Skolan dödar mig just nu.

Hej gullisar! Provet idag gick helt okej. I mina mått mätt kanske behövs tilläggas. Det är svårt att förbereda ett prov som innehåller allt som man har lärt sig på 3 månader över en enda kväll. Men absolut tror jag att jag har klarat betyget jag strävar efter. Men det är inte betyget som är det viktigaste, utan jag vill ha känslan efter varje prov att jag gjort mitt absolut bästa och vad betyget än blir är nöjd över min insats. Nu känner jag att det bara var idiotiskt att endast plugga en kväll innan ett så pass stort prov. Å andra sidan, sätter jag provet tyder det på en jäkla intelligens! :)

Ikväll
är det vila och plugg som gäller. Mina tjejer hörde av sig och frågade om det blir utgång ikväll. Första helgen efter jag fyllt 18 alltså! Men nope, matteprovet på tisdag innebär alldeles för mycket ångest och sömnlösa nätter för att jag ska kunna njuta. Alla jag pratade med angående provet skulle hem och plugga idag så fort vi slutade.

Nästa vecka blir inte rolig vad gäller examinationer:

Måndag: Tyska prov
Tisdag: Matematik C prov (!)
Onsdag: Salskrivning historia B. Ett finare ord för prov, för er som undrar.
Torsdag: Filosofipresentation

Dessa är alla olika examinationer och vi har alltså fyra stycken på en vecka. Det är inte rättvist. Förutom dessa examinationer har vi givetvis vanliga läxor som är tidskrävande även dem. Denna vecka hade vi två stora prov innehållande allt vi lärt oss på 3 månader. Jag förstår mig inte riktigt på lärarna på min skola ibland. Jag har aldrig varit med om någon från en annan skola som har så sjukt mycket plugg som vi har. Snälla, bli inte arga nu. Håll istället med mig, man ska inte behöva sitta hemma hela fredag, lördag + söndag i stort sett varje helg för att plugga - och inte ens hinna med allt då. Går inte alla skolor i Sverige efter samma mall? Det trodde jag, men så är definitivt inte fallet.

Kom tillbaka om ett tag igen, tänkte lägga upp lite bilder som jag tog imorse innan mitt prov. Varning för en trött Amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0