Salt

Åh vilken bra dag det har varit idag! Arbetsintervjun gick hur bra som helst och hon gav mig lite positiva hintar genom att säga att jag verkar väldigt lovande för jobbet. Hon frågade dessutom om jag, ifall jag får jobbet, vill jobba extra även i höst vilket inte vore helt fel. Roligast av allt är att jag inte "bara" kommer få stå i kassan och hjälpa kunderna med deras kläder och dylikt om jag får jobbet, utan jag kommer även ha ansvar för inköpsdelen för affären.

Hon berättade att det finns 14 saltbutiker i Sverige, men trots det är varje butik ensam och har själv ansvar för vilka märken man ska sälja och så vidare. Får jag jobbet kommer jag alltså ha ansvar för vilka märken vi ska sälja, om vi ska sälja dyrare kläder eller lite billigare, kolla vad som går bäst liksom. Dessutom kommer jag kunna jobba igenom att vi ska sälja viss typ av kläder och skor. Till exempel om jag ser något i någon modetidning som jag tycker passar vårt sortiment. Åh jag är så taggad och det vore så grymt roligt att få det ansvaret !!

Efter intervjun var det bara att åka raka vägen till Vasan där det var dags för rep inför premiären på torsdag. Middag fick jag slänga i mig i bilen. Man får sådan adrenalinkick av att dansa där på scenen så jag kan inte vänta tills det är fullsatt där på torsdag. Jag kommer ta så mycket bilder för er som inte har köpt biljetter - ni kommer kunna känna att ni har sett showen likväl.

Nu är jag äntligen hemma efter timmar av rep. Vi fick sluta lite tidigare på grund av att vi inte fick någon paus där borta. Eftersom att världens snällaste Tyler gick med på att jag får skriva mitt geografiprov om ett par veckor istället för imorgon, då min outline för hela provet försvann i samband med att min dator kraschade, så börjar jag inte förrän sent imorgon. Jag har då ett seminarium på filmen Good bye Lenin vilken jag ska se ikväll samt en gång imorgon om det behövs.

Nu ska jag äta vattenmelon.

Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken salt butik ska du jobba på?....
håller tummarna för dig tjejen :) :)

2008-05-12 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0