Nu är det er tur att inspirera mig!

Nu vill jag ha er läsares hjälp! Ni har hjälpt mig förut och nu vill jag jättegärna att ni hjälper mig igen. Jag har smått panik (vilken underdrift..) över att jag inte har köpt en fördelsedagsklänning ännu. Tankarna går genom huvudet i stil med: man fyller bara 18 en gång. De flesta hittar sin födelsedagsklänning flera månader innan Dagen med stort D - och två dagar innan har jag fortfarande inte köpt någon!!! Det jag måste göra för att det ska gå fortare på fredag då jag ska ut och leta med Michael, mamma och någon väninna till smakråd är vilken stil det ska vara på klänningen. Ska den vara elegant, minimal, flicksöt, hardcore eller skrika: jag fyller 18 idag!!! ? Mina beskrivningar är inte de bästa, men de är snarare till för att ni ska förstå vad jag menar med "stil på klänningen", än att jag vill att ni ska välja mellan dem.

Vad tycker ni att jag passar i? Ska jag vara elegant, flicksöt eller en riktig partyprinsessa? Färg? Material? Dela med dig av din åsikt så lovar jag att alla bilder kommer upp i samband med min födelsedag. Har du kanske någon butik att rekommendera? Jag är inte bara ute i sista sekund. Faktum är att jag har letat, men jag tror att jag inte går till rätt ställen. Därför vet jag att just Du garanterat sitter på något tips som är guld värt för mig.

Jag kommer garanterat göra något eget av min födelsedagsoutfit i alla fall, det gör jag alltid. Men jag behöver en skjuts på vägen - och en ordentlig sådan!

Tack på förhand! Var nu lika grymma som ni alltid är.


Kommentarer
Postat av: josefine

elegant! ryggurringning, HETT på dig som har så fin kropp :)

2008-11-05 @ 23:21:50
URL: http://metrobloggen.se/knip
Postat av: m

Håller med, en elegant klänning är bra, för du fyller ju trots allt 18! dock kanske inte värsta balklänningen, men något som visar stil och klass, som du :)

2008-11-05 @ 23:29:34
Postat av: Anonym

du ska helt klart ha en elegant klänning, som komentaren åvan skulle ryggurigning passa dig oerhört i och med din snygga kropp och hudfärg. i och med att du är blond så tror jag en mörk färg skulle klä dig, varför inte en svart klänning, kort? tajt? Partyprinces skulle vara najs det med! Fast elegant går helt klart före.

2008-11-05 @ 23:38:40
Postat av: Fummel

Vad sägs om en rygg-urringad knälång elegant klänning i något spännande material (typ vävd siden eller snirkelmönster) i en färg som framhäver dina ögon (välj en mörkare variant av turkos; blågrön)? Lycka till! Väntar med spänning på att få se vad det blir...

2008-11-05 @ 23:56:00
Postat av: Anna

Jag tror en ganska kort, tight klänning med rygguringning skulle passa dig jättebra! Svart kanske..

2008-11-06 @ 11:05:10
Postat av: sofie

FLICKSÖT!!!!!!:*

2008-11-06 @ 12:36:18
Postat av: Bella G

En elegant klänning för att visa att du nu är vuxen och myndig och inte en liten flicka längre! Antingen en något längre med rygg-urringning eller en miniklänning med fokus på benen (dock svarta strumpisar -annars blir det för somrigt) och skyhöga klackar. Om du kör på den kortare varianten ska den dock inte vara för utmanande, hellre en kort urringning än en v-ringning då det också kan se lite tacky ut.



French Connection i gallerian samt på NK, Karen Millen på NK, NK's egna avdelningar (Svenska designers och något mer...) samt en liten klänningsshop i Sturegallerian som jag alltid glömmer bort namnet på -ligger nära ingången till vänster om dig.

Lycka till!

2008-11-06 @ 13:34:39
Postat av: b

Hej! :)

Jag röstar för en elegant look!

Märke nyss att du har ovanligt stora händer, vad gulligt! Eller ere bara en synvilla? ;P

Kram och lycka till!

2008-11-06 @ 22:30:20
Postat av: en vän

b: hahaha lilla mandson blir alltid mobbad av oss för att hon har så små händer. Så ja b, det är en jädra stor synvilla du har:P

2008-11-07 @ 07:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0