LYCKA!

Den senaste tiden har jag mer och mer funderat på hur kort livet faktiskt är och hur viktigt det är att verkligen leva ut och göra det man mår bra av. Att umgås med människor man tycker om - och framför allt, de som gör en glad har en enormt viktig innebörd vilken jag kan glömma bort då jag bara tänker på hur jag ska lyckas med saker och ting här i livet.

I alla fall så känner jag sådant lyckorus i kroppen för tillfället och trots att det är jävligt mycket att göra såhär års så går allt så otroligt bra och jag njuter verkligen fullt ut av livet i sin helhet. Allt jag gör, gör jag numera för min egen skull - och endast min egen. Mognad handlar för mig om att våga bara vara och gå sin egen väg. Man behöver inte umgås med just de människorna eller göra just de sakerna för att trivas och passa in, utan det räcker att bara köra sitt eget race och vara lika lycklig och omtyckt i alla fall.

Det kändes så genuint idag på arbetsintervjun då jag kunde beskriva mig själv med ordet positiv och verkligen kunna stå för det då lyckokänslan fick det att bubbla i magen i samma sekund som jag sa ordet, av ingen egentlig orsak mer än att jag är så nöjd med mitt liv.

Jag tror att det handlar om att släppa taget, och tillåta sig själv att bara vara. Det är då man funderar för mycket på hur man blir lycklig som det i samma sekund blir kört.




Kommentarer
Postat av: Anonym

skitsnygg bild!

2008-05-13 @ 16:05:54
Postat av: Karin

Intressanta tankar!

2008-05-13 @ 20:43:11
URL: http://rueframboise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0