par värda 400 kr och ett par med en extra nolla. Och då förstår vi alla att det senare alternativet är av en känd designer vilket inte det första alternativet är. Då det gäller skor köper jag i stort sett endast från italienska designers, likaså väskor. Gällande kläder är det väldigt spritt. Underkläder är det bara Victoria's secret som gäller!

3) Hur höga är de högsta klackarna du gått i?
Oh de är höga... förmodligen ligger de på en bit över 15 cm. Men detta är alltså skor jag äger, inte några jag bara har provat att gå i för att de var höga. Någon sådan extrem upplevelse har jag tyvärr inte haft i skoväg ännu.

4) Har du varit fotomodell nån gång?
Ja, vid ett par tillfällen. Jag har gått ett par visningar samt gjort ett par fotojobb. Men så mycket mer är det inte, i dagsläget kanske jag borde tillägga. MIKAs är en av agenturerna som har kommit fram till mig på stan så man vet aldrig vad som händer i verkligheten. :D

Vad är dit tips för en snygg kropp?
Träna, och framför allt: träna hemma varje kväll. Övningar som kissande hunden slår andra träningsformer med hästlängder. Ni ser ju resultatet på mig ;) Höhö.. Sedan måste jag bara förespråka mina två favoritsporter. Ridning ger mig rumpa, lår, snygga vader, muskulösa armar och en tvättbräda till mage. Dansen gör sedan kroppen mer kvinnlig och formar de "stora" musklerna som man får från ridningen till mer kvinnliga och nätta muskler. En perfekt balans alltså för er som vill göra träningen så rolig som den bara kan bli.

Vart solar du?
På Solkungen på Odenplan.

Vart shoppar du?
Där jag hittar något fint. Nu när jag har lyxen att min pojkvän bor i Milano blir nästan all shopping där nere. Annars älskar jag Gina och H&M för enkla men snygga kläder.

Vad får du för lön?
90kr/timmen har jag fått som 17åring innan jag fyllde 18.

hur skaffar man jobb om man inte får svar via utdelning av CV?
Det vet jag faktiskt inte.. Mitt råd är att ta fram din mest sociala sida, gå in i en affär med mycket självförtoende men också ödmjukhet och ge chefen ett gott första intryck. I den situationen är inte CV:t det viktiga. Jag hade inte ens med mig ett CV när jag sökte mitt jobb, och det gick ju bra ändå. Dra bara fram din charmiga sida så ska du se att det går alldeles utmärkt!

Vad tycker du om alla dessa vinterjackor /fjällis/goose?
Ingen jacka som jag skulle sätta på mig. De är överexploaterade och mina fördomar om jackorna bekräftas varje gång jag ser en ute. Tråkigt då det inte är något fel alls på jackorna i sig. De är säkert jättesköna.

Är det inte dyrt att åka till italien så ofta?
Jo, absolut. Men vi försöker att hålla oss till lågkostföretagen som ryan air exempelvis. Men en 1500 - 2000 får man räkna med för flygningen varje gång. Om man inte bokar flera månader innan, för då kan det ligga under tusenlappen. Men så långt innan brukar jag inte boka.

sen har jag ett problem, gillar en kille rätt mycket han gillar mig med som det ser ut, vi snackar endel vis sms osv.. dock så sesvi aldrig! vi har många gånger bestämmt att ses men det blir aldrig av? vad ska jag göra, strunta i allt=/? Tack för en läsvärd blogg!! super bra
Maila mig så kan jag hjälpa dig bättre! =)

Anser du att du att dina föräldrar skämmer bort dig? Du verkar få oerhört mycket skor, kläder, resor, dyra fritidsaktiviteter mm. Säger de någonsin nej? Visst att du har jobbat lite men det du tjänar kan ju omöjligt räcka till allt.
Jag får alltid höra, både av vänner och släktingar, att jag är väldigt bortskämd. Mina föräldrar kan inte säga nej och de vill nog skämma bort mig. Jag är en typisk sladdis helt enkelt. Jag vill dock inte gärna erkänna att jag blir väldigt bortskämd eftersom att det är ingen hit att bli identifierad som den bortskämda skitungen. Men absolut, jag har världens snällaste föräldrar som betalar alla mina träningar och allt annat jag behöver. Ett distansförhållande är väl inte heller det bästa för plånboken.. Jag önskar att jag kunde betala allt själv, men de vill hellre att jag satsar på skolan än att jag börjar jobba mer. Jag försöker i alla fall alltid visa min tacksamhet och det skiljer mig från bortskämda skitungar som inte visar sin tacksamhet gentemot sina föräldrar.

