Lista

Dags för en liten paus från allt plugg och bjuda er på en lista. :)

Namn -
Amanda Linnéa
Födelsedag - Kan inte ha undgått någon vid det här laget: 8 november!
Ögonfärg - Ljusblå
Hårfärg - Blond
Längd - Strax över 1.70
Högerhänt/vänsterhänt - Höger
Värsta ovanor - Att jag älskar allt som är onyttigt.

Stjärntecken - Skorpion
Skostorlek - 37
Är dina föräldrar skilda - Nej, de har varit gifta i 30 år nu.
Skor idag - Är hemma och pluggar - rosa duntofflor
Rädslor - Att förlora någon som jag älskar.
Mål för året - MVG i alla ämnen samt vara den bästa vännen, flickvännen och dottern som jag bara kan vara.
Mest använda fras på msn - "Heeeeeeeej"

Det första du tänker på när du vaknar - Fem minuter till ska jag i alla fall sova..Zzz
Bästa kännetecken - Rent ytligt: alltid ett par höga klackar, unik färg på mina ögon och en jädra brun hy! Personlighetsmässigt blir folk ofta förvånade över att jag låter så vuxen i mina resonemang och är så intelligent och medveten. Av någon anledning brukar folk inte tro det om mig då man ser mig. De brukar säga att snygga tjejer inte är smarta, men den korkade fördomen gör jag allt jag kan för att förändra. Jag älskar att överraska människor! Man kan bry sig om sitt utseende och vara en riktig plugghäst på samma gång.
Mest saknade minnet - Privat

Favoritfärg - Rosa
Mat - Pappas mat slår faktiskt allt.
Sport - Dans och ridning.
Djur - Hästar och min lilla Skalman =)
Glass - Jag har faktiskt aldrig varit speciellt förtjust i glass.. Räknas isglass?
Affär - Jag måste nog svara skobutiken Pittarello där.
Sallad - Italienska tomater (med mozzarella och balsamicovinäger).
Skådespelare - Julia Roberts och Kate Hudson. Scarlett Johanson för att hon är så snygg! Svensk: Mikael Persbrandt. Vi vet alla varför.. *hjärtat börjar slå snabbare*
Låt - Kan omöjligt välja en, men någon gammal klassiker.
Nummer -1 och 8
Årstid - Sommar!
Parfym - Min signaturdoft såklart: Calvin Klein - Euphoria
Kroppsdel på motsatta könet - Den som är till någon nytta, hihi :)
Vad vill du bli när du blir stor - Nationalekonom eller advokat.
Hur vill du dö - Lycklig
Vem av dina vänner är mest högljud - Kan välja och vraka mellan någon av clownerna i min familj :)
Vem får dig mest att skratta -  Michael och Caroline!
Vem har du känt längst - Förutom någon i släkten: Elinore
Vem är blygast - Jag känner nog ingen riktigt blyg person.
Bästa känslan - Orgasm med den man älskar. Att dansa på en scen inför en massa människor slår väldigt mycket också.. Adrenalinkicken är enorm! 
Värsta känslan - Att se någon jag älskar må dåligt
Vart vill du bo i framtiden - Många, många planer. Resa som en galning kommer jag i alla fall göra innan jag slår mig till ro. Men visst var det Abbas hus vi funderat på, älskling? (;
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara - Ingenting, då är jag inte längre Amanda.
Hur länge tror du att du kommer leva - Nästa fråga tack.
Varit kär - Ja
Blivit dissad - Nej, lyckligtvis var det ett gemensamt beslut.
Rymt hemifrån - ...och kommit hem igen ett par timmar senare.
Föreställt dig ditt ragg naken - Ohja..
Skolkat -  ...för att plugga...
Tänkt på självmord - Tyvärr, men varje gång har jag gudskelov kommit fram till samma slutsats :)
Sovit utomhus - Räknas balkongen?
Varit otrogen - Nej
Sett en död människa - Inte vad jag kan komma på.
Druckit alkohol - Ja
Ätit sushi - Ja, och jag håller på och lär mig att tycka om det på riktigt.
Varit på en scen - Som dansare är jag nog uppe i hundratalet gånger :) Det bästa jag vet!
Snattat - Jag var 8 år och ville ge min kompis Elinore kattmat till hennes gossedjur. Pappa förstod inte vad jag skulle med kattmat till så då tog jag en liten burk och la ner den i min jackficka. Då vi gick ur affären fick jag så dåligt samvete att jag slängde burken på direkten.

