Håll ut ! - Bara två veckor kvar!

Godkväll :) ..

Jag har varit så ambitiös nu så jag inte ens har haft tanken på att blogga. Jag har i varje fall fått så himla mycket gjort idag, och det har gått hur smidigt som helst - verkar som att jag har blivit en riktig mattebög, så jag tänkte faktiskt lämna matten nu och gå och lägga mig. Konstigt nog känner jag mig inte speciellt trött utan hade kunnat plugga ett bra tag till, med tanke på att jag har rätt mycket kvar att repetera. Men nu när det har gått så himla bra ska man alltid behålla den känslan så blir det så mycket lättare att sätta sig imorgon och fortsätta där man slutade.

Jag har egentligen ingen motivation alls nu vad gäller skolan, men alla tankar på att skiten är över om två veckor då vi åker till Berlin har fått mig att hämta en himla massa motivation.. jag vet inte varifrån. Saker och ting känns inte alls lika tunga längre utan det ser ut som att jag kommer få betalt för den här mödan fortare än jag räknat med.. =) Att ha den här positiva känslan gör också att det går så mycket enklare och resultaten blir så bra de bara kan bli.

En kväll som denna älskar jag mina föräldrar för att jag ärvt deras pluggishjärna. Jag hade då aldrig orkat, eller ens tänkt tanken på att lägga ner så pass mycket tid på skolan som jag gör om jag inte fått högsta betyg i ämnena. Det är trots allt därför jag.. jag vill inte säga förstår.. men jag kan tänka mig varför så många ungdomar bara skiter i skolan. Har man någon gång försökt och kämpat men ändå inte nått toppen så är det svårt att känna att det är värt mödan. Vad man dock inte ska glömma är att du måste börja någonstans. Man får ge det tid, för en dag slår det till och du kommer få väldigt mycket tillbaka.
 
För att avsluta..

Tänkte jag bara meddela er att min blogg kommer förändras (till det bättre såklart ;P) efter dessa två outhärdliga veckorna i skolan. Jag hoppas att ni har överseende med att det är enormt svårt för mig att kunna blogga om så mycket annat än saker som berör skolan när det, hur hemskt det än må låta, praktiskt taget är det enda jag har i huvudet för tillfället. Det jag vill säga är i alla fall att så fort detta är över - om två veckor då jag åter igen får tillbaka mitt sociala liv och kan ta med kameran överallt - så kommer ni förmodligen finna den här bloggen mer intressant igen då bilder och mer "lättsamma" saker kommer att prydas på den här sidan. Ni lär med all rätt vara lika trötta som jag på samma bilder som har lagts upp minst två gånger hela bunten.. ;)

Nu ska jag sova!

Godnatt mina änglar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Godmorgon! Svar: jag skall absolut rapportera hur det gick och hur det blev! Ha en jättefin dag!

2008-05-06 @ 12:13:55
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: klara

vafan menar du med mattebög?

2008-05-09 @ 10:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0