hur träffades du och din pojkvän? (a)
Vi träffades första gången för ett par år sedan i Italien. Vi har lite gemensamma vänner och Michael kom fram och hälsade för första gången på stranden då jag stod och speglade mig inne på toaletten. I somras klickade det min första dag på stranden då han ropade på mig när han jobbade med de andra livräddarna.. Kärlek vid första ögonkastet skulle man kunna säga eftersom att jag inte mindes honom som samma kille som hälsade inne på toaletten året innan. :P

vad hade du för betyg i 8an? ,tex kärnämnena matte, svenska & engelska
Jag hade mvg i alla :)

vartifrån kommer din jättefina mössa med rosett, den svarta?
Haha, åh det är så roligt att så många frågar om just den mössan. Faktum är att den är från då jag var fem-sex år. Jag älskade den då och jag älskar den nu. Jag har en röd också! :D

När fick du din första pojkvän?
Det var Jonathan, jag var 15 år och då förlorade jag även oskulden för att svara på din tredje fråga.
Första kyssen?
I Italien och jag var uuung!
Förlorade oskulden?
Läs ovan

Hej! Jag beundrar verkligen ditt och din pojkväns förhållande. Jag undrar hur ni kan träffas så ofta..? Skulle gärna vilja ha tips. Pussss
Nu är det väl lite fel period att fråga eftersom att vi inte kommer att ses förrän i slutet av december. Innan har vi helt enkelt haft målet att ses två gånger i månaden, dvs varannan vecka. Nu har vi förstått att det är en fåfäng önskan och håller inte i längden. Istället kommer vi att ses en gång i månaden vilket är jättebra för att vara ett distansförhållande. Vad som gör att vi träffas så ofta är att vi inte klarar oss annars. Jag behöver träffa Michael för att fylla på mitt batteri som tar slut efter för lång tid utan honom. Sedan får vi båda hjälp av snälla föräldrar som skjutsar till och från flygplatsen, hjälper till ekonomiskt et cetera.


Tack mina fina läsare för roliga frågor. Det är väldigt många frågor Ni har ställt så därför måste jag dela upp dem i tre delar. Del 2 och 3 kommer senare!

Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej bebisKusse! Du är världens finaste o duktigaste person. Oj vad fint du skriver. Saknar dig jättemkt!

Måste också tillägga att jag äger en goosejacka (utan logga dock haha) o de är asheta..för det e ju jag!

Puuuuuuuss /Sannis:)

2008-11-19 @ 19:35:06
Postat av: Anonym

du förstår nog inte hur mycket jag beundrar dig, ser upp till dig, avundar dig.. you name it!

2008-11-19 @ 20:54:06
Postat av: c

Mandyy anser du att du är perfekt? (hoppas på ett ja, då jag och garanterat (väl bevisat;) ) flera andra har den åsikten (:



Om du fick placera dig i en skala mellan 1-5 ,samt en på 1-10 (då det kan vara en viss skillnad på dessa skalor, rent "psykologiskt") hur "perfekt" så att säga, skulle du påstå att du är? äääääääääääälskar typ dig fast det vet du redan,haha





Ps: Vem FAN är miffot som anklagar dig för att chatväxla med dig själv? we all know that isnt truuuuuuue

2008-11-19 @ 21:08:48
Postat av: Amanda

Brukar du beställa kläder från victoria secret?

2008-11-19 @ 23:08:36
Postat av: elly

hej, first time im in here, har nog suttit och läst i en timme nu, helt sjukt, haha

tänkte bara fråga dig om du och din boyfriend pratar engelska med varann? eller om han kanske kan svenska? eftersom du nämnde att ni hade gemensamma kompisar, undrar bara av ren nyfikenhhet

2008-11-20 @ 08:47:17
Postat av: Lovisa

Gud så sött skrivet! Tack så jätte mycket. You make me happy!

