Dag 1 Berlin - del 2

Andra kvällen gick vi till att börja med ut och åt med alla elever som var med på resan samt de fem lärare som var med. Det var även min samhällskunskaps - och psykologilärare Fredriks födelsedag. Annan benämning är den bästa läraren jag någonsin haft. Middagen var enormt trevlig med mysigt sällskap.







 

Efter middagen drog vi till det ställe, am to pm, som kom att bli VRGelevernas stammisställe för förkrök. Jag personligen blev bundis med vakterna samt bartenderna. Varje gång några elever kom som de inte visste om de skulle släppa in så kom de till mig och frågade om jag kände dem för att sedan släppa in dem om jag gjorde det. Lite komiskt..

Denna kväll drack jag den goda drinken Sex on the beach.



     

Efter am to pm drog vi till ett vattenpipaställe där jag dock inte har några bilder från. Jag och Karoliina drog senare, av någon oklar anledning, därifrån på jakt efter någon gayklubb. Det var en promenad genom stan som innebar att vi skämde ut oss ordentligt. Inte minst då vi frågade diverse killar var det fanns gayklubbar och alla tog det stötande, ingenting jag klandrar dem för.



Slutligen hamnade vi på en.. tangoklubb? Vi höll på att dö av skratt och dansade runt lite för att sedan dra vidare. Vi blev totalt grundlurade med andra ord.. nåja, kanske var det inte mer än rätt så elaka som vi var mot vissa.




 <-- Inte speciellt konstigt varför jag frågade denne hete bartendern om det fanns någon gayklubb i närheten. Den ende som inte tog det stötande.. konstigt? Inte alls.


Då vi slog oss ner för att ta en drink innan läggdags, det blev en ganska lugn kväll med tanke på att jag fortfarande mådde rätt illa från föregående kväll, satte vi oss på en förhållandevis exklusiv gata där det var prostituerade överallt. Nu pratar vi inte översminkade, skabbiga kärringar med alldeles för lite kläder. Nu pratar vi tjejer som var yngre än mig och några kanske ett par år äldre, som var så sjukligt söta, knappt sminkade alls och stod och sålde sig på gatan. Den kvällen såg vi 15 stycken bara på den gatan, med några meters avstånd mellan dem. Det som gjorde att man såg att de alla kom från samma "mamma", var att de hade tighta korsetter över sina jackor, samt väldigt väldigt höga klackar. Annars hade de förhållandevis "vanliga" kläder på sig.

Det läskiga var att de som kom från Berlin inte brydde sig. Jag och Karoliina visste knappt vart vi skulle titta för vi var så chockade. Män som såg helt vanliga ut, säkert med familj där hemma, kom fram till dem - började ta på dem och sedan gick de iväg. Ett ganska bra tag senare kunde vi till och med se vissa "par" komma tillbaka, alldeles tilltuffsade. Den här synen tog hårt på både mig och Karoliina och vi valde att ta en taxi hem.




Kommentarer
Postat av: Natalie B

Vad mysigt! är det som en skolresa eller något?

2008-05-28 @ 18:11:01
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0