Jag är född till att stå på scen och dansa.

Faaaaaaaaan vilken lyckokänsla jag har :) !! Ni kan inte förstå adrenalinkicken man får av att stå inför så mycket människor, på en sådan fin teater, med den grymmaste dansgruppen ni kan tänka er och bara köra järnet och göra det jag är född till att göra. Moulin Rouge numret tog allting. Kläderna är så snygga och numret är så otroligt snyggt i sig så det är rena drömmen att göra det numret. Jag kan knappt vänta tills imorgon då massor av mina kompisar kommer och tittar samt min familj såklart. Då står jag även längst fram i mitten i alla danser vilket bygger på den härliga pressen lite ytterligare.

Vi tog i alla fall en massa bilder bakom scenen idag, men jag tror att jag lägger upp alla efter morgondagens föreställning så får ni se de bästa av dem bästa. Jag vet inte hur jag ska göra angående att ni vill se då jag dansar, vilket jag förstår. Man får ju varken filma eller ta bilder i publiken men kanske att mamma filmar lite i alla fall. Men jag vill kunna ta bilder med den kameran bakom scenen och jag kan ju inte göra både och.. Mina föräldrars kameror fungerar inte riktigt med den här datorn nämligen. Jag löser det imorgon! :)

Aaah jag är så sjukt lycklig då jag får ägna mig åt det jag tycker om mest i hela världen. Jag ska se ifall jag kan börja dansa ännu mer till nästa termin. Utöka dansen till ytterligare en dag till på en annan dansskola kanske?

Vi hörs senare gullisar!
Nu ska jag äta middag. =)

Kommentarer
Postat av: anna

skulle inte du flytta utomlands eller något till hösten? eller var det nån annan?:S

2008-05-15 @ 20:34:13
Postat av: Mandy

Jag går ju bara i tvåan, så jag ska gå trean nästa år och så flyttar jag till Milano då jag tagit studenten =)

2008-05-15 @ 20:52:58
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: L 90-91 t6

Fast man kan ju ta extraklasser på kühlers om man går på linjen. Var showen kul?:)

2008-05-16 @ 22:09:45
Postat av: Mandy

Ja just det! Det ska jag nog köra på :)
Du dansar också där ser jag? =)

2008-05-16 @ 23:28:57
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linn

Ja, det gör jag..tredje året. :) Går på VRG också(läste att du gjorde det), fast Jarlaplan - dans. Hade jättegärna velat se mellanshowen i år, men vi har haft oturen att ha rep just de kvällarna..lite synd.

2008-05-16 @ 23:57:27
Postat av: Mandy

Jaså där ser man, vilket sammanträffande :)
Nästa år kommer vi till stora showen också, haha :D

2008-05-17 @ 00:50:11
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linn

Jo, vi var ju också på mellanshowen förra året..och nu helt plötsligt ska jag vara med på ALLA stora showerna(6st + 2 genrep), känns som lite mycket på en gång med tanke på att man aldrig varit på stora förut..men jag ser fram emot det, kommer bli grymt. :)

Bilderna på er var skitfina! Är hur avundsjuk som helst på kläderna, underbara.

2008-05-17 @ 01:18:08
URL: http://dansamindocka.bilddagboken.se
Postat av: Mandy

Fan vad roligt det låter ändå! Men jag förstår att det blir stor skillnad och mycket mer press. I vår grupp började vi ladda för det redan igår, haha ;D
Synd att jag inte kan komma på stora showen i år, vi skulle gå med gruppen men jag är i Berlin då..

Tack så mycket :) Det var som en dröm att få dansa
i de kläderna och till de låtarna, koreografin ja allt =)

2008-05-17 @ 10:20:46
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linn

Haha, ja..vi fattar knappt att det är show snart, och imorgon ska vi repa på vasan i 6 timmar. ^^
Kommer de andra i gruppen och kollar då? Känner ett par st nämligen. :)

2008-05-17 @ 15:10:12
URL: http://dansamindocka.bilddagboken.se
Postat av: Mandy

Faaan vad roligt, avundsjuk jag blir! Har ni några roliga nummer då? Vad är temat?
Jo absolut, jag tror att nästan hela gruppen ska gå. Men dessvärre kunde ju inte jag följa med.

2008-05-17 @ 15:19:06
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linn

Ja, vi gör James bond(som vi inte ens är klara med!) och Femte elementet där vi även dansar med killar. Vet inte om det är något tema på showen i år, men ni hade Stockholm va?

2008-05-17 @ 18:53:42
URL: http://dansamindocka.bilddagboken.se
Postat av: Mandy

Oj! Det är väl ändå inte likt kühlers att man inte är klar med något nummer? Vi har alltid varit jätteväl förberedda. Nej nej inte stockholm :P Vi hade att hela showen var som en flygresa som man fick följa med på med en flygröst som berättade vart vi var på väg. Jag dansade ju Moulin Rogue, det var Paris. Sedan dansade jag finalen i sthlm på arlanda, samt LA med streeten.

2008-05-17 @ 21:17:50
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linn

Nej, inte att man ligger efter i schemat så här mycket..men vi ska repa varje dag nu fram till showen, så det blir bra. :)

Oj, det tänkte jag inte på! Klart det inte kunde vara stockholm då..men jag vet att min kompis i din paralellgrupp steppade till någon stockholmgrej..var väl därifrån jag fick det. :) Jag har för övrigt sett lite av moulin rouge numret då jag tog igen balett med dom.

2008-05-17 @ 21:31:39
URL: http://dansamindocka.bilddagboken.se
Postat av: Gabriella

Hellå! nu har jag läst din blogg mandis och den är skit grym! ;) det är verkligen jätte intressant att läsa och alla dom fina bilderna.
speciellt dom ifrån vasan där vi såg så vackra ut i våra dresser ^^. vi som stog brevid varran och allt, vi ägde på sceen sööto!

Pusses/ Gabriella

2008-05-18 @ 14:23:00
Postat av: MANDY

Åh vad roligt att du också har hittat hit :) !!
Haha, du och jag var fan grymma Gabriella! Alla som var och tittade på showen som jag känner sa att vi två var grymma tillsammans bredvid varandra, det var roligt att höra =) Det lär bli fler gånger det händer, wiho ;)

PUSS!

2008-05-18 @ 14:41:40
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0