Sedan en fråga till mina läsare: Vilket av mina svar på dessa frågor förvånade er mest? Om inte förvånade, vilket svar fick er av olika anledningar att läsa svaret mer än en gång?


Kommentarer
Postat av: Undrande kille.

Får du aldrig orgasm ensam:P??

2008-11-12 @ 13:42:38
Postat av: Mandy

Jag har valt att ta bort svaret till "Undrande kille" samt hans vidarefråga till mig för att han försöker gå in på alldeles privata frågor som äcklar mig.



Till "Undrande kille": Skaffa ett kk!

2008-11-12 @ 14:10:12
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: N



Jag har några frågor:

1. Vem började kalla dig Mandy? när och av vem fick du det smeknamnet? :) skitgullgit.

2.Vad heter du i efternamn?

3.Vem är Skalman..? :) katt ?

4.Vart kommer din pojkvän ifrån?

5.vad vill du HELST bli av Nationalekonom eller advokat.?

6.varför jädra brun hy? solarium, naturligt, eller massa produkter?

7.hardu syskon?

8.när började du dansa resp. rida?



PUSS

2008-11-12 @ 16:32:50
Postat av: Mandy

1. Som jag berättat tidigare var jag galen i Westlife för ett antal år sedan. De har en låt som heter Mandy och jag tänkte alltid att det var mig de sjöng till, haha! Sedan innan jag visste ordet av det var det ingen som kallade mig för Amanda längre. Till och med flertalet lärare på högstadiet samt kompisars föräldrar kallade mig för Mandy (dock det försvenskade uttalet). Idag kallar mina närmsta vänner mig för Amanda, de som vet vem jag är men inte känner mig personligen säger Mandy och så har jag några envisa jäklar som fortfarande väljer att säga Mandy. :)

2. Bergman

3. Min lilla sköldpaddis som är som min och Michaels lilla vovvsing. Jag har haft honom i sex år nu tror jag och han knatar runt på mitt golv och älskar att ligga och sussa i min hand.

4. Han är från Italien, bor i Milano.

5. Jag kan inte svara på det. Jag vill helst gå på Handelshögskolan här i Stockholm men juridik har alltid intresserat mig mest.

6. För det första är vi bruna året om i min familj. Orättvist? Jag vet! ;D Jag blir i stort sett svart på sommaren och det sitter i hela året. Jag solar solarium en gång i månaden och då brukar det se ut som att jag varit utomlands i en vecka. Jag älskar mitt pigment! :D

7. Två storebröder..

8. Jag började dansa på en riktig dansskola då jag var fem år, innan gick jag på danslek. Jag började rida då jag var 11 år vilket är ganska sent. Men jag utvecklades väldigt snabbt och idag har de flesta som jag rider med ridit bra mycket längre än så :)

2008-11-12 @ 17:26:21
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: m

Vad hemskt att du verkar ha tänkt på självmord fler än en gång :O Hoppas jag verkligen inte att du gör igen, vill inte mista sveriges bäst blogg !



Förlåt för att det lät lite egoistikst, men du får ta det som ett litet skämt :p

2008-11-12 @ 18:31:54
Postat av: Anonym

Mandy, när blev du av med oskulden?

Är du släkt med Cecilia Bergman (bor i Bromma)hon är född 88, har en storasyster oxå.

Vilken grundskola gick du ut i?

Vart är du uppvuxen?

samt.. Vad fler gymn. sökte du utöver Viktor Rydbergs? ;D



<3

2008-11-12 @ 20:04:58
Postat av: Anna

svara anonym, jag vill oxå veta detta om dej :)

2008-11-13 @ 14:27:43
Postat av: Mandy

Anonym: Jag var femton och det var med min dåvarande pojkvän.

Nej, inte så vitt jag vet ;)

Jag gick i Tallbackaskolan som ligger i Huvudsta där jag också är uppvuxen.

Jag sökte även till Enskilda gymnasiet. Men till slut valde jag VRG. =)

2008-11-15 @ 00:13:13
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0