2008-11-20 @ 11:31:16
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej söta Amanda! Du är så himla söt och fräscht brun! jag bara undrar, hur ofta solar du? har du någonsin haft en riktig "solarie-period"?

Fortsätt blogga på, du är supersöt och duktig :)

2008-11-20 @ 15:42:39
Postat av: anna

Ifall du har en vanligt digitalkamera så borde det gå att filma ett litet klipp med den :) bara att ändra inställningen på kameran och köra, tehe. Eller så kan du ju filma med mobilen.



2008-11-20 @ 17:19:32
Postat av: Mandy

Sanna: Åh älskling, tack hjärtat!! :D Och jag saknar dig! Lova att säg till såfort du kommer upp till Stockholm! Men sötnos du är ju hetast i vad du än sätter på dig, det är inte alla som är ;)

Love you!



Anonym: Haha åh, tack så mycket. Vilken underbar kommentar! :)



C: Jag skulle placera mig på 10 på 1-10 samt 5 på 1-5. Klart jag har lite brister, men jag är bara mänsklig. Det viktiga är att jag vet om dem och gör allt för att förändra dem till det bättre. Då har man rätt att sätta högsta betyg på sig själv! Sedan utseendemässigt perfekt, det tycker jag absolut :)



Haha, blev bara chockad över att sådant överhuvudtaget existerar. För det måste det ju göra när någon på riktigt tror att jag sitter här och både ställer frågor och svarar på dem. Gör man det är bloggandet nog inte riktigt rätt väg att gå.. :P



Amanda: Jag har beställt underkläder därifrån.



Elly: Vad roligt! Hoppas att du stannar =) Han kan ingen svenska, fast han försöker måste jag tillägga :) Men vi pratar engelska och italienska.



Lovisa: Är det någon som skriver gripande så är det du. Herregud alltså, vilken tjej du verkar vara!



Anna: Jag solar en gång i månaden. Solarieperiod vet jag inte om jag har haft. Det finns dem som har solat flera gånger på en vecka och det har jag aldrig gjort. Ett par gånger i månaden är max för mig, men då får jag frågor om jag har varit utomlands och det tycker jag bara känns pinsamt när jag i själva verket legat och svettats i ett solarium.. ;P Men som skrivet tidigare är jag överlycklig över mitt pigment som är såhär brunt året om. Mycket färg sitter kvar från sommaren och endast ett solariebesök gör sedan underverk. Tack så mycket :)



anna: Okej, då ska jag kika på det! Tack för hjälpen.



















2008-11-20 @ 18:40:50
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: LINDA =)

Var du "bunny" eller "barbie" ? :P



hmm gissar på barbie för du ser ut som en av dom vackraste barbisarna (o då menar jag inte som en platinablond brud med sillisar..asså nej, en sån där man lekte med som liten och bara ville va..som fick ken att gifta sig med henne! XD) Men ändå..bunny för du e så porrig ;D

vad betyder egentligen bunny? hehe..



Vilken hemsida beställer man VC underkläder ifrån? Hur mkt kostar dom cirka..? dyra elr? :(



Har du nånsin funderat på att bli brunett under en tid :D hihi, kanske även då färga lgonbrynen.. men coolt ju! jag ska bli mööörk nu (: så jääävla hett och RÄTT! sen kan man gå tillbaks tgill blondie igen, men nu har jag tröttnat.. gör inte du de nångång? har du varit brunett kanske?

Kan inte tänka mig ;P, men kan se framför mig att det skulle bli feeeeetttt snyggt . (:



Pusssen

2008-11-21 @ 15:42:15
Postat av: Anonym

juste 3 till...



1.Pluggar du även helger?

typ..en fredaskväll te.x?



2.Vilken bh storlek hardu? vill du ha större eller mindre bröstom du fick välja??



3.Hur fick du så här många läsare? Är de många av dina vänner som läser din blog? hur vet folk om den liksom, har du på ngt sätt "gjort reklam" för den, asså..typ, PA, Facebook,(hardu facebook) :D ? ,msn,sidor där du har din blogg nedskriven så folk ser. Eller om inte, vad tror du folk fått tag i din blog så att säga? Hur dom sedan stannar, fastnar, är en annan fråga vi redan vi vet svar på. Enkel och simpelt: den äger och man blir som fast klistrad i din värld :D

2008-11-21 @ 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0