Sovmorgon.

Godmorgon..

Jag satt uppe till tre inatt och pluggade inför mitt seminarium om Kalla kriget. Som jag skrev innan kommer dessa två återstående veckor vara totalt kaosartade för min del. Därefter har VRG projektperiod och vi som har valt Berlin kommer alltså att åka dit! Vi har fått schemat för resan och vi har väl en liten utflykt varje dag och därefter "egen tid" som de kallar det. Shopping, shopping, shopping.. Det bästa av allt är att det enda de har sagt om vårt festande på kvällarna är inte en speciell tid vi måste vara tillbaka på hotellrummet utan bara att vi måste dela taxi hem så att vi kommer hem ordentligt. Jag är sjukt taggad! :) Mer om resan då den närmar sig..

I alla fall har första halvan i klassen seminarium idag vilket betyder att min lektion utgår, då jag har seminarium på onsdag. Sedan har jag bestämt att hoppa över italienskan så att jag kunde sova ut nu imorse i och med att jag satt så länge inatt.

Vid två åker jag till skolan för att ha psykologi och sedan ska jag hem och fullkomligt råplugga matte.. Inte alls roligt med tanke på att vädret ser alldeles strålande ut. Visste ni förresten att vädret har en enormt stor påverkan på våra betyg? Våra lärare varnade oss för att det är hur vanligt som helst att elever sänker sig nu i slutet på terminen för att det inte känns lika ångestfyllt att inte plugga inför något prov eller liknande när man istället är ute i strålande sol och sommarvärme. Det ligger något i det.. Men jag ska försöka tänka att det är en sådan begränsad tid nu som jag har mycket att göra. Kämpar jag på nu kan jag njuta extra mycket så fort jag är ledig!

Vi hörs lite senare!
/ M

Kommentarer
Postat av: Helena

Godmorgon eller godmiddag! Tråkigt att behöva plugga, men du komm er som sagt att få nytta av det i framtiden.Ha en fin dag!

2008-05-05 @ 12:32:24
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0