Det finns för få genuint snälla människor!

Hello there! :)

Jag måste bara börja med att berätta för er, kära medmänniskor, hur mycket jag tycker om snälla människor. Theresa i min klass, jag vet inte om du läser det här, men du är fan en utöver det vanliga. Theresa går i min klass och är en av få som man alltid kan räkna med då man behöver material till något prov eller vad det nu kan vara.

Det är ingen myt att det är mycket konkurrens på VRG. Det är inte säkert att alla håller med mig men ja upplever det som att man alltid bara gör det som på något sätt gynnar en själv. Egentligen ingenting ont med det, det är så samhället fungerar. Det är ytterst få personer som gör saker för andra utan att tänka på hur det kommer att gynna en själv. Nog om det, och tillbaka till Theresa. Jag tänker inte dra hela historien om då min dator kraschade och jag förlorade hela min outline till mitt huuuge geografiprov (därför ska jag istället göra det nu på lördag), men jag har varit i upprivningstillstånd nu då jag insett att det inte bara var min outline som försvann utan även allt mitt material och mina förberedelser inför provet. Det vill säga fem veckors arbete.

Personer jag en gång trott att jag kan räkna med har inte ställt upp trots att hon är medveten om hur situationen ser ut och lovat att hjälpa till, och det får mig att vilja spotta bruden rejält i ansiktet nästa gången jag ser henne. Så ringer man Theresa (även snälla Linn har hjälpt till!) och hon erbjuder sig direkt att ge mig alla hennes förberedelser rakt i handen. Satan vad sjukt egentligen att jag ska reagera som om en utomjording landat på jorden bara för att någon inte är så egoistisk och självupptagen som vi övriga är. Men detta ger mig hopp om mänskligheten.

I alla fall så kommer jag behöva plugga som fan inför det här provet. Det handlar om Hammarby sjöstad - Urban Morphology, why was this area created, who lives there today, how has the area changed over time, et cetera. Rätt intressant faktiskt. Men ack så tidskrävande.

Då jag åkte med min gulliga mamma till skolan för att lämna in Gestaporapporten, vilket jag för övrigt är mycket nöjd med, tog vi bilen och köpte godis för att jag ska hålla mig vaken under tiden jag pluggar. Dessutom blev det ännu mera shopping, tack vare världens bästa mamma! Efter allt jag shoppade i Berlin trodde jag seriöst inte att jag skulle shoppa mer än ett par plagg innan mina utomlandsresor. Okej, det var rätt orealistiskt men detta är ju sjukt! Hela mitt rum är täckt av kassar och på hela mitt golv är det pumps med höga klackar där jag inte har använt ett enda par. Jag lovar att ni ska få se bilder på allt, men shoppingen från Berlin prioriteras.

Idag blev det i varje fall en übersöt liiiten rosa bikini, ett par vita minishorts samt två tubtopslinnen. Tubtopslinnen är för övrigt mina favoritlinnen genom tiderna!


image577

I Berlin innan en av de största shoppingrunderna jag gjort... =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

visa bilder på kläderna :)

2008-05-29 @ 19:58:03
Postat av: Mandy

Det är påväg! :)

2008-05-29 @ 20:12:57